robot stopper
Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 00:50

Hej

Jeg ville gerne stoppe denne robot på min side
Disallow: cgi-bin

Hvordan gør jeg det, forklaringen på det må gerne skæres ud i pap ;)

Venlig hilsen Peter
--
homepage:http://www.skeel.info/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-08-06 10:58

us skrev:
> Hej
>
> Jeg ville gerne stoppe denne robot på min side
> Disallow: cgi-bin
>
> Hvordan gør jeg det, forklaringen på det må gerne skæres ud i pap ;)

Hele sagen er udmærket forklaret her:

http://www.robotstxt.org/wc/exclusion.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 11:28

OK, så jeg laver en robots.txt file med denne text,

# robots.txt for http://www.skeel.info/index.php/
Disallow: cgi-bin

og sætter den ind i root directory, er det rigtigt forstået.

Hilsen Peter

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-08-06 12:06

us skrev:
> OK, så jeg laver en robots.txt file med denne text,
>
> # robots.txt for http://www.skeel.info/index.php/
> Disallow: cgi-bin
>
> og sætter den ind i root directory, er det rigtigt forstået.

Under alle omstændigheder directory angivelse:

Disallow: /cgi-bin/

Men hvorfor ikke

Disallow: /cgi-bin/

Der forhindrer alle robotter i at indeksere
/cgi-bin/?

Obs også - så vidt jeg ved - skal du være ultimativt
sikker på robottens navn, der sagtens kan være et
andet end søgemaskinens navn. Du kan næsten kun finde
det i webserverens logfil.

Jeg forhindrer også søgning i mange andre
foldere end cgi-bin, for eksempel inkluderede filer
billeder og JavaScript ressourcer.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..