Ny PC mangler COM /printerport - hvad så?
Fra : sjak

Dato : 26-06-06 17:53

Hej gruppe
Jeg har ISDN til at koble mig på nette med med Zyxel modem. Modemet har et
printer stik, som med en overgang var sat på modemporten på den gamle PC

Jeg har fået en ny Dell pc med indbygget modem - netværkskort og diverse USB
stik, men ikke seriel-/paralelporte.

Kan jeg bruge nogle af de andre porte til at få mit Zyxel modem til at køre
på? Hvad skal jeg bruge?

Mvh
Søren Jakobsen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 26-06-06 18:14

sjak skrev:
> [...]
> stik, men ikke seriel-/paralelporte.
>
> Kan jeg bruge nogle af de andre porte til at få mit Zyxel modem til at køre

Du kan bruge en USB til Seriel konverter - seriel er vel det du mener
med modemporten.

/Andreas

Fra : Hans

Dato : 26-06-06 18:17

sjak wrote:
> [...]
> diverse USB stik, men ikke seriel-/paralelporte.
>
> Kan jeg bruge nogle af de andre porte til at få mit Zyxel modem til

Hvis maskinen har et ledigt PCI-Slot findes der stadigvæk indstikskort med
COM- og LPT-porte:

Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-06-06 18:17

sjak wrote:

> Jeg har fået en ny Dell pc med indbygget modem - netværkskort og
> diverse USB stik, men ikke seriel-/paralelporte.
>
> Kan jeg bruge nogle af de andre porte til at få mit Zyxel modem til
> at køre på? Hvad skal jeg bruge?

En USB til Seriel ting, fx
http://www.totalcomputer.dk/scripts/prodView.asp?idproduct=836
Plus en adapter, fx
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABBE0279

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Gamle

Dato : 26-06-06 18:24

"sjak" <fam.jak@mail1.stofanet.v.a.e.k..dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg bruge nogle af de andre porte til at få mit Zyxel modem til at
> køre på? Hvad skal jeg bruge?

Hej.

USB to seriel converter
http://www.thansen.dk/products.asp?c=718068975&n=496908102 kr. 149,00

Fungerer 100%

Mvh.
Torben

Fra : sjak

Dato : 26-06-06 18:35

Jamen, hvad skulle jeg havde gjort uden jer - tuind tak for alle jeres
hurtige svar - Jeg suser hurtig hen til den nærmeste thansen - det er nok
den simpleste løsning.

Tak til alle

Søren

Fra : Sjak

Dato : 28-06-06 07:19

> Jamen, hvad skulle jeg havde gjort uden jer - tuind tak for alle jeres
> hurtige svar - Jeg suser hurtig hen til den nærmeste thansen - det er nok
> [...]
Hej igen
Jeg fik købt kablet, men ak - USB stillet passede, men i den anden ende er
der et Centronic stik - den jeg havde brug for er et 25 benet stik han eller
hun. Der er begge dele i Zyxel modemet.

Nogen gode ider?

Mvh
Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-06 08:01

On Wed, 28 Jun 2006 08:18:52 +0200, "Sjak"
<sjakobsen@hotmailFJERN.com> wrote:

> Jeg fik købt kablet, men ak - USB stillet passede, men i den anden ende er
> der et Centronic stik

Centronic?! Hvorfor har du købt Centronic? Så er det jo ikke USB-til-
seriel (modem). Så er det USB-til-parallel (printer).

Det er sådan en her, du skal købe:

http://www.sandberg.dk/worldwide/prod.asp?prod=133-08

> - den jeg havde brug for er et 25 benet stik han eller hun.

Hvis du har DB25 i modem'et, skal du også have en DB15-til-DB25
adapter.

http://www.sandberg.dk/worldwide/prod.asp?prod=500-47

-A

Fra : Kim

Dato : 28-06-06 08:36

On Wed, 28 Jun 2006 09:01:16 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Det er sådan en her, du skal købe:

>http://www.sandberg.dk/worldwide/prod.asp?prod=133-08

>Hvis du har DB25 i modem'et, skal du også have en DB15-til-DB25
>adapter.

Det er en 9 pol / 25 pol adapter, der er behov for.

fut : news:dk.edb.hardware ,
hvor dette emne hører hjemme.

--
Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-06-06 10:29

On Wed, 28 Jun 2006 09:36:16 +0200, Kim <k@x.x> wrote:

> Det er en 9 pol / 25 pol adapter, der er behov for.

Det var også det jeg mente, og det var også det jeg linkede til.

-A

Fra : Max

Dato : 26-06-06 18:41

Hej Søren

> Jeg har fået en ny Dell pc med indbygget modem - netværkskort og
> diverse USB stik, men ikke seriel-/paralelporte.

Hvorfor bruger du ikke det indbyggede modem ?

Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-06-06 18:49

Max wrote:

> Hvorfor bruger du ikke det indbyggede modem ?

Indbygget ISDN modem?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Max

Dato : 26-06-06 18:58

Hej Peter

> Indbygget ISDN modem?

Er det unormalt ?

https://www.mjdata.dk/da/dept_69.html

Mvh Max

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-06-06 21:13

Max wrote:

> Er det unormalt ?

Ikke som ekstraudstyr

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Sjak

Dato : 27-06-06 06:42

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke som ekstraudstyr
>
> - Peter
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Hej
Det er et 56k modem, og ingen telefonstik i nærheden af pc'en, udover det er
der er i ISDN modemet, selvfølgelig.

Mvh
Søren

Fra : Max

Dato : 28-06-06 15:25

Hej Søren

> Det er et 56k modem, og ingen telefonstik i nærheden af pc'en, udover
> det er der er i ISDN modemet, selvfølgelig.

Hvorfor køber du en PC med et 56k modem i når det
er et ISDN modem du har brug for ? :)

Mvh Max

Fra : Sjak

Dato : 29-06-06 07:47

> Hej Søren

> Hvorfor køber du en PC med et 56k modem i når det
> er et ISDN modem du har brug for ? :)
>
> Mvh Max

Hej
Nu har vi jo fået at vide at det var den forkerte gruppe dette emne kørte i,
men..
Jeg har en svoger der ikke er helt hjemme i denne verden. Jeg havde lovet at
hjælpe når han havde købt en ny.
Han vælger så Dell - og ikke et ondt ord om mærket - man få hvad man
bestiller - de er ofte rippet for unødig "tingel tangel" - og dette er også
OK, hvis man ved hvad man skal have.
Jeg skulle nok have gået ind i anskaffelsen på et tidligere tidspunkt - det
er det man lære af, men det skal nok ende godt alligevel!

Mvh
Søren

Fra : Max

Dato : 29-06-06 15:55

Hej Søren

> Jeg skulle nok have gået ind i anskaffelsen på et tidligere tidspunkt
> - det er det man lære af, men det skal nok ende godt alligevel!

Ok, ja af skade bliver man klog, sjælden rig :)

Pøj pøj med opgaven.

Mvh Max