Ny computer vil ikke på lokalnettet.
Fra : jens v

Dato : 09-06-06 09:23

Hej
Jeg har fået en ny Computer, kører XP Pro, som skal tilsluttes et
eksisterende lokalnetværk med kabel, men det vil den ikke. Der er fint
forbindelse til internettet. Nogen der kan hjælpe.

mvh jens v

Fra : Bo Hellum

Dato : 09-06-06 10:05

"jens v" <invalid@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> eksisterende lokalnetværk med kabel, men det vil den ikke. Der er fint
> forbindelse til internettet. Nogen der kan hjælpe.

Du skal sikre dig at de har samme workgroup navn, og der er givet adgang til
delte filer, og at de kører i samme IP net. maskine 1 192.168.1.0 maskine 2
192.168.1.1 f.eks.

Bo

Fra : Robert Piil

Dato : 09-06-06 10:28

On Fri, 9 Jun 2006 11:04:58 +0200, "Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

>Du skal sikre dig at de har samme workgroup navn, og der er givet adgang til
>delte filer, og at de kører i samme IP net. maskine 1 192.168.1.0 maskine 2
>192.168.1.1 f.eks.

....og at en evt. firewall ikke spærer for noget. Prøv evt. at slå den
fra midlertidigt.
--
Robert Piil

"Diskutér aldrig med en tåbe. Han trækker dig ned på sit eget niveau og slår dig på rutinen"
Ukendt (via Worminator)

Fra : jens v

Dato : 09-06-06 11:01

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har rettet navnet så de kører på samme gruppe.
Jeg kører 10.0.0.x og den har fået 10.0.0.10

> ...og at en evt. firewall ikke spærer for noget. Prøv evt. at slå den
> fra midlertidigt.

Jeg har haft firewallen slået fra, uden virkning.

Jeg prøvede at sætte den til hjemme i aftes og da kærte den fint, anden
arbejdsgruppe. Da jeg så startede op her i morges var den "gamle"
forbindelse stadig med. Jeg har slettet den, kan det have noget at sige??

mvh jens v