dns til lokal server ...øh ...
Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 01-08-06 14:13

Hej Alle

Jeg har et abonnement hos Fallrate, som fungerer helt fint. Det kommer
med en Zyxel 2602R ADSL2 router, man som kunde har fuld adgang til at
konfigurere.

Jeg har sat en server op på bagsiden af routeren, som selvfølgelig
har en fast IP-adresse, og peger så de relevante porte hen på den
maskine.

Når man tilgår serveren udefra (wan) - f.eks.
http://www.mit-domæne.dk, så går alt fint. Men når man gør det
indefra, så timer browseren bare ud.
En traceroute viser, at det, der sker er, at DNS'en (Fullrates DNS)
returnerer den korrekte WAN-IP, men at maskinerne på bagsiden så
forsøger at logge på routeren (192.168.1.1) i stedet for serverens
lokale IP (192.168.1.100)

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle features i routeren, som kan
håndtere den slags, men f.eks. min gamle LinkSys router havde ikke
dette problem.

Har nogen her en idé om hvad man gør?

Mvh
Martin

Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 01-08-06 14:27

stenderdk@gmail.com wrote:
> Hej Alle
>
> Jeg har et abonnement hos Fallrate,

Mente selvfølgelig Fullrate - ikke Fallrate. Håber ikke at det bliver
deres øgenavn ...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-06 21:00

On 1 Aug 2006 06:26:43 -0700, stenderdk@gmail.com wrote:

> Mente selvfølgelig Fullrate - ikke Fallrate.

"Failrate"?

Nåh nej, det hedder failure rate.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 01-08-06 14:35

stenderdk@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle features i routeren, som kan
> håndtere den slags, men f.eks. min gamle LinkSys router havde ikke

Ring til support og bed dem om at enable loopback, hvis du også har
mailserver så husk at få den loopback enabled også

Fra : J.K.Arning

Dato : 01-08-06 20:01

On Tue, 1 Aug 2006 15:35:28 +0200, Cag (2730) wrote:

> Ring til support og bed dem om at enable loopback, hvis du også har
> mailserver så husk at få den loopback enabled også

Hvad har deres support med det at gøre?
loopback skal han selv aktivere i sin router.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 02-08-06 10:25

J.K.Arning wrote:

> Hvad har deres support med det at gøre?
> loopback skal han selv aktivere i sin router.

Ift. en 2602R, vil jeg da gerne vide hvor dette aktiveres af brugeren, da
jeg ikke har kunne finde dette punkt (med mindre jeg er blind/uvidende)

/Cag

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 07-08-06 15:16

Cag (2730) wrote:

> Ift. en 2602R, vil jeg da gerne vide hvor dette aktiveres af
> brugeren, da jeg ikke har kunne finde dette punkt (med mindre jeg er
> blind/uvidende)
> /Cag

Hmm ingen gode idéer mht. hvordan alm. dødlige selv aktiverer loopback i
ZyXel 2602R som J.K. Arning referer til?

/Cag

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-06 17:10

On Mon, 7 Aug 2006 16:16:24 +0200, "Cag \(2730\)"
<cag_dk@yahoo.danmark> wrote:

> Hmm ingen gode idéer mht. hvordan alm. dødlige selv aktiverer loopback i
> ZyXel 2602R som J.K. Arning referer til?

www.google.com, zyxel 2602r nat loopback, 3. hit.

-A

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 07-08-06 18:52

Asbjorn Hojmark wrote:

> www.google.com, zyxel 2602r nat loopback, 3. hit.
>
> -A

Hehe, tak Asbjørn, der er kun ét at sige til det:
http://homezone.groth-esk.dk/pics/misc/google.gif

/Cag

Fra : stenderdk@gmail.com

Dato : 01-08-06 19:42

Cag (2730) wrote:

> Ring til support og bed dem om at enable loopback, hvis du også har
> mailserver så husk at få den loopback enabled også

Yep - det klarede det!
Tak!

Martin