netværk via strømstikket
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-07-06 10:23

Heysan

Et produkt ala de her

http://www.topcom.net/product.php?groep=2&cat=15&catsub=67

Er det noget der virker, har nogen erfaring med det? (og lad være med at
sige at jeg kan bruge wifi istedet...

Mvh
Flemming

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-07-06 10:51

Flemming Lynggaard skrev:

> Er det noget der virker, har nogen erfaring med det?

Min erfaring går på at jeg med et par års mellemrum har set store
reklamebrøl for den teknik og nu var det lige på trapperne og det
ville udkonkurrere alle andre teknikker ... og så blev der ellers
larmende tavshed til næste gang. Det begyndte vist engang i
90'erne.

--
Bertel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-06 22:45

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> ville udkonkurrere alle andre teknikker ... og så blev der ellers
> larmende tavshed til næste gang. Det begyndte vist engang i

Var det ikke mere internet fra EL-selskaberne via strømledningerne?

--
Bjarke Andersen

Fra : Erik Semey

Dato : 24-07-06 23:04

Hej Bjarke
Det du tænker på kan du se info om hos www.powerline.dk

Det flemming skriver om er på 220 volt hus installationen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-06 23:30

"Erik Semey" <gaia@jubiimail.dk> crashed Echelon writing

> Hej Bjarke
> Det du tænker på kan du se info om hos www.powerline.dk
>
> Det flemming skriver om er på 220 volt hus installationen

A hva for en fisk?

Jeg er udemærket godt klar over hvad flemming skriver om.
Har ingen anelse om hvad powerline har med denne diskussion at gøre.

Men det jeg referede til i forb. med Bertels post var
http://www.itst.dk/wimpprint.asp?page=tema&objno=95032406

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-07-06 10:58

Bjarke Andersen skrev:

> Var det ikke mere internet fra EL-selskaberne via strømledningerne?

Jo, det var det jeg tænkte på.

--
Bertel

Fra : Claus Albæk

Dato : 24-07-06 12:07

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
>
> http://www.topcom.net/product.php?groep=2&cat=15&catsub=67
>
> Er det noget der virker, har nogen erfaring med det? (og lad være med at

Jeg havde 'fornøjelsen' af at servicere en kunde der kørte sit net via
et sådant produkt, jeg vil sige... hvis du kan arrangere at trække et
kabel istedet, så gør det!

Ankepunkterne er hastighed og udfald. manglende hastighed (et par
hundrede kilo/sek for den installation her) og udfald (jeg måtte
disable/enable netkort, mange mange gange i løbet af nogle timer)

mvh.
Claus

Fra : Erik Semey

Dato : 24-07-06 22:30

Jeg bruger sådanne produkter (dog den tidligere 14 Mmit version) ikke fra
topcom men nogle fra Acer som på et tidspunkt havde dem "oem'et" dem ind i
deres sortiment, andre udbyder er f.eks amitech.

Homeplug som de kaldes opererer fint inden for afgrænsningen af dit hpfi
relæ, jeg har en opsat på 2.sal i min adsl routers lan port (vel og mærke i
en seperat gruppe som kun er ført til 2.sal) Jeg kan nu med en modpart komme
på nettet i gæste værelse på 1.sal i spisekøkken samt i stue.
Hvis nogen kommer forbi med en bærbar, skal de ikke opsættes til et wifi,
nej de låner lige det pds kabel som sidder i netstikket på home pluggen.

En typisk pris for et par er omkring 700 DKK, og jeg har sparet alt besværet
med ekstra kabeltræk, og nye udtræk, som for dette hus nemt var løbet op i
4-5000 DKK. ja de kører kun 14 Mbit, men min adsl er jo endnu mindre
(512/512).
Som afslutning kan jeg sige at når jeg bruger det foran fjernsynet, sætter
jeg den i samme stikdåse som fjernsyn, dvd, vhs og lign - uden problemer.

Mvh

Erik Varn Semey

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-07-06 10:07

"Erik Semey" <gaia@jubiimail.dk> wrote in message

> Som afslutning kan jeg sige at når jeg bruger det foran fjernsynet, sætter
> jeg den i samme stikdåse som fjernsyn, dvd, vhs og lign - uden problemer.

Ok tak - så det kan virke, min oplevelse er blot at det finder signal ganske
kort og så mister den igen - også hvis jeg flytter dem sammen i samme
kreds..

Kan jo være jeg har et defekt produkt

Lever med et cat5e idag

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-07-06 18:49

Flemming Lynggaard wrote:
> Ok tak - så det kan virke, min oplevelse er blot at det finder signal
> ganske kort og så mister den igen - også hvis jeg flytter dem sammen
> [...]

Netværk over elinstallationen har det skidt i kombination med lysdæmpere og
vist nok også støvsugere.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-07-06 21:07

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in message

> Netværk over elinstallationen har det skidt i kombination med lysdæmpere
> og vist nok også støvsugere.

I det hele taget er det jo en skidt kombination, har det været altid. Men
skulle da ikke undre hvis dem der skråler op af at et netværkskabel ikke må
lægge 10cm ved siden af et stærkstrømskabel, at de køber de enheder til
netværk over elnet..

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-08-06 13:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> må lægge 10cm ved siden af et stærkstrømskabel, at de køber de enheder til

hehe ja det blev også opgivet..

cobber virker