netværk - 2 pc'ere
Fra : Bent Aksglæde Rasmus~

Dato : 19-06-01 14:16

Mine børn vil gerne kunne spille computerspil mod hinanden på 2 pc'ere
(windows 98) koblet sammen.
Jeg har købt og monteret 2 netkort, samt et krydset kabel.
Men jeg kan ikke komme videre.
Kan jeg mon få lidt hjælp/henvisninger til hjælp?

Hilsen
Bent.

Fra : Mark B. Andersen

Dato : 19-06-01 14:37

Hej

Fint! du har hvad du skal ha'. Jeg regner med at du har installeret drivere
til netkortene.. og at de virker ;) Hvad du ret faktisk kun behøver er at
installere TCP/IP protekollen på hver maskine. Da der mest skal spilles på
computerene kan det være en god ide at installere IPX protekollen også - da
flere ældre spil bruger dem.. og et par nyere fra Westwood!! he he. Da du
kan finde ud af at installere et par netkort, regner jeg også med du kan
finde ud af at installere protekollerne. Jeg skulle ikke mene der behøves at
indstille noget ved IPX protekollen (men det er ved at være en evighed siden
jeg sidst at benyttet IPX) - Men derimod skal du (ved TCP/IP) specificere IP
addresserne på hver computer. Disse skal ikke være ens, brug noget ligende:
192.168.0.1 og 192.168.0.2 til hhv. computer 1 og 2. "Subnet mask" skal der
imod være ens på hver computer og skal være 255.255.255.0.
Nu skulle det virke..

PS. Fortæl dine børn IP addresserne på hver computer - de kan komme ud for
at skulle specificere den andens IP direkte i spillet.

Håber det er hjælp nok. (så dine børn kan få spillet lidt :)
Mark B. Andersen