Hvordan tilmelder man en pc til et domæne?
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-05-06 19:04

Jeg har sat en Win 2003 server op og lavet et domæne.

Hvordan er den korrekte metode til at tilslutte brugere og computere.
Uanset hvordan jeg gør, synes jeg at logontiden for brugerne er for lang,
ca. 15 sekunder?
Når de er logget på domænet virker det tilsyneladende OK, også når det
gælder hastighed.

--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense.

Fra : Max

Dato : 29-05-06 22:09

Hej Erik

> Hvordan er den korrekte metode til at tilslutte brugere og computere.
> Uanset hvordan jeg gør, synes jeg at logontiden for brugerne er for
> lang, ca. 15 sekunder?

Jeg ved ikke hvad den "rigtige" metode er, men jeg anvender en batfil,
et logonscript, der checker klientens ur og virusscanner, mapper drev
og sætter printere op. Forøvrigt syntes jeg ikke at 15 sek. er lang tid,
der behøves jo kun at blive loget på engang imellem.

Mvh Max

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 29-05-06 22:19

Erik M. Nielsen wrote:
> [...]
> ca. 15 sekunder?
> Når de er logget på domænet virker det tilsyneladende OK, også når det

Jeg tror du skal regne med at 15sekunder er meget normalt... Du skal
huske, at den skal hente logon policy indstillinger fra domænet og
indstille computeren hvilket alt sammen tager tid.

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 30-05-06 08:24

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@notfound.invalid> wrote in message

> Jeg tror du skal regne med at 15sekunder er meget normalt... Du skal
> huske, at den skal hente logon policy indstillinger fra domænet og
> indstille computeren hvilket alt sammen tager tid.

Men det er længere tid end det tog med en 20 MHz 386sx PC når man loggede på
en Novell 3.11 server.
Så det afhænger ikke så meget af at PCen skal "indstilles" men mere af at
det ikke er programmeret effektivt.

Niels Dybdahl

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-05-06 08:34

Erik M. Nielsen wrote:
> [...]
>
> Hvordan er den korrekte metode til at tilslutte brugere og computere.
> Uanset hvordan jeg gør, synes jeg at logontiden for brugerne er for lang,

Det kan være smart at sætte en pakkesniffer imellem server og klient
for at se, om der er noget, der hænger når man logger ind.

DNS for eksempel.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08