Flere FTP servere på samme IP?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-07-06 15:00

Vi har i dag en FTP server, som man kan tilgå udefra. Kan man sætte flere
servere op, og så fordele dem der logger på internt til den server som deres
login giver adgang til?

Giver det mening?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 03-07-06 17:07

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> Vi har i dag en FTP server, som man kan tilgå udefra. Kan man sætte flere
> servere op, og så fordele dem der logger på internt til den server som
> deres login giver adgang til?
>
> Giver det mening?

Hvad med at ændre port nr?

Ellers fortæl lidt mere om dit setup..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-07-06 18:36

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Ellers fortæl lidt mere om dit setup..

Fast IP hos TDC, en Windows maskine som er FTP server (den eneste aktive FTP
lige nu), 3 Synology diske som hver har indbygget FTP server (ikke aktive
som FTP). Alle sidder i samme netværk. Kan Synology disken bruge hele disken
som FTP - altså de filer der ligger på den nu, kan de deles uden at skulle
kopieres over i nogle "FTP mapper " først?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-07-06 07:06

On Mon, 3 Jul 2006 19:35:32 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

> Fast IP hos TDC, en Windows maskine som er FTP server (den eneste aktive FTP
> lige nu), 3 Synology diske som hver har indbygget FTP server (ikke aktive
> som FTP). Alle sidder i samme netværk.

Hvad med at lade Windows-maskinen forbinde til et share på de tre
NAS'er? Så kunne du nøjes med en enkelt kendt ekstern adresse, der
giver adgang til alle tre fire boxe.

Det kan give en del bøvl at køre FTP på andre porte, fordi NAT'er
bruger portnummeret til at bedømme, om de skal lave særlige trick for
FTP. (Man sender adresser og portnumre i en kontrolsession, og det
skal 'fixes' af NAT).

-A

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 18:02

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> servere op, og så fordele dem der logger på internt til den server som deres

hvad med at have bare 1 ftp server og så tildele læse/liste/skrive
rettigheder alt efter hvilken bruger man kommer med?

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-07-06 18:31

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse
> hvad med at have bare 1 ftp server og så tildele læse/liste/skrive
> rettigheder alt efter hvilken bruger man kommer med?

Det ville også være det letteste - men jeg har 3 Synology diske som jo hver
har indbygget FTP server. Det kunne være fint om man kunne dirigere brugere
hen på den rigtige server afhængig af deres login.

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 19:59

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> har indbygget FTP server. Det kunne være fint om man kunne dirigere brugere
> hen på den rigtige server afhængig af deres login.

du kunne mounte de drev på en maskine og så ellers pege på dem den vej.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-07-06 05:41

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse
news:44a9690a$0> du kunne mounte de drev på en maskine og så ellers pege på
dem den vej.

Hvordan mounter jeg et drev? OS som ligger på FTP maskinen er Windows XP
Home - har det nogen betydning?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-07-06 11:51

On Tue, 4 Jul 2006 06:40:31 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

> [...]
>dem den vej.
>
>Hvordan mounter jeg et drev? OS som ligger på FTP maskinen er Windows XP

Åbn My Computer/Denne computer
Find "Funktioner" i menuen
Find "Opret forbindelse til et netværksdrev ..."

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Svend

Dato : 04-07-06 14:13

Jørn Andersen wrote:

> Åbn My Computer/Denne computer
> Find "Funktioner" i menuen
> Find "Opret forbindelse til et netværksdrev ..."
>
> Mvh. Jørn

Ja du kan ovenikøbet mounte dem i en underfolder til din ftp folder.

--
Svend

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-07-06 16:48

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Ja du kan ovenikøbet mounte dem i en underfolder til din ftp folder.
>
> --
> Svend

Det lyder som det jeg skal have gang i - takker!

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Svend

Dato : 04-07-06 18:43

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som det jeg skal have gang i - takker!

Jeg ved ikke om det kun er med ntfs det virker, men det finder du vel ud af.
--
Svend

Fra : Calle.

Dato : 04-07-06 20:42

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Vi har i dag en FTP server, som man kan tilgå udefra. Kan man sætte
> flere servere op, og så fordele dem der logger på internt til den
> server som deres login giver adgang til?
>
> Giver det mening?

Hvorfor ikke bare give folk forskellige rettigheder på den samme FTP. Dvs.
at deres login bestemmer hvad den kan se.

--
*** Calle ***

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-07-06 21:38

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare give folk forskellige rettigheder på den samme FTP. Dvs.
> at deres login bestemmer hvad den kan se.

Sådan er det i dag - problemet er at data ligger på fire forskellige
servere.