Novice ftp server
Fra : mf

Dato : 05-07-06 16:09

Hej
Jeg er lidt af en novice inden for router config. Jeg vil gerne køre ftp,
den maskine som skal køre ftp har ip 192.168.1.127. Jeg har tilføjet
følgende til router configurationen "ip nat inside source static tcp
192.168.1.127 21 interface Dialer0 21". Skal der gøre mere for at få det til
at virke, ftp skal også virke uden for mit egen netværk. Al hjælp er
velkommen er lidt på herrens mark.

vh
Michael

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 05-07-06 16:41

> [...]
> 192.168.1.127 21 interface Dialer0 21". Skal der gøre mere for at få det
> til at virke, ftp skal også virke uden for mit egen netværk. Al hjælp er

Har du lavet nat inside og outside i router ?

Prøver du at koble op på ftp fra wan med PASV eller PORT mode ?

/Thomas

Fra : mf

Dato : 06-07-06 12:10

Som sagt så er jeg en novice hvad angår router config. så øhhhhh

Jeg skrev den kommando ind du skrev i sidste indlæg og hvad der så skal gøre
er jeg meget i tvivl om, så hvis du har tid vil det være mere end velkommen.
Jeg har sat ftp op på ipadressen 192.168.1.127, min faste ipadresse er
62.79.101.193.
Kan man lave en tekst fil af sin router config det er lidt nemmer at
overskue på den måde og kan printes ud.
Hvordan kan jeg se om jeg har lavet en indside og outside og hvilken mode
jeg prøver at koble op på. Måske dumme spørgsmål i dine øre men man skal
vel starte et sted.

vh
Michael

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 07-07-06 12:50

> Kan man lave en tekst fil af sin router config det er lidt nemmer at
> overskue på den måde og kan printes ud.

Kommer an på hvordan du kobler op til din router ?
Du kan jo altid lave en "sh run" og kopiere output ind i en tekst fil.

> Hvordan kan jeg se om jeg har lavet en indside og outside og hvilken mode
> jeg prøver at koble op på.

Du skal kigge under dine interfaces med "sh run" kommandoen.
Der skulle gerne stå "ip nat outside" på dit WAN interface og "ip nat
inside" på dit LAN interface.

/Thomas