Mystisk valideringsproblem
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-06 10:35

Hej alle

Jeg kan lige sige med det samme at problemet ikke har høj
prioritet lige nu da jeg har mange andre ting der er vigtigere,
men det er spøjst.

Jeg har et sæt sider med beregninger der kan være nyttige for
bridgespillere. Det drejer sig om disse to:

http://bertel.lundhansen.dk/bridge/bridgeberegning.php?page=offermeldinger

http://bertel.lundhansen.dk/bridge/bridgeberegning.php?page=doblinger

På dem begge viser jeg nogle søjlediagrammer, og de laves på
samme måde ved hjælp af de samme småbilleder.

På den første protesterer de to validatorer over width:

   Error Line 40 column 10: there is no attribute "WIDTH".

Det gør de ikke på den anden.

Fjerner jeg width (to steder) kommer der ingen protest.

Er der nogen der kan sige hvorfor?

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 15-08-06 10:55

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
>
> På den første protesterer de to validatorer over width:
>
>    Error Line 40 column 10: there is no attribute "WIDTH".

Så vidt jeg lige hastigt kan se, bruger du kun width på billeder på
doblinger-siden, hvorimod du bruger det på en td på offermeldingssiden.
Jeg vil skyde på at det er hele forskellen.

Jeg tror kun at width som atribut er legal på billeder (og det er en
undtagelse) i strict, hvor det er meningen at al visuel formattering
skal ske med CSS...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-06 12:25

Jesper Brunholm skrev:

> Så vidt jeg lige hastigt kan se, bruger du kun width på
> billeder på doblinger-siden, hvorimod du bruger det på en td
> på offermeldingssiden.

Ja, det var et lusket problem. Jeg bruger samme PHP-kode på begge
sider, men tilfældigvis bliver der ingen nuller på
doblingssiden, og derfor dukker den famøse fejl ikke op.

Nu er det klaret med et tomt billede der får width.

Tak for hjælpen.

--
Bertel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-08-06 17:45

Jesper Brunholm skrev:

>Jeg tror kun at width som atribut er legal på billeder (og det er en
>undtagelse) i strict, hvor det er meningen at al visuel formattering
>skal ske med CSS...

Man bør altid angive størrelsen på billederne og det bør gøres på
den »gammeldags« måde og ikke med css, for så gør browseren plads
til billederne under load og det hele rykker sig ikke under load.

Det er også valid i strict.
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : jopa

Dato : 15-08-06 18:57

Kerim Ellentoft skriblede bla:

> [...]
> den »gammeldags« måde og ikke med css, for så gør browseren plads
> til billederne under load og det hele rykker sig ikke under load.

Korrekt.
I øvrigt kunne jeg brække mig over din signatur men det er jo OT så glem det

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 16-08-06 21:26

jopa wrote:
> Kerim Ellentoft skriblede bla:

> Korrekt.
> I øvrigt kunne jeg brække mig over din signatur men det er jo OT så
> glem det

Nej, for det er et groft brud på netettiketten. Du var godt nok den sidste,
jeg havde ventet det fra. Og selv om hr Ellentoft definitivt ikke hører til
mine venner, så vil jeg fastholde at hans signatur er urørlig. Og for første
og formentlige eneste gang også, at han har ret i sit synpunktet, i hans
signatur.

Jeg ville have futtet selv, men jeg kan ikke finde punktet opfølgning i, i
OE, så hvis en anden vil være rar at gøre det for mig, og måske også
fortælle mig, hvor jeg finder punktet, så vil jeg sætte pris på det.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-06 21:32

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Jeg ville have futtet selv, men jeg kan ikke finde punktet opfølgning i, i
>OE,

http://usenet.dk/info/msoe.html#send

FUT: dk.admin.netikette

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 22:31

Johnny Winther Ronnenberg skriblede bla:

> Nej, for det er et groft brud på netettiketten.

