Kan man sætte flatbedscanner til netværk
Fra : Allan Jensen

Dato : 12-07-06 10:53

Er det muligt at sætte en flatbedscanner til ens lokale netværk, og i
givet fald hvordan.

Det er en HP flatbedscanner type Scanjet 6250 tilsluttet til USB.
( har også SCSI tilslutning ).

med venlig hilsen
Allan Jensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-06 12:03

On Wed, 12 Jul 2006 11:53:17 +0200, Allan Jensen
<agjensen@post4.tele.dk> wrote:

>Er det muligt at sætte en flatbedscanner til ens lokale netværk, og i
>givet fald hvordan.
>
>Det er en HP flatbedscanner type Scanjet 6250 tilsluttet til USB.
>( har også SCSI tilslutning ).

Du får svært ved at få scanneren direkte på netværket - Den eneste
mulighed er nok hvis du kan finde noget proprietært
scanner-controller-til-netværk hardware hos HP. Men det er ikke noget
jeg nogensinde er stødt på....

Men hvis du tilslutter scanneren til en computer kan den fjernstyres
fra de øvrige computere på netværket.

---

Det er menneskeligt at fejle, men det totale kaos kræver en computer.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 15:31

"Michael Rasmussen" <mic@douNO_SPAM.dk> wrote in message

> Men hvis du tilslutter scanneren til en computer kan den fjernstyres
> fra de øvrige computere på netværket.

Nu bliver jeg nødt til at spørge hvori fordelen ved dette ligger.
Man skal jo da alligevel hen til scanneren for at putte det man vil scanne
i.

Er der ikke en der kan få tiøren til at falde for mig, for jeg har aldrig
forstået hvad meningen skulle være med en fjernstyrbar scanner. :)

mvh
///M

Fra : Max

Dato : 12-07-06 15:37

Hej ///M

> Er der ikke en der kan få tiøren til at falde for mig, for jeg har
> aldrig forstået hvad meningen skulle være med en fjernstyrbar
> scanner. :)

Det er en fordel at den er på netværk hvis den kan virke som
den multimaskine vi har i firmaet, den sender det vi scanner
som mail til ens egen maskine.

Mvh Max

Fra : Frans Meyer

Dato : 12-07-06 16:50

> Hej ///M

> Det er en fordel at den er på netværk hvis den kan virke som
> den multimaskine vi har i firmaet, den sender det vi scanner
> som mail til ens egen maskine.

Det er noget andet - for den har egen email client indbygget.... det har en
6250 ikke...

vh
Frans

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 18:51

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej ///M

> Det er en fordel at den er på netværk hvis den kan virke som
> den multimaskine vi har i firmaet, den sender det vi scanner
> som mail til ens egen maskine.

Godt nok, men der fjernstyrer man den ikke.
Desuden behøver en scanner så altså ikke være netværksforbundet hvis pc'en
den er tilsluttet er det. Det må jo give samme virkning idet man kan sende
det scannede til sig selv fra pc'en.

mvh
///M

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-06 22:19

"///M" <nomail> wrote:

> [...]
>
>Er der ikke en der kan få tiøren til at falde for mig, for jeg har aldrig
>forstået hvad meningen skulle være med en fjernstyrbar scanner. :)

Du har ganske ret - Det er sgu'tte praktisk at have scanneren stående i
kælderen.

Når min scanner alligevel gør det, er der fordi jeg ikke rigtigt har
plads til scanneren på skrivebordet.

Og det her med at finde den frem, når man skal scanne er også noget
upraktisk. Ikke mindst fordi XP er uvenner med min scanner og kræver
driveren geninstalleret hver gang den tilsluttes usb-porten ;-(

<mlr>

Fra : Frans Meyer

Dato : 12-07-06 14:56

"Allan Jensen" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at sætte en flatbedscanner til ens lokale netværk, og i
> givet fald hvordan.

http://www.intellidriver.com/index.php

Burde kunne gøre det...

vh
Frans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-07-06 22:10

"Frans Meyer" <fm@meyer_dk> wrote:

>http://www.intellidriver.com/index.php
>
>Burde kunne gøre det...

Mnjaahhh, så vidt jeg lige kan gennemskue er USB@nywhere et stykke
software. Så scanneren skal altså fortsat tilsluttes en kørende
computer.

Men Allan ville vist gerne undvære computeren og forbinde scanneren
direkte til netværket....

<mlr>

Fra : Frans Meyer

Dato : 12-07-06 22:37

> Men Allan ville vist gerne undvære computeren og forbinde scanneren
> direkte til netværket....

Det skrev han nu ikke noget om......

Men så er der fx: http://www.danbit.dk/produkter/1227.phtml men det er nok
overkill...

vh
Frans

Fra : Esben

Dato : 13-07-06 23:41

> [...]
> givet fald hvordan.
>
> Det er en HP flatbedscanner type Scanjet 6250 tilsluttet til USB.

Med sådan en fx:
http://www.axis.com/products/axis_70u/index.htm
Men til prisen skal behovet også være pænt stort .

Men 6250 er en gammel svend, så man kan måske lige så godt se på 7650N,
eller en Officejet 9130.

--
Esben