/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Problemer med Opera
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 16:28

Jeg elsker musik men.....

på min side: http://www.lille-web.dk/sider/referencer.shtml har jeg
lavet pop-up på links. Metoden "lånte" jeg her fra:
http://www.cssplay.co.uk/menu/pop_ups.html

Mit problem er at Opera ikke gør det særlig pænt på min side men på
cssplay ser det helt perfekt ud - hvad gør jeg forkert?

Siden vises pænt i FF og IE

:)
Morten
www.lille-web.dk

 
 
jopa (12-08-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-08-06 16:51

Morten Andersen skriblede bla:
>
> Mit problem er at Opera ikke gør det særlig pænt på min side men på
> cssplay ser det helt perfekt ud - hvad gør jeg forkert?
>

Ved det ikke men din kontaktside validerer ikke
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lille-web.dk%2Fsider%2Fkontakt.shtml
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk




Morten Andersen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 17:17

jopa skrev:

>
> Ved det ikke men din kontaktside validerer ikke
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lille-web.dk%2Fsider%2Fkontakt.shtml

Ok og tak for undersøgelsen
:)
Morten

Morten Andersen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 17:40

nu skulle kontaktsiden være OK men det afhjælper ikke mit problem med
reference siden

:)
Morten

Morten Andersen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 17:46

jopa skrev:

>
> Ved det ikke men din kontaktside validerer ikke
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.lille-web.dk%2Fsider%2Fkontakt.shtml

Hvis du er interesseret så validere din kontaktside heller ikke - kun en
lille service!

:)
Morten

jopa (12-08-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-08-06 18:14

Morten Andersen skriblede bla:
>
> Hvis du er interesseret så validere din kontaktside heller ikke - kun
> en lille service!
>

Jo da det er jeg meget interesseret i men den validerer da fint
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fjp-web.dk%2Fsend.php

Men hvis du tænker på denne side http://john.jp-web.dk/contact.php
så er det ligemeget det er jo blot min private side.
Hvorimod du jo reklamerer med at det er valid xhtml.
Det var såmænd kuns derfor

--
Mvh.John
www.jp-web.dk




jopa (12-08-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-08-06 19:39

Morten Andersen skriblede bla:
> Hvis du er interesseret så validere din kontaktside heller ikke - kun
> en lille service!

Takker så skulle den også være rettet
--
Mvh.John
www.jp-web.dk
www.john.jp-web.dk




Erik Ginnerskov (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 12-08-06 21:06

Morten Andersen wrote:

> Mit problem er at Opera ikke gør det særlig pænt på min side men på
> cssplay ser det helt perfekt ud

Nej, på cssplay laver koden præcis den samme fejl i Opera, som jeg ser på
din side (en sort linje, der bliver hængende i højre side, hvor et billede
har været poppet op).

Jeg kan ikke sætte en finger på noget, der er åbenlyst forkert i di kode.
Men jeg undrer mig over, at du sætter et <b></b> omkring image-tags. <b></b>
er beregnet til at give fed tekst, så det har ikke rigtig noget at gøre her.
Prøv at slette de tags og se, om ikke det alligevel gør forskellen.

Hvis <b></b> har noget med selve popup-funktionen at gøre, så overvej at
anvende et andet tag, eks. <span></span>, som i sig selv ikke har nogen
effekt, det er bare en tom inline-container.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Morten Andersen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 21:48

Erik Ginnerskov skrev:

>
> Nej, på cssplay laver koden præcis den samme fejl i Opera, som jeg ser på
> din side (en sort linje, der bliver hængende i højre side, hvor et billede
> har været poppet op).
>
> Jeg kan ikke sætte en finger på noget, der er åbenlyst forkert i di kode.
> Men jeg undrer mig over, at du sætter et <b></b> omkring image-tags. <b></b>
> er beregnet til at give fed tekst, så det har ikke rigtig noget at gøre her.
> Prøv at slette de tags og se, om ikke det alligevel gør forskellen.
>
> Hvis <b></b> har noget med selve popup-funktionen at gøre, så overvej at
> anvende et andet tag, eks. <span></span>, som i sig selv ikke har nogen
> effekt, det er bare en tom inline-container.
>
Jeg har byttet <b> ud med <span> .... men det gjorde vist ikke nogen
forskel.....derefter angav jeg en position til "absolute" fra at være
"relative" - det hjalp lidt men gav så en masse andre problemer....efter
lang tid nørden er jeg endt her. Resultatet i FF og IE er sådan
nogenlunde - Opera kan nu vise billederne, men lave en mærkelig tom
linie efter det første link i hver afsnit ???

....man skulle havde været skolelærer!

:)
Morten
www.lille-web.dk

Allan Vebel (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 14-08-06 00:45

Morten Andersen skrev:

> ...man skulle havde været skolelærer!

Der er faktisk mangel på den slags, så det skulle du
overveje, men kun hvis du kan lære ungerne at stave
rigtigt

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Morten Andersen (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 14-08-06 13:39

Allan Vebel skrev:

> Der er faktisk mangel på den slags, så det skulle du
> overveje, men kun hvis du kan lære ungerne at stave
> rigtigt
>
Øv hvordan opdagede du mit staveproblem!

:)
mrtone

Erik Ginnerskov (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 15-08-06 01:20

Morten Andersen wrote:

> Øv hvordan opdagede du mit staveproblem!

<citat>
Opera kan nu vise billederne, men lave en mærkelig tom
linie efter det første link i hver afsnit
</citat>

Der skulle have stået, at Opera _laver_ en mærkelig tom linje efter det
første link i _hvert_ afsnit - du glemte et 'r' og et 't'.

Når nu du selv spørger.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Jens Gyldenkærne Cla~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-08-06 13:13

Erik Ginnerskov skrev:

> <citat>
> Opera kan nu vise billederne, men lave en mærkelig tom
> linie efter det første link i hver afsnit
> </citat>
>
> Der skulle have stået, at Opera _laver_ en mærkelig tom linje
> efter det første link i _hvert_ afsnit - du glemte et 'r' og
> et 't'.

- samt at linie ikke længere er korrekt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Dennis Munding (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Munding


Dato : 15-08-06 17:43

Hej Jens!
"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9820909BEBADDjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
> - samt at linie ikke længere er korrekt.

??
Hvad mener du med det?
Må man ikke stave det på den måde - linie?

Skal det måske nu staves linje istedet? (som i "gamle" dage)


Med venlig hilsen
--
Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/,
http://eds-denmark.dk/



Henny (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Henny


Dato : 15-08-06 18:52


"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:MPmEg.68$8c5.48@news.get2net.dk...
> Hej Jens!
> