Router skal genstartes
Fra : Thomsen

Dato : 29-07-06 12:22

Hej
Jeg har en Zyxel 334WT som ca. et par gange om dagen smider alle, der er
koplet til den, af nettet.
Både dem der er koplet til med ledning og trådløst.
Alt bliver fint når jeg genstarter apparatet.

Er den begyndt at blive gammel og skal skiftes?

mvh Ole

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-07-06 21:05

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Både dem der er koplet til med ledning og trådløst.
> Alt bliver fint når jeg genstarter apparatet.
>
> Er den begyndt at blive gammel og skal skiftes?

Jeg ville først kontrolellere ALLE omfattende PC'ere for virus.
vh
Martin

Fra : Thomsen

Dato : 29-07-06 23:08

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> wrote in message

> Jeg ville først kontrolellere ALLE omfattende PC'ere for virus.
> vh
> Martin

Jeg skulle være clean.
Har en telefonadapter og trådløs bærbar sat til.

Fra : Hans

Dato : 29-07-06 22:37

Thomsen wrote:
> [...]
> Både dem der er koplet til med ledning og trådløst.
> Alt bliver fint når jeg genstarter apparatet.
>
> Er den begyndt at blive gammel og skal skiftes?

Er der nogen på lan som bruger et p2p program som åbner mange connections?

Hans

Fra : Thomsen

Dato : 29-07-06 23:06

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der nogen på lan som bruger et p2p program som åbner mange connections?
>
> Hans

Nej, der foregår ikke nogen større aktivitet.
Der er en telefonadapter med ledning og
et par trådløse bærbare.

Fra : Søren Blom

Dato : 30-07-06 02:06

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev

> Nej, der foregår ikke nogen større aktivitet.
> Der er en telefonadapter med ledning og
> et par trådløse bærbare.

Jeg har selv samme router og har oplevet problemet.

Først og fremmest, gar du sørget for at routeren, har senest firmware
installeret, den seneste hedder 3.60(JN.10)C0 og kan hentes fra www.zyxel.dk

Der udover, hvilket udstyr bruger du. Hvilken telefon adapter bruger du og
hvilket ADSL/kabel-modem har du?

Her i hytte har vi en webspeed forbindelse med speedstrem 5400 modem og en
Handytone 256 adapter til VoIP, af grunden der aldrig blev opklaret, så var
det ikke unormalt at routeren pludselig kunne finde på at genstarte, endog
tabe alle indkodet oplysninger. Men siden da er modemmet blevet skiftet til
senest nye modem fra TDC Kabel-tv (et webstar et-og-andet) samt er VoIP
adapteren blevet skiftet ud til en Linksys et-og-andet, samt at routeren
hele tiden er opdateret med senest firmware. Dette har elimineret spontane
genstarter.
Hvis jeg skal komme med et bud på hvor problemet lås her, så vil jeg gætte
på kabel-modemmet, så inden du begynder at skifte det hele ud, så prøv at
fejlfind på dit udstyr, nøjes i første omgang med at få bytte dit ADSL/kabel
modem og opdatere firmware i din router til nyeste version for at se om det
ikke er nok.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomsen

Dato : 30-07-06 12:01

> [...]
> fejlfind på dit udstyr, nøjes i første omgang med at få bytte dit
> ADSL/kabel modem og opdatere firmware i din router til nyeste version for

Hej Søren
Tak for tilbagemeldingen.
Opdaterede til 3.60(JN.10)C0 i går, men måttte lave en genstart her til
morgen.
Dog kunne jeg nøjes med at "Reparer" trådløs forbindelse fra bærbaren.
Jeg behøvede altså ikke at genstarte routeren. (Måske et lille fremskridt
Mit kabelmodem er en lille sort Webstar og VoIP-adapteren er en Sipura 2001
så det burde være iorden.