Decinficering af fiskegrej ?
Fra : Dennis Christensen

Dato : 19-06-01 15:07

Hejsa

Er der nogen som ved hvad det koste at få decinficeret sit grej, hos en
dyrlæge.

For jeg skal nemlig en tur til Norge i år.

Venlig hilsen

Dennis Christensen

Fra : HENNING PEDERSEN

Dato : 19-06-01 19:27

Hej Dennis
Jeg har undersøgt det hos en dyrlæge i dag.
Han fortalte, at det tog 5 minutter. Grejet skulle kortvarigt ned i et kar
med desinfektionsvæske, som i øvrigt ikke skadede grejet.
Så blev det pakket ned og forseglet, og der blev udfærdiget et attest som
skal medbringes til Norge.
Prisen var 250 kr.

Det sted, jeg talte med, var Hillerød Dyrehospital, men det kan sikkert
laves på tilsvarende måde mange steder i landet.

Med venlig hilsen
Henning Pedersen
Danmarks Sportsfiskerforbund

--
henning_ped@get2net.dk
http://www.sportsfiskeren.dk/

Fra : Jan

Dato : 19-06-01 20:36

Hej Dennis

Jeg fik selv mit fiskegrej desinficeret sidste år - i forbindelse
med en tur til Island. Jeg havde indenda ringet rundt til
forskellige dyrlæger for at "indhente tilbud".

Det kostede mig ca. kr. 500,00 - incl. moms - og "materialer".
Med materialer forstås desinfiktionsmiddel (Virkon S-opløsning)
samt plasticposer som grejet blev pakket i - og efterfølgende
"plomberet".

Prisen afhænger jo nok af hvor meget grej du skal have med,
men til orientering, så fik jeg følgende grej desinficeret :
2 fiskestænger, 2 fiskehjul, 3 ekstra-spoler, 2 kasser med blink/fluer,
2 vægte, 1 kasse med flåd, 1 net + diverse ...

Husk at få en kvittering/faktura for desinfektionen,
incl. specifikation af grej.

Mvh Jan