Underlig fejl ved opstart af computer
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-06-06 20:28

Hej,

Jeg poster mit indlæg i denne gruppe, fordi fejlen såvidt jeg kan se
relatere sig til netkortet.

Se:

I meget lang tid, har jeg forsøgt at komme af med en fejl som kommer hver
gang jeg starter min computer.

Fejlen betyder ikke så meget, for hvis jeg klikker OK til den/de 2 fejl som
kommer, køre maskinen uden problemer.

Som sagt, så kommer min maskine med 2 fejl:

Den første lyder:

StartService Dialog: "tjenestedatabasen er låst".

Den anden fejl lyder:

StartService dialog: Can't Start Kernel Mode Driver Service .

Jeg har fundet ud af, at problemet ligger i noget med netværkskortet eller
sådan noget.

Hvis jeg enten deaktivere mit netkort eller afinstallere driverne til
netkortet, kommer de pågældende fejl ikke.

Men ligeså snart jeg installere driverne til netkortet kommer fejlene igen.

Jeg har de nyeste drivere til mit netkort.

Mit netkort hedder:

3Com Gigabit LOM (3C940), og er integreret på mit bundkort der er et Asus
P4P800.

Hvis jeg kikker i Windows XP's logbog over fejl, kan jeg finde 2 fejl, som
relatere sig til de ovennævnte fejl:

1. fejl:

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: DCOM
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 10005
Dato: 06-06-2006
Klokkeslæt: 20:34:38
Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: ANDERS
Beskrivelse:
Fejlen "Tjenestedatabasen er låst. " opstod på DCOM under forsøg på at
starte tjenesten winmgmt med argumenterne "" for at køre serveren:
{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

(nedenstående link virker IKKE
længere, Microsoft!!!).

2. fejl:

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: DCOM
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 10005
Dato: 06-06-2006
Klokkeslæt: 20:34:38
Bruger: ANDERS\Anders B
Computer: ANDERS
Beskrivelse:
Fejlen "Tjenestedatabasen er låst. " opstod på DCOM under forsøg på at
starte tjenesten netman med argumenterne "" for at køre serveren:
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E}

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Jeg har kikket lidt rundt på nettet, og set at også andre har denne fejl,
men jeg kan umidelbart ikke lige finde ud af, hvad man eventuelt kan gøre
for at få løst fejlene.

Er der nogen derude der kan gennemskue hvad der går galt?

Jeg bruger Windows XP Home som operativsystem.

På forhånd tak for eventuelle svar.

/ Anders