Hvem bruger båndbredden?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-06-06 13:02

Er der nogen software (Mac eller PC) som kan se hvilket IP nummer (eller
anden form for ID) der bruger al båndbredden?

Gerne et monitor værktøj, som kan vise en oversigt over de forskellige
computere og en grafisk visning af brug af båndbredde. Nogen gange står
nettet stille uden grund, og jeg har en idé om at det måske kunne være en
maskine der har fået noget suspekt software ind som spyware eller lign. der
står og bruger båndbredden.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-06-06 13:28

..°o.O Thomas O.o°. <flash4> skrev 2006-06-13:
> Er der nogen software (Mac eller PC) som kan se hvilket IP nummer (eller
> anden form for ID) der bruger al båndbredden?

Det vil være nemmest og sikrest kunne ses på din router hvis du har en.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-06-06 15:45

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> Det vil være nemmest og sikrest kunne ses på din router hvis du har en.

Jeg har en router, men hvor skal jeg kigge i den? Det er en Netgear Rp114
router.

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-06-06 15:58

> [...]
> "Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har en router, men hvor skal jeg kigge i den? Det er en Netgear Rp114

Jeg kender ikke routeren så jeg kan ikke sige præsist men nat tabellen
plejer at være et godt udgangspunkt.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-06-06 16:40

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

>Jeg har en router, men hvor skal jeg kigge i den? Det er en Netgear Rp114
>router.

Ideen med at monitorere netværksaktiviteten er god nok. Men den er
desværre svær at realisere i praksis.

Kender ikke din router, men du kan næppe finde de ønske oplysninger i
dens status / log sider. Det betyder at du skal hente rådata fra
routerens SNMP grænseflade samt behandle og præsentere disse. Det er
bestemt ikke umuligt, men nørd-faktoren er ret høj. Prøv at kigge på
MRTG:

http://oss.oetiker.ch/mrtg/

<mlr>

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-06-06 20:02

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> [...]
>
> Gerne et monitor værktøj, som kan vise en oversigt over de forskellige
> computere og en grafisk visning af brug af båndbredde.

Jeg ville vælge ntop.

--
Mvh Henrik.

Fra : BJ Denmark

Dato : 15-06-06 14:52

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Er der nogen software (Mac eller PC) som kan se hvilket IP nummer
> (eller anden form for ID) der bruger al båndbredden?

Teknisk avanceret, men vist nok meget rost i den slags kredse:

http://www.snort.org/

OpenSource i øvrigt.
--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.