samling af netværks kabel
Fra : Lars

Dato : 31-05-06 17:28

hej

Kan man samle et netværk´s kabel ( forlænge det ) på en eller anden måde ??

jeg var ved at trække et netværk´s kabel ind på datteren´s værelse og løb
tør for kabel, mangler ca. 4 meter i længden

Lars

Fra : Max

Dato : 31-05-06 18:10

Hej Lars

> jeg var ved at trække et netværk´s kabel ind på datteren´s værelse og
> løb tør for kabel, mangler ca. 4 meter i længden

Sæt stik på begge ender og sæt dem i en samler, det
er den lette løsning.

Mvh Max

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 01-06-06 12:56

"Lars" <larsbay@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg var ved at trække et netværk´s kabel ind på datteren´s værelse og løb
> tør for kabel, mangler ca. 4 meter i længden

Du kan egentlig bare afisolere de 8 ledere og koble dem til en anden
ledning, det virker fint her. De kan godt klare ikke at være twistet/snoet
parvist et lille stykke ca. ca. 5-10 cm, eller du kan vælge at twiste dem
igen efter du har samlet dem.
Og hvis det skal være rigtigt nemt og du kun kører med 100Mbit og ikke
Gigabit lan, så kan du nøjes med 4 af lederne (mener det er par 2 og 3 dvs.
orange og grøn) Se evt. her:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/farvekode_rj45.php

Fra : Petersen_Michael

Dato : 02-06-06 16:05

In news:Ztjfg.73$Lv1.58@news.get2net.dk,
Lars <larsbay@tele2adsl.dk> Typed:

> Kan man samle et netværk´s kabel ( forlænge det ) på en eller anden
> måde ??

Kronemuffer / samlemuffer virker fint, i altfald med 100 Mbit

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 03-06-06 12:22

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:448053b4$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> In news:Ztjfg.73$Lv1.58@news.get2net.dk,
> Lars <larsbay@tele2adsl.dk> Typed:

> Kronemuffer / samlemuffer virker fint, i altfald med 100 Mbit

Det lyder godt nok mere stabilt end - NOT:
http://kompletnet.dk//product.asp?product=314&sub=0&page=1

Om ikke andet dur det nok kun periodisk når kablerne er med blød core.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 03-06-06 20:36

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://kompletnet.dk//product.asp?product=314&sub=0&page=1
>
> Om ikke andet dur det nok kun periodisk når kablerne er med blød core.

Det virker fint med samlemuffer. Omend der er en lille risiko for at man
ikke samler ledningerne korrekt. Her har jeg loddet ledningerne til hinanden
i stedet for en samlemuffeløsning. Og der er ingen problemer. Ej heller med
1 Gbit LAN. Har til tider haft samlemuffeløsning, også uden ledninger (og
det har været ligegyldigt om det har været hård eller blød core.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 03-06-06 20:49

Doh... ****ledninger**** læs: lodninger ;)

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-06-06 18:52

> [...]

> ikke samler ledningerne korrekt. Her har jeg loddet ledningerne til
> hinanden i stedet for en samlemuffeløsning. Og der er ingen problemer. Ej

Hvordan har du målt at det virker med Gbit?

Mit gæt er at dit netværk virker med Gbit netkort, men jeg tvivler på at det
kører Gbit hastighed :)
(Eller 100Mbit for den sags skyld)

/Brian