NAS Thecus N4100 problem
Fra : Nyheder

Dato : 13-06-06 21:10

Hej NG

Jeg vil høre om der er nogen der en NAS Thecus N4100,

Jeg har det problem at jeg ikke kan se den på netværket. Når jeg læser
manualen kan jeg ikke se at der er meget andet at gøre en at sætte diske,
strøm og netværk. de skriver et sted om en ip adresse der er 192.168.1.100
men der kan jeg heller ikke finde noget.

Jeg har lige købt den og havde glædet mig til arbejde med den så....
SURT....

Håber at nogen kan hjælpe.

Sten

Fra : brian

Dato : 13-06-06 22:15

hejsa

kender den ikke men er din ip adresse i samme sub
kan det evt være at den modtager ip fra dhcp
hvad men hvis du browser netværks steder.

brian

Fra : Nyheder

Dato : 14-06-06 06:24

hej Brian

> kender den ikke men er din ip adresse i samme sub

Ja

> kan det evt være at den modtager ip fra dhcp

Jeg kan ikke læse mig frem til det, men det tror jeg ikke. Der følger et
Thecus Setup Wizard med som automatisk skulle finde alle Thecus NAS bokse på
netværket. Men den kan intet finde.

> hvad men hvis du browser netværks steder.

Error. Kan heller ikke pinge den adresse.

> brian

Sten

Fra : Johnn Nekman

Dato : 14-06-06 07:17

On Wed, 14 Jun 2006 07:23:41 +0200, "Nyheder"
<virker.ikke@svar.til.gruppen.dk> wrote:

>hej Brian

>Ja
Hvad er ipadressen på din egen maskine?

Jeg har selv sat lillebroren N2100 op hos en kunde.
--
Mvh Johnn

Fra : brian

Dato : 14-06-06 08:50

On Wed, 14 Jun 2006 07:23:41 +0200, "Nyheder"
<virker.ikke@svar.til.gruppen.dk> wrote:

>hej Brian

>Ja

når du den nu er på dhcp så kan du sikkert ikke regne med at den har
den ip adresse som manualen skriver den har men den kan jo være sat
statisk så den ikke ligger i samme sub som pc. men da du skriver at
det gør den så har jeg ikke nogle ideer.

Kan du se den i din router ?

Fra : 2plus2r5@ofir.dk

Dato : 14-06-06 08:47

Hej John

Nu har jeg lige taget den med på mit arbejde og lavet et lille
netværk til den og en bærbar.

Her har min bærbare ip 192.168.1.39

Kan den kun køre gigabit netværk. Den switch jeg lige har er en
10/100 mb.

Fra : 2plus2r5@ofir.dk

Dato : 14-06-06 09:16

> [...]
> statisk så den ikke ligger i samme sub som pc. men da du skriver at
> det gør den så har jeg ikke nogle ideer.

Når jeg læser manualen så ser det ud til at man skal sætten den til
dhcp. Standart er det fast ip.

> Kan du se den i din router ?

Ikke her på mit arbejde, der er en en lukket tdc router.

Hilsen

Sten

PS jeg her nu prøvet med en 1 Gb switch og det hjalp heller ikke.

Fra : 2plus2r5@ofir.dk

Dato : 14-06-06 09:16

Fra : brian

Dato : 14-06-06 11:35

>Når jeg læser manualen så ser det ud til at man skal sætten den til
>dhcp. Standart er det fast ip.

ja men så prøv at sætte din pc med fast ip adresse 192.168.1.99 sub
255.255.255.0 ingen gateway ingen dns. så ved du at du har de to
enheder i samme område så kan du altid sætte til dhcp på begge enheder
når du får kontakt dog først NAS'sen

>PS jeg her nu prøvet med en 1 Gb switch og det hjalp heller ikke.
Jamen switchen styre ikke nogen ip adresser så hvisdin pc ikke får
tildelt nogen ip adresse så hedder den noget i retningen af 169.x.x.x
ip adresserne ikke ligger i samme område hjælper det ikke noget.

Kabler måske du skulle checke dem ?
kan du se om porten på switch/router bliver aktiv når du sætter kablet
i?

Sorry har ikke flere ideer nu.

brian

Fra : Nyheder

Dato : 14-06-06 11:31

Fra : brian

Dato : 14-06-06 11:36

hvad var problemet ?

Fra : Nyheder

Dato : 14-06-06 13:38

> hvad var problemet ?

Ved det ikke helt. Jeg ændrede på netværket og satte en 1 GB switch på og så
kunne jeg komme på via explore.

Med der er fortsat meget underligt med den.

Bl.a. så var den cd der fulgte med ikke en instalations cd men på den lå en
iso fil...... som jeg så kunne brænde ud men... Det er vist ikke meningen.

Når jeg så installere programmet så kan det fortsat ikke se min NAS....

Har talt med butikken. De vil tage den retur.

Hilsen

Sten