Hvor er mit netkort?
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 16:17

Hej.

Jeg har lige købt ny PC med indbygget netkort og 1394-forbindelse.

Jeg har valgt at installere ekstra netkort i for at kunne tilslutte to
computere med hinanden.

Efter at have startet maskinen op, så er jeg fortvivlet. Under
"netværksforbindelser" er der kun to netværksforbindelser: LAN-forbindelse
og 1394 forbindelse. Men hvor er den sidste LAN-forbindelse mon?

Ved at sætte stik i bag på PC'en har jeg fundet frem til, at den
LAN-forbindelse, der er synlig under netværksforbindelser, er det ekstra
netkort, som jeg har fået sat i maskinen. Det stik som sidder på
(bundkortet?) får jeg ikke internetforbindelse igennem og jeg kan ikke se
LAN-forbindelsen hertil under netværksforbindelser.

Kan jeg gøre noget eller skal jeg kontakte computerforhandleren om en
fejl/mangel?

Fra : Michal

Dato : 27-07-06 16:26

On Thu, 27 Jul 2006 17:16:51 +0200, Michael wrote:
> Men hvor er den sidste LAN-forbindelse mon?

Drivere?

Check under Enhedshåndtering om der mon ikke er en device som står og
siger "windows kender mig ikke"...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 27-07-06 19:05

Michael Sørensen wrote:
> [...]
> (bundkortet?) får jeg ikke internetforbindelse igennem og jeg kan ikke se
> LAN-forbindelsen hertil under netværksforbindelser.

Normalt kan man slå et netværksforbindelse som sidder på bundkortet
til/fra via "BIOS-opsætningen". Kan den være slået fra der ?

Niels Dybdahl