Ens signatur er urørlig men det er ikke forbudt at kommentere den

>Du var godt nok den
> sidste, jeg havde ventet det fra.
Undskyld Johnny skal aldrig ske igen

Nu plejer jeg så ikke at lufte mine politiske holdninger herinde ej heller i
min signatur.
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : N/A

Dato : 18-08-06 16:35

Fra : N/A

Dato : 18-08-06 16:35

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-08-06 16:35

jopa wrote:

> 50 % af dem du påstår er uskyldige støtter Hizbolla og deres
> fanatiske leder der ønsker Israel fjernet fra jordens overflade.

Hellere Hizbollah en Israel der står for den største miljøkatastrofe i
verdenshistorien
Imho burde det #$@!?$ være israellitterne der betalte for oprydningen og
ikke verdenssamfundet

- Peter

XFUT: dk.politik

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : @

Dato : 18-08-06 18:00

On Fri, 18 Aug 2006 17:35:06 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hellere Hizbollah en Israel der står for den største miljøkatastrofe i
>verdenshistorien

hvor?

>Imho burde det #$@!?$ være israellitterne der betalte for oprydningen og
>ikke verdenssamfundet

nul Libanon lagde selv op til den ballade de fik, så de kan selv rydde
op

og hvis de er kloge rydder de op i alle deres muhamedanere så er der
nemlig håb for fred i fremtiden

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-08-06 18:15

@ wrote:

> hvor?

http://www.greenpeace.org/denmark/press/pressemeddelelser/det-libanesiske-oliebaelte-true

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : @

Dato : 18-08-06 18:36

On Fri, 18 Aug 2006 19:15:07 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>http://www.greenpeace.org/denmark/press/pressemeddelelser/det-libanesiske-oliebaelte-true

og det skulle være verdenshistoriens størte miljøkatastrofe!!!!!!! ??

hvorfor denne løgn

er det bare fordi du er antisemit så er ingen løgn grov nok

http://www.djh.dk/pub/NU/baglinierne/mikkel2.html

http://www.sitecenter.dk/henrik2405sj/tjernobylulykkenatomkraftulykker/

Fra : Johnny Andersen

Dato : 19-08-06 00:20

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> og det skulle være verdenshistoriens størte miljøkatastrofe!!!!!!! ??

Peter Lykkegaard er en fantast, som ikke har forbindelse med virkeligheden..

> er det bare fordi du er antisemit så er ingen løgn grov nok

Hvordan kommer du frem til det?

> http://www.djh.dk/pub/NU/baglinierne/mikkel2.html
>
> http://www.sitecenter.dk/henrik2405sj/tjernobylulykkenatomkraftulykker/

Dine links (især sitecenter.dk) - er jo nærmest latterlig.

Naturligvis er både Tjernobyl og Exxon valdez (og mange andre) , meget
værre.

Men man kan ikke se bort fra, at miljøkatastrofe (som Israel er skyld i) i
Libanon er meget stor.

/Johnny

Fra : @

Dato : 19-08-06 02:51

On Sat, 19 Aug 2006 01:20:05 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Peter Lykkegaard er en fantast, som ikke har forbindelse med virkeligheden..

>Hvordan kommer du frem til det?

>Dine links (især sitecenter.dk) - er jo nærmest latterlig.

gad ikke lige finde andre, det var blot som en påmindelse om Tjernobyl

>Naturligvis er både Tjernobyl og Exxon valdez (og mange andre) , meget
>værre.
>
>Men man kan ikke se bort fra, at miljøkatastrofe (som Israel er skyld i) i
>Libanon er meget stor.

Israel er ikke skyld i Libanons situation, den skyldes
Libanons/Hizbollahs angreb på Israel

og manden påstod at det var verdens største miljøkatastrofe, hvilket
det langtfra er

hvormeget lort poster Egyptens ca. 80.000.000 indbyggere ud i
Middelhavet dagligt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-06 08:57

@ wrote:

> Israel er ikke skyld i Libanons situation, den skyldes
> Libanons/Hizbollahs angreb på Israel

Hvordan stiller sagen sig hvis de israelske soldater blev taget til fange i
Libanon?
Israel havde allerede invaderet Gaza med kampvogne på daværende tidspunkt

Israel vil ikke være den første der laver det nummer
Fx Tyskland lavede et fingeret "polsk" angreb som undskyldning for at gå ind
i Polen

> og manden påstod at det var verdens største miljøkatastrofe, hvilket
> det langtfra er

Hvor mange dyrearter var det lige der uddøde pga Tjernobyl/Exxon

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : GB

Dato : 19-08-06 09:06

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in

> Hvor mange dyrearter var det lige der uddøde pga Tjernobyl/Exxon

Ingen - og hvad har det iøvrigt med Israel, hamas og hizballah at gøre?

