WEB-disk
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 19:10

Hej !

Jeg har prøvet at lave en web-disk. (Sandberg)
Men der er problemer.
Jeg har fast ip-adresse og sidder bag en router.
Routeren er sat til at port 20 og 21 skal tilgå den ip-adresse, som disken
har.

Det mærkelige er, at nogle få ude i den store verden uden problemer kan få
tilgang til disken gennem IE, med de fleste kan ikke.

Hvad kan forklaringen være ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-06-06 08:15

Abricosicus wrote:
> Det mærkelige er, at nogle få ude i den store verden uden problemer kan få
> tilgang til disken gennem IE, med de fleste kan ikke.

Måske fordi deres IE er sat til at bruge passiv FTP?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-06-06 08:22

Hejsa...

IE bruger noget de kalder "passiv FTP", der gør at foruden port 20 og 21
bliver der også oprettet en forbindelse på en dynamisk tildelt port, så
derfor virker det ikke godt, når man bruger port forwarders på en router.

Men heldigvis kan det slås fra: På brugerens pc, kig under
Internetindstillinger, Avanceret, Gennemsyn, Brug passiv FTP

Genstart IE, og du skulle være i luften.... forhåbentlig

mvh
Thomas