Linux og Webspeed - Problemos
Fra : dav

Dato : 17-06-06 16:39

Hej

Jeg er ny Linux bruger (Suse 10.0)- fedt system.

Men jeg undrer mig over en ting. Der er aldrig problemer når jeg
forbinder min bærbare på et almindeligt bredbånds netværk - virker både
på jobbet og hjemme. Den finder uden problemer forbindelsen.
Men når jeg forsøger at komme på et sted hvor de har TDC Webspeed - kan
den slet ikke komme på.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende - og som har et godt
forslag til en løsning.

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-06 16:49

dav skrev:

>Men når jeg forsøger at komme på et sted hvor de har TDC Webspeed - kan
>den slet ikke komme på.

Er den koblet direkte på kabelmodemmet, for så skal webspeed-forbindelsen
registreres igen.

Kabelmodemmet er registreret til den første pc's eller router's
mac-adresse der er koblet på.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : dav

Dato : 17-06-06 17:04

> Er den koblet direkte på kabelmodemmet, for så skal
> webspeed-forbindelsen registreres igen.
>
> Kabelmodemmet er registreret til den første pc's eller router's
> mac-adresse der er koblet på.

Ja den er koblet direkte på. Så er det det der er problemet.
Jeg troede den virkede som en bredbåndsforbindelse - hvor man bare
kobler på...

Kan man registrere flere computere på samme modem? (jeg er helt blank
når det gælder webspeed)

Vh. Jes

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-06-06 17:22

dav skrev:

>Kan man registrere flere computere på samme modem? (jeg er helt blank når
>det gælder webspeed)

vist ikke på nogen nem måde (det kan svjh lade sig gøre at koble en pc på
og lave en ny registrering og når så den normale pc kommer på igen, skal
der så igen laves en ny registrering).

Jeg ville nok nærmere tro at løsningen med enten en router eller en
switch+2 dyn. ip-adresser er det bedste, læs om det på
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=wbspd_xstrdstr_ntvrk&_nfls=false

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : dav

Dato : 17-06-06 18:07

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
>
> Jeg ville nok nærmere tro at løsningen med enten en router eller en
> switch+2 dyn. ip-adresser er det bedste, læs om det på

Det lyder som om at routerløsningen er den nemmeste.

Tak for oplysningen - og dejligt at få kontateret at det ikke havde
noget at gøre med Linux

Vh. Jes

Fra : Jacob Ask

Dato : 19-06-06 07:55

dav wrote:
> Det lyder som om at routerløsningen er den nemmeste.
>
> Tak for oplysningen - og dejligt at få kontateret at det ikke havde
> noget at gøre med Linux
>
> Vh. Jes

Hej

Hvis du har mulighed for det (og ikke skal bruge dine maskiner samtidigt
på nettet, kunne du evt. bare klone MAC-adressen på din linux-maskine
til at have samme adresse som den anden maskine du normalt har på.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-06-06 23:01

dav wrote:

> Det lyder som om at routerløsningen er den nemmeste.
>
> Tak for oplysningen - og dejligt at få kontateret at det ikke havde
> noget at gøre med Linux

Kører Linux på TDCkabelnet. Men jeg bruger USB, så er det nemlig
MAG adressen på kabelmodenet TDC kan se og det er underordnet
hvilken maskine jeg kobler på.

mvh
Henning