GB

Fra : @

Dato : 19-08-06 12:30

On Sat, 19 Aug 2006 08:06:20 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in

>Ingen - og hvad har det iøvrigt med Israel, hamas og hizballah at gøre?

intet

det er blot alle muhamedanernes (U)nyttige idioters ynkelige forsøg på
at bortlede opmærksomheden fra at Hizbollah/Libanon har angrebet et
naboland og nu sidder i en selvskabt suppedas

Hvis Hizbollah/Libanon kan lære ikke at angribe deres nabo kan de leve
fredeligt lige så længe de gider

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-06 18:38

GB wrote:

> Ingen - og hvad har det iøvrigt med Israel, hamas og hizballah at
> gøre?

Det var vedr miljøkatastrofen der tilsyneladende ikke er problem for @

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : GB

Dato : 19-08-06 18:51

> Det var vedr miljøkatastrofen der tilsyneladende ikke er problem for @

Ja, men du implicerer, at disse katastrofer forårsagede udryddelse af
dyrearter (correct me if I'm wrong) - hvilket er noget fordrukkent
sludder.

--
I am so smart, I am so smart
SMRT - I mean S-M-A-R-T

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-06 19:33

Fra : GB

Dato : 19-08-06 21:01

> http://www.greenpeace.org/denmark/press/pressemeddelelser/det-libanesis
> ke-oliebaelte-true

OK, nu har israe- øh JØHØøøøderne - udslettet en koral-art i det i forvejen
dybt forurenede Middelhav, bare fordi der er nogle frihedskæmpere fra
HizbAllah som sender nogle sølle, forældede tredjeverdens-Katusha'er i
hovedet på deres civilbefolkning.

BOYKOT ISRAEL! RØD FRONT! ALLAHU AKBAR! TAKBIR!

GB

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-06 22:50

GB wrote:

> BOYKOT ISRAEL! RØD FRONT! ALLAHU AKBAR! TAKBIR!

Du er et fjols ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : GB

Dato : 19-08-06 22:53

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in news:44e78783$0$20243
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Du er et fjols ...

Vi har kun det skæg, vi selv sidder på (sagde hun i går).

GB

Fra : @

Dato : 19-08-06 23:10

On Sat, 19 Aug 2006 19:37:41 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Det var vedr miljøkatastrofen der tilsyneladende ikke er problem for @

det var et problem at nogen kaldte det verdens største miljøkatastrofe

Fra : @

Dato : 19-08-06 12:25

On Sat, 19 Aug 2006 09:56:40 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hvordan stiller sagen sig hvis de israelske soldater blev taget til fange i
>Libanon?

af hvem?

af en forbryderbande eller Libanons hær?

>Israel havde allerede invaderet Gaza med kampvogne på daværende tidspunkt

hvad har Gaza med Libanon at gøre eller Hizbollah-gangsterne fore den
sags skyld

Israels tilstedeværelse i Gaza og på Vestberdeen har ifølge FN været
fuldt legalt siden 1967

>Israel vil ikke være den første der laver det nummer
>Fx Tyskland lavede et fingeret "polsk" angreb som undskyldning for at gå ind
>i Polen

og hvad har det med Hizbollahs angreb på Israel at gøre, Hizvbollahs
eneste eksistensberettigelse var at få Israel ud af Libanon, det skete
i år 2000 så for at berettige egen eksistens måtte Hizbollah til at
gøre noget

du mener måske i ramme alvor at Israel har fingeret disse her også

7. oktober år 2000 Hizbollah kidnapper tre israelske soldater

26. november 2000 Hizbollah udløser en sprængladning mod en israelsk
militærkonvoj
dræber en og sårer to

16. februar Hizbollah skyder på en israelsk militærkonvoj dræber en og
sårer tre

1. april 2001 Hizbolah en 42 årig israelsk kvinde knivmyrdes i Haifa
af terrorist med forindelse til Hizbollah

