Router dør med dbnet :o/
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 22:53

Hejsa Alle

Glæden var stor, dbnet har åbnet for min 10/10Mbit forbindelse
Jeg fløj ned og købte en SMC SMCWBR14-G2 EU, jeg satte den op til trådløst
og det spillede bare på 2 sec.. lækkert.. så satte jeg et alm patch kabel
fra mit dbnet stik og ned i routerens WAN stik, og BUM døde routeren, den
lyser som den plejer, men jeg kan ikke pinge den, og jeg kan ikke se dens
web interface.. Great... Nå men den bliver genstartet, og den spiller fint
igen, så smider jeg stikket i til dbnet og BUM det samme igen... helt død..
Nå men det skulle ud forskes, hvis jeg sætter WAN stikket til min alm 4
ports switch der løber ned til min CC router, så spiller det fint !! Det
fatter jeg simpelthen ikke en brik af..

Hvis jeg sætter dbnet stikket direkte ind en pc, så hopper den fint på dbnet
uden problemer..

Hvad hulen er det jeg overser, som er galt her?

Har self prøvet at slå den interne firewall fra...

Håber der er en der har en forklaring..

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 08-06-06 00:00

Juel wrote:

> [...]
> på dbnet uden problemer..
>
> Hvad hulen er det jeg overser, som er galt her?
>
> Har self prøvet at slå den interne firewall fra...

Hvis du satte en sniffer på wan ville du opdage hvor meget trafik der er på
en typisk bolinetforbindelse, og mit bud er at din nye router simpelthen
crasher på grund af for mange connections. Du kan ikke rigtig forvente at en
router til 400 kr. kan tackle en 10/10 Mbit forbindelse.

Hvis du vil have noget som virker på en hurtig forbindelse, så kig lidt på
denne D-Link router:

Hans

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-06-06 02:54

On Thu, 8 Jun 2006 01:00:11 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>crasher på grund af for mange connections. Du kan ikke rigtig forvente at en
>router til 400 kr. kan tackle en 10/10 Mbit forbindelse.

Hvorfor ikke?
Den skulle vel gerne kunne håndtere en 100/100 Mbps forbindelse,
skulle den ikke?
Og under alle omstændigheder skulle den vel ikke crashe?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-06-06 07:48

On Thu, 08 Jun 2006 03:53:39 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

> Den skulle vel gerne kunne håndtere en 100/100 Mbps forbindelse,
> skulle den ikke?

Nej, det kan de billige routere slet, slet ikke. På de lidt bedre, kan
man måske fylde 100 Mbps, hvis det kun er en enkelt session uden NAT.
Og på godt udstyr, kan man fylde 100 Mbps, ligegyldigt hvad man smider
efter det. Så er prisen selvfølgelig også en anden.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 07:01

> [...]
>
> Hvis du vil have noget som virker på en hurtig forbindelse, så kig lidt på

kan det virkeligt passe ?!?! der går lige 1 sec så dør den bare...

Mvh
Morten

Fra : Johnn Nekman

Dato : 08-06-06 07:31

On Thu, 8 Jun 2006 08:01:21 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

>kan det virkeligt passe ?!?! der går lige 1 sec så dør den bare...

Jeg har et andet forslag, som går på at lan/wan får ip adresser i
samme subnet.

Hvilket subnet kører din router med internt? 192.168.0.x?
Hvilken ip får du tildelt hvis du kobler din maskine direkte på dbnet?

Johnn

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 08:17

> [...]
>
> Hvilket subnet kører din router med internt? 192.168.0.x?
> Hvilken ip får du tildelt hvis du kobler din maskine direkte på dbnet?

hmm jeg har prøvet med internt 192.168.0.x, 192.168.2.x og 10.0.0.x,
dbnet er 213.xxx.xxx.xxx og 82.143.xxx.xxx så det kan vel dårligt være
problemet...

Mvh
Morten

Fra : Chresten

Dato : 11-06-06 20:39

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:4487cee6$0$15790$14726298
@news.sunsite.dk:

> hmm jeg har prøvet med internt 192.168.0.x, 192.168.2.x og 10.0.0.x,
> dbnet er 213.xxx.xxx.xxx og 82.143.xxx.xxx så det kan vel dårligt være
> [...]

Jeg vil tro du sætte en DSL modem til en ethernet port. SMC'en har en modem
indbygget....

Fra : Hans

Dato : 11-06-06 23:25

Chresten wrote:
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:4487cee6$0$15790$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Jeg vil tro du sætte en DSL modem til en ethernet port. SMC'en har en
> modem indbygget....

Nope - Det er en ganske almindelig eth/eth router.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 08:07

Synes lige at jeg ville skrive en update, jeg leverede den SMC tilbage, og
købte en D-Link DGL-4300 GamerLounge Wireless 108G Gaming Router efter jeres
råd, og den spiller bare, så tak for rådet

Mvh
Morten