oppetid
Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 10:12

Jeg har en ComX forbindelse og er på de sidste 2 dage begyndt og tro den
falder ud til tider. Der er intet i forbindelser eller andet der
indikerer at den falder ud. Det er ren og skær fornemmelse jeg har :)
Findes der programmer der kan overvåge oppetiden på ens forbindelse?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-06-06 10:18

Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> indikerer at den falder ud. Det er ren og skær fornemmelse jeg har :)
> Findes der programmer der kan overvåge oppetiden på ens forbindelse?

Konstant ICMP (ping) mod en server på nettet?

--
Bjarke Andersen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 13:30

Bjarke Andersen wrote:
> Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Konstant ICMP (ping) mod en server på nettet?

Er det noget der æder båndbredde?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-06 14:01

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

> Er det noget der æder båndbredde?

Ikke ret meget. Hvorfor også tænkte på det med Comx

Man kan jo lave en tondsvis af ting, uden at noget blvier langsomt.. Med
mindre der selvfølgelig er afbrydelser ;-/

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 14:27

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Man kan jo lave en tondsvis af ting, uden at noget blvier langsomt.. Med
> mindre der selvfølgelig er afbrydelser ;-/

Jamen det er ikke så meget udfald i længere perioder, men mere sådan..
små afbrud.. de er helt vildt irriterende..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-06-06 16:01

Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Er det noget der æder båndbredde?

Alt efter pakkestørrelsen, men normalt 32bytes per ICMP pakke.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-06 12:37

> [...]
> at den falder ud. Det er ren og skær fornemmelse jeg har :) Findes der
> programmer der kan overvåge oppetiden på ens forbindelse?

Hej Mikael

Vi har i vores forening et forum, her startede der en tråd igår:
http://gadevang.net/forumx/topic.asp?TOPIC_ID=543

Du bor ikke i gadevang? og det er altså også andre foreninger?

Og så en simpel netstatus, som ikke altid reagere ved alle afbrydelser:

http://www.gadevang.net/netstatus/

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-06-06 13:29

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Du bor ikke i gadevang? og det er altså også andre foreninger?
>
> Og så en simpel netstatus, som ikke altid reagere ved alle afbrydelser:

Nej jeg bor ikke i Gadevang men i Rødovre. Det var ellers et smart
udtræk på netstatusen i har lavet.

Jeg tænkte om man rent privat kunne monitorere sin forbindelse?