14. april 2001 Hizbollah skyder på en israelsk militærpost dræber en

28. april 2001 en 60 årig israelsk mand knivmyrdet i Kfar Ba'aneh af
terrorister med forindelse til Hizbollah

12. marts 2002 Hizbollah beskyder Shlomi- Metzuba seks civile
israelere og en israelsk soldat dræbt

29. august 2002 Hizbollah beskyder militærpost Mount Dov en israelsk
soldat dræbt to såret

6. januar 2003 Hizbollah affyrer antiluftskytsgranat mod Birait

22. marts 2003 Hizbollah affyrer raketter og mortergranater mod den
Israelske hær

20. juli 2003 Hizbollah snigskytter skyder på israelske soldater nær
Chetula dræber to

10. august 2003 Hizbollah dræber en dreng i Shlomi med en
antiluftskytsgranat

6. oktober 2003 Hizbollah affyrer missiler og raketter mod israelske
soldater ved Fatma Gate dræber en

19. januar 2004 Hizbolah affyrer et antitankmissil dræber en soldat og
sårer en anden

7. maj 2004 Hizbollah skyder i Mt. Dov dræber en soldat sårer to andre

20. juli 2004 Hizbollah snigskytte skyder på israelsk militærpost
dræber to soldater

9. januar 2005 Hizbollah detonerer en sprængladning mod en Israelsk
militærpatrulje dræber en israelsk soldat og en FN offocer

7. april 2005 Hizbollah kidnapper to indbyggere i byen Rajar

29. juni 2005 Hizbollah affyrer mere end 20 mortergranater en soldat
dræbt fire andre såret

21. november 2005 Hizbollah forsøger at kidnappe en israelsk soldat,
det mislykkes, senere sårerr en byge af Katyusha-raketter og
mortergranater to civile og ni soldater

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-06 18:49

@ wrote:

> af en forbryderbande eller Libanons hær?

Det afhænger jo af øjene der ser

> Israels tilstedeværelse i Gaza og på Vestberdeen har ifølge FN været
> fuldt legalt siden 1967

Tjo hvad skulle FN ellers gøre?
Det ville ikke være så smart at lægge sig med USA's venner

> og hvad har det med Hizbollahs angreb på Israel at gøre, Hizvbollahs
> eneste eksistensberettigelse var at få Israel ud af Libanon

Hvis man kaster et blik tilbage i historien så er der mange frihedskæmpere
der ville få betegnelsen terrorist i dag
Sjovt som tiderne ændrer sig

> du mener måske i ramme alvor at Israel har fingeret disse her også

Skrev jeg det?

Uanset så er der noget der tyder på at de israelske soldater var et stykke
inde i Libanon da de blev angrebet af Hizbolla
http://www.counterpunch.org/frank07262006.html

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : @

Dato : 19-08-06 23:22

On Sat, 19 Aug 2006 19:48:33 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Det afhænger jo af øjene der ser

nej det er ret simpelt

var det Libanons hær som tog Israelske soldater til fange?

>Tjo hvad skulle FN ellers gøre?

hvad mener du?

efter seksdagskrigen måtte FN nødvendigvis på banen med en
fredsløsning

>Hvis man kaster

nej og du klipper temmelig voldsomt før du svarer

hvad havde og har Israels og palæstinensernes interne stridigheder med
Hizbollah at gøre

> et blik tilbage i historien så er der mange frihedskæmpere
>der ville få betegnelsen terrorist i dag
>Sjovt som tiderne ændrer sig

>Skrev jeg det?

ja

du sammenligner med et andet land en anden krig hvor et fingeret
angreb blev brugt som påskud for en krig

>Uanset så er der noget der tyder på at de israelske soldater var et stykke
>inde i Libanon da de blev angrebet af Hizbolla
>http://www.counterpunch.org/frank07262006.html

og sikkert endnu mere som tyder på at de ikke var

og nogle folk har en forbløffende evne til at se bort fra, at samtidig
med angrebet på den Israelske grænsestyrke blev der sendt en raketbyge
mod civile israelske mål,
noget tyder altså på et temmelig koordineret angreb

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-06 10:28

@ wrote:

> hvad havde og har Israels og palæstinensernes interne stridigheder med
> Hizbollah at gøre

Jeg skal ikke kunne sige hvad Hizbollah reagerer på eller hvordan de tænker

Jeg startede tråden med at proklamere at Israel skulle hjælpe med
oprydningen
Herunder olieudslippet samt klyngebomber etc

Libanon kunne passende hjælpe med oprydningen i Israel

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : jopa

Dato : 16-08-06 22:44

> [...]
> sidste, jeg havde ventet det fra. Og selv om hr Ellentoft definitivt
> ikke hører til mine venner, så vil jeg fastholde at hans signatur er

Vi er enige om at signaturen er urørlig
--
Mvh.John
Støt Jøderne i Israel mod flag og Ambasadebrænderes agression mod uskyldige

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-06 22:53

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Jeg ville have futtet selv, men jeg kan ikke finde punktet opfølgning
> i, i OE, så hvis en anden [...] måske
> også fortælle mig, hvor jeg finder punktet, så vil jeg sætte pris på
> det.

I mail-editorvinduet:

Klik på menulinjens "Vis" og vælg menupunktet "Alle brevhoveder".

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 17-08-06 18:06

Erik Ginnerskov wrote:

> I mail-editorvinduet:
>
> Klik på menulinjens "Vis" og vælg menupunktet "Alle brevhoveder".

Takker og fut til netettikette
Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 17-08-06 15:40

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Nej, for det er et groft brud på netettiketten. Du var godt nok den sidste,
> jeg havde ventet det fra.

Ja, det er til at brække sig over så groft et brud på god opførsel. Og
så er det tilmed her i tråden fulgt op flere ringeagtende udtalelser.
Indholdet af en signatur er ikke til debat. Signaturens format kan
diskuteres, men ikke indholdet, uanset om man er enig eller ej i en
signaturs eventuelle budskab.
Se lige hvad der siges om signaturer her:
De skribenter der bruger signatur, har ofte en fast tekstblok som bruges
i alle grupper, for at give deres indlæg et letgenkendelig præg. Derfor
er der tradition for at signaturer ikke er underkastet samme strenge
krav til at overholde gruppens emne, hvorfor mange betragter signaturen
som et "fristed".
Reklamer i signaturen
Signaturen er principielt et "fristed" hvor man ikke behøver holde sig
til gruppens emne, og derfor et oplagt sted at reklamere hvis man har
lyst hertil.
Dette er der ikke noget i vejen for, men man bør som annoncør være
opmærksom på at kommercielle ting sædvanligvis hører til i markedsgrupperne
En diskret URL med en meget kort ledetekst vil normalt være acceptabelt.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : jopa

Dato : 17-08-06 15:49

Jørgen Heesche skriblede bla:

> Ja, det er til at brække sig over så groft et brud på god opførsel. Og
> så er det tilmed her i tråden fulgt op flere ringeagtende udtalelser.
> Indholdet af en signatur er ikke til debat.

Tag en tudekiks

--
Mvh.John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-08-06 16:19

jopa wrote:

> Tag en tudekiks

Så lav et OTD der foreslår en ændring reglerne for signaturen
Alt andet er sgu direkte pinligt

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 16:28

Peter Lykkegaard skriblede bla:

> Så lav et OTD der foreslår en ændring reglerne for signaturen
> Alt andet er sgu direkte pinligt

Ingen grund til at ændre regler for signaturen der vel ikke indeholder
forbud mod at kommentere den, eller ?
Kelim/Knud bruger skiftende signaturer alt efter hvilket ærinde han pt har
set sig gal på.
bla når han opfordrer til boykot af andre med mere.
--
Mvh.John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-08-06 17:33

Jørgen Heesche skriver:

> [...]
> En diskret URL med en meget kort ledetekst vil normalt være acceptabelt.

Står der ikke også noget om signaturens længde ?

> --
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Heesche
> mailto:heesche@webspeed.dk
> Registered Linux User #401007

Jeg mener at der står maks 4 linjer.....

(sorry, kunne ikke lade være
Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe