Nægter opstart --> Mac Adresse?
Fra : Palle Jensen

Dato : 12-06-06 18:42

Hej,

Ja det var lidt svært at lave et beskrivende subject...

Jeg har i et stykke tid kørt med en wireless router og connected til
den fra min stationære PC.

Nu har jeg så besluttet at sætte den til alm. kabel. Her starter
problemet.

Jeg afinstallerede det trådløse netkort (Linksys). Slukkede PC'en.
Fjernede netkortet og satte det gamle netkort i.

Nu kan jeg så slet ikke starte PC'en. Kan ikke engang komme til
BIOS'en.

Mit gamle netkort fejler ikke noget, får når jeg sætter begge kort i
så kan jeg godt starte op og bruge det gamle netkort.

Så det jeg har gjort nu er at køre med begge netkort, og så bare
disablet det trådløse.

Men jeg ville egentlig helst have det trådløse kort ud så jeg kunne
bruge det til noget andet.

Hvad er det der sker? Hvorfor vil min PC ikke starte uden det trådløse
kort? Jeg har været inde i BIOS'en for at se om det var noget, men kan
ikke lige finde noget det er relevant...

Alle inputs er velkomne...

--
Palle

Palle Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-06-06 18:48

Palle Jensen wrote:

> [...]
> kort? Jeg har været inde i BIOS'en for at se om det var noget, men kan
> ikke lige finde noget det er relevant...

Prøv igen. I alle PCI slots.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Palle

Dato : 12-06-06 20:00

On 12 jun 2006, Lasse Jensen wrote in dk.edb.netvaerk:

> Prøv igen. I alle PCI slots.

Den vej har jeg været ude af.

Sagen er jo at computeren nægter at tænde hvis det trådløse kort ikke
sidder i et slot.

Blæsere starter, men så ikke mere. Skærmen får ikke engang signal...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-06-06 19:41

Palle wrote:

> Den vej har jeg været ude af.
>
> Sagen er jo at computeren nægter at tænde hvis det trådløse kort ikke
> sidder i et slot.
>
> Blæsere starter, men så ikke mere. Skærmen får ikke engang signal...

Det lyder godt nok sært. Har du prøvet med et andet netkort? De kan jo får
for ingen penge.

Fra : Palle

Dato : 12-06-06 20:52

On 12 jun 2006, Lasse Jensen wrote in dk.edb.netvaerk:

> Det lyder godt nok sært. Har du prøvet med et andet netkort? De
> kan jo får for ingen penge.

Virkelig underligt, ja.

Nej. Men jeg låner nok lige et på jobbet en af dagene så ser vi hvad
der sker...

Men tak..

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-06-06 21:33

Palle skrev:

> Nej. Men jeg låner nok lige et på jobbet en af dagene så ser vi hvad
> der sker...

Prøv at resette bios til defaults, og mere vigtigt nulstille ESCD. Den er
som regel inde under PnP/PCI configuration. Selvom den er sat op til at
boote via netværk bør den ikke låse sådan når kortet mangler.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Palle

Dato : 12-06-06 21:55

On 12 jun 2006, Sune Storgaard wrote in dk.edb.netvaerk:

> [...]
> ESCD. Den er som regel inde under PnP/PCI configuration. Selvom
> den er sat op til at boote via netværk bør den ikke låse sådan

Det tester jeg i morgen!

Tak.

--
Venlig hilsen / Regards