Cisco 837 ip address problem
Fra : mjensen@heimdal-syst~

Dato : 21-07-06 12:26

Hej,
Jeg sidder og tumler med en Cisco 837 Router, som ikke faar en IP
addresse fra min provider.
En anden router (Cisco 837 ) virker fint, men ikke den her!
De koerer med samme config, saa der skulle IKKE vaere nogle problemer!

Er ved at blive lidt desperat...
Nogle ideer???

Mort

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-07-06 12:50

On 21 Jul 2006 04:25:53 -0700, mjensen@heimdal-systems.com wrote:

> [...]
> En anden router (Cisco 837 ) virker fint, men ikke den her!
> De koerer med samme config, saa der skulle IKKE vaere nogle problemer!

Det mest sandsynlige er, at lease'en på forbindelsen er 'låst' til den
ene router (den der virker), og den anden router derfor ikke kan få en
adresse på samme forbindelse. Det kan du verificere ved at sætte MAC-
adressen på den anden router til den førstes MAC-adresse.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-07-06 12:53

On Fri, 21 Jul 2006 13:50:06 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Det mest sandsynlige er, at lease'en på forbindelsen er 'låst' til den
> ene router (den der virker)

Hmm, det afhænger i grunden af, om du kører PPPoE. Send lige en config
snip.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-07-06 12:55

<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Det mest sandsynlige er, at lease'en på forbindelsen er 'låst' til den
> ene router (den der virker)

Hmm, det afhænger i grunden af, om du kører PPPoA. Send lige en config
snip.

-A
(snork)
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : mort_gib

Dato : 21-07-06 13:19

Se nedenfor
Det er faktisk muligt at de bruger MAC da jeg har statisk IP.
Men ikke sandsynligt...
Jeg havde problemet med den foerste router jeg proevede med, men ikke
med den anden...
Desuden har jeg ikke faaet tildelt en statisk ip addr endnu...

!
version 12.3
no service pad
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
service password-encryption
!
hostname cisco837
!
boot-start-marker
boot-end-marker
!
enable secret XXXXXXXXXXX
!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
no aaa new-model
ip subnet-zero
!
!
ip domain name gi
ip name-server 195.166.192.8
ip name-server 192.166.192.1
ip audit po max-events 100
no ftp-server write-enable
no scripting tcl init
no scripting tcl encdir
!
!
!
no crypto isakmp enable
!
!
!
!
interface Ethernet0
ip address 10.1.0.1 255.255.255.0
ip nat inside
hold-queue 100 out
!
interface ATM0
no ip address
no atm ilmi-keepalive
pvc 0/38
encapsulation aal5mux ppp dialer
dialer pool-member 1
!
dsl operating-mode auto
!
interface FastEthernet1
no ip address
duplex auto
speed auto
!
interface FastEthernet2
no ip address
duplex auto
speed auto
!
interface FastEthernet3
no ip address
duplex auto
speed auto
!
interface FastEthernet4
no ip address
duplex auto
speed auto
!
interface Dialer0
ip address negotiated
ip mtu 1492
ip nat outside
encapsulation ppp
no ip route-cache
no ip mroute-cache
dialer pool 1
dialer-group 1
ppp authentication chap callin
ppp chap hostname XXX@ISP.COM
ppp chap password XXXX
!
ip nat inside source list 1 interface Dialer0 overload
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Dialer0
ip route 10.1.0.0 255.255.255.0 Ethernet0
ip http server
no ip http secure-server
!
!
access-list 1 permit 10.1.0.0 0.0.0.255
!
control-plane
!
!
line con 0
exec-timeout 120 0
no modem enable
transport preferred all
transport output all
stopbits 1
line aux 0
transport preferred all
transport output all
line vty 0 4
exec-timeout 120 0
password 7 1237041114125A5372
login local
transport preferred all
transport input all
transport output all
!
scheduler max-task-time 5000
!
end

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-07-06 14:53

On 21 Jul 2006 05:19:25 -0700, "mort_gib"
<mjensen@heimdal-systems.com> wrote:

> Det er faktisk muligt at de bruger MAC da jeg har statisk IP. Men
> ikke sandsynligt...

Nej, det er ikke særlig sandsynligt i et PPPoA-setup, som det du kører
med. Det er jeg enig i.

Er det *præcist* samme konfiguration? Cut-and-paste?

Kører de to routere med samme software?

Hvad siger 'sh int a0'? Kommer interface'et op?

Hvad siger 'sh control a 0' på den der ikke virker? Mere specifikt,
hvad er modem status og DSL mode?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Johnn Nekman

Dato : 21-07-06 15:18

"mort_gib" <mjensen@heimdal-systems.com> skrev i en meddelelse
> !
> ip domain name gi
> ip name-server 195.166.192.8
> ip name-server 192.166.192.1
> ip audit po max-events 100
Skal den anden nameserver ip ikke også starte med 195?
--
Mvh Johnn