Problem med download af fil i IE
Fra : Holst

Dato : 15-08-06 21:19

Hej!

Jeg har på en hjemmeside et link til et Word-dokument, som ligger til
download. I Firefox er der absolut ingen problemer med at downloade det,
men i IE går det galt, og man får at vide, at "Siden blev ikke fundet".

Jeg kunne formode, at årsagen er, at filnavnet enten indeholder
mellemrum eller danske bogstaver.

Siden filen er nævnt på er blandt andet

http://www.moelleaa.dk/index.php?item=2&sub=4&cal=6

og filnavnet er

files/060813 001 Indkaldelse til MIKLA-møde.doc

Hvordan får jeg det til at virke også i IE.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-08-06 21:22

Holst wrote:
> [...]
>
> og filnavnet er
>
> files/060813 001 Indkaldelse til MIKLA-møde.doc
>
> Hvordan får jeg det til at virke også i IE.

Yep - det er ø'et der gør det... link i stedet til:

"files/060813%20001%20Indkaldelse%20til%20MIKLA-m%F8de.doc"

http://www.moelleaa.dk/files/060813%20001%20Indkaldelse%20til%20MIKLA-m%F8de.doc
burde virke i alle browsere.

mvh
JOhan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-06 21:44

Johan Holst Nielsen skrev:

> Yep - det er ø'et der gør det... link i stedet til:
> "files/060813%20001%20Indkaldelse%20til%20MIKLA-m%F8de.doc"

Eller omdøb til MIKLA.doc (evt. med dato). Hvorfor gøre livet
besværligt?

I øvrigt fik min IE6 fat i dokumentet da jeg havde slagtet en
balladeboks med noget netværk.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 15-08-06 22:00

Johan Holst Nielsen wrote:

> Yep - det er ø'et der gør det... link i stedet til:
>
> "files/060813%20001%20Indkaldelse%20til%20MIKLA-m%F8de.doc"

Tusind tak for et hurtigt svar. Nu virker det.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-06 22:30

Holst wrote:
> [...]
> download. I Firefox er der absolut ingen problemer med at downloade
> det, men i IE går det galt, og man får at vide, at "Siden blev ikke

Hvis jeg i FF klikker på det link, vil FF downloade Word-dokumentet. Klikker
jeg i IE på linket, bliver dokumentet åbnet en Word indlejret i IE.

> Hvordan får jeg det til at virke også i IE.

Har du Word installeret på din PC?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 16-08-06 20:51

Erik Ginnerskov wrote:
> Har du Word installeret på din PC?

Ja ellers ville IE også downloade dokumentet, når den stien er korrekt. IE
forstår ikke Word, men når Word er installeret integreres Office og IE, en
god grund til, ikke at bruge Wordformatet og i stedet gemme i RTF der kan
læses af de fleste tekstbehandlingssystemer stort set uanset af platform.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-06 23:00

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> [...]
> stedet gemme i RTF der kan læses af de fleste
> tekstbehandlingssystemer stort set uanset af platform.

Så lærte jeg lidt i dag også.

Det er sjældent jeg støder på et link til et Word-dokument og det er også
sjældent, jeg overhovedet bruger Word.

Word er kun installeret, fordi jeg lejlighedsvis skal producere et dokument,
som andre kan åbne i en gængs tekstbehandler.

Personligt foretrækker jeg WordPerfect, men den har tabt markedsandele
gennem de sidste 11 år eller deromkring.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 17-08-06 20:16

Erik Ginnerskov wrote:
> Det er sjældent jeg støder på et link til et Word-dokument og det er
> også sjældent, jeg overhovedet bruger Word.

De er nu ret almindelige på firmasider.

> Personligt foretrækker jeg WordPerfect, men den har tabt markedsandele
> gennem de sidste 11 år eller deromkring.

Jeg savner også WP5 for dos, men da jeg for et par år siden havde
fornøjelsen at den den igen, blev jeg grumt skuffet. Men jeg skrev mit
første computerspil med makrofunktionen og solid hjælp fra manualen. Tænk
sig, der mistede jeg min mødom, en makrofunktion i en tekstbehandler. 13 -14
år med computere får en til at føle sig ældre end end Methusalem ;-(

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg