FF toolbar webdesign og html-editor
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-08-06 17:54

Min computer gik helt ned .....ØV nu kan jeg ikke huske hvad den
glimrende toolbar til FF hedder ...noget med webdesigners....den har tit
været omtalt i denne gruppe, har prøvet at søge men kan mærkeligt nok
ikke finde den? (CSS, validering, script etc.)

Jeg kunne godt tænke mig at min PC er 100% lovlig, så hvilken
html-editor vil I anbefale. Har tidligere brugt Dreamweaver og Stones
men begge koster lidt så ..... er der nogle gode Freeware?

Photoshop er jeg nok nød til at købe eller finders der freeware
billedbehandlingsprogrammer der er værd at bruge?

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 18:17

"Morten P. Andersen" skrev:
> Min computer gik helt ned .....ØV nu kan jeg ikke huske hvad den glimrende
> toolbar til FF hedder ...noget med webdesigners....den har tit

Det må være udvidelsen "Web Developer" du mener.

> Photoshop er jeg nok nød til at købe eller finders der freeware
> billedbehandlingsprogrammer der er værd at bruge?

Det kommer nok an på hvor meget du vil kunne.

Der er et lille billedbehandlingsprogram her http://www.photofiltre.com/

Der findes en del plug-ins til det og det er gratis for private.

Det virker fint til mange ting.

Der er jo også http://gimp.org/

--
Mvh SNA
http://siggis.dk/

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-08-06 19:50

SNA skrev:

> Det må være udvidelsen "Web Developer" du mener.

Yes, tak skal du ha

:)
Morten

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 19:00

Morten P. Andersen skriblede bla:
> Jeg kunne godt tænke mig at min PC er 100% lovlig, så hvilken
> html-editor vil I anbefale. Har tidligere brugt Dreamweaver og Stones
> men begge koster lidt så ..... er der nogle gode Freeware?

Vil det sige du tidligere var kriminel ? og nu er resocialiceret

> Photoshop er jeg nok nød til at købe eller finders der freeware
> billedbehandlingsprogrammer der er værd at bruge?

Gimp kan næææsten det samme og er gratis
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-08-06 19:46

jopa skrev:

> Vil det sige du tidligere var kriminel ? og nu er resocialiceret

....... øhhhh tjaaaaa sådan vælger du at tolke det!

> Gimp kan næææsten det samme og er gratis

det vil jeg tjekke ud

Tak for svaret
:)
Morten

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-08-06 21:40

Morten P. Andersen skrev:
FF havde også (før min PC gik ned) et lille grønt rettetegn i nederste
højre hjørne hvis siden var valid....den er der ikke nu ....er det en
udvidelse til FF jeg mangler?

:)
Morten

Fra : MooreHojer

Dato : 15-08-06 21:57

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> skrev i en meddelelse
> Morten P. Andersen skrev:
> FF havde også (før min PC gik ned) et lille grønt rettetegn i nederste
> højre hjørne hvis siden var valid....den er der ikke nu ....er det en
> udvidelse til FF jeg mangler?

det er vist udvidelsen 'HTML Validator'

--
MooreHojer

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-08-06 22:16

MooreHojer skrev:

> det er vist udvidelsen 'HTML Validator'

Lige præcis
Tak skal du ha

:)
Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-08-06 00:15

Morten P. Andersen skrev:

> FF havde også (før min PC gik ned) et lille grønt
> rettetegn i nederste højre hjørne hvis siden var valid

Du får lige dem begge her:

http://html-faq.dk/3001.asp
og
http://html-faq.dk/3004.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-08-06 07:49

> [...]
>været omtalt i denne gruppe, har
>prøvet at søge men kan mærkeligt nok
>ikke finde den? (CSS, validering, script etc.)

Hej Morten

Mht. til editor så er jeg selv ret pjattet med
HTML-Kit fra www.chami.com

- ingen dikkedarer med den.

Hilsen Martin

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 16-08-06 13:17

Martin Ploug skrev:

> Hej Morten
>
> Mht. til editor så er jeg selv ret pjattet med
> HTML-Kit fra www.chami.com
>
> - ingen dikkedarer med den.
>
> Hilsen Martin

Hej Martin
Tak skal du ha´ den vil jeg kigge på.
Har lige downloadet "Eversoft First Page 2006" ...den ser også Ok ud -
kender du eller andre den?

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-08-06 18:47

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> wrote in message

> Hej Martin
> Tak skal du ha´ den vil jeg kigge på.
> Har lige downloadet "Eversoft First Page 2006" ...den ser også Ok ud -
> [...]

Hej Morten

Jeg har lige installeret og prøvet "Eversoft First Page 2006" lidt.
Jeg kan egentlig godt lide opbygningen af programmet, men
jeg synes ikke wysiwyg'en er så god - jeg prøvede bare lige at lave et link
og det synes jeg ikke helt fungerede -den laver rod i koden.

Så vil jeg hellere undvære en wysiwyg editor.

Så tror jeg måske Nvu http://www.nvu.com/index.php klarer
det bedre som wysiwyg.

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 16-08-06 19:52

Martin Ploug skrev:

> [...]
> og det synes jeg ikke helt fungerede -den laver rod i koden.
>
> Så vil jeg hellere undvære en wysiwyg editor.

Hej igen
Jeg bruger egentlig ikke wysiwyg'en ....men hvis du har opdaget at den
laver rod i koden ...tja så holder det ikke. Jeg må heller kigge på dit
forslag igen.
:)
Morten

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-08-06 20:39

> [...]
> Jeg bruger egentlig ikke wysiwyg'en ....men hvis du har opdaget at den
> laver rod i koden ...tja så holder det ikke. Jeg må heller kigge på dit

Hej igen

Jeg synes da også alligevel du skal kigge på
Eversoft First Page 2006.

Det kan da være den er fin, hvis man kun bruger editoren.
Jeg har ikke kigget på den i mere end ca. 5 min.

Men som sagt er jeg ret vild med HTML-Kit, som kan
downloades her: http://www.chami.com/html-kit/download/

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-08-06 20:53

> [...]
> Jeg har ikke kigget på den i mere end ca. 5 min.
>
> Men som sagt er jeg ret vild med HTML-Kit, som kan

Hej igen

Iøvrigt kan du også prøve at kigge på

www.mpsoftware.dk

og

www.tsw.dk

Hilsen Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : MooreHojer

Dato : 18-08-06 07:55

> www.tsw.dk

den kan jeg anbefale

--
MooreHojer

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 18-08-06 13:55

MooreHojer skrev:

> den kan jeg anbefale

Tak den kigger jeg på. Har nu prøvet "Evrsoft First Page 2006 " et par
gange - det er et OK program.

Men en afløser (freeware) til Photoshop kan jeg ikke lige finde - se mit
indlæg i d.e.grafik

:)
Morten

Ps.
Kan heller ikke finde nogle kunder lige nu! ....eller de kan ikke finde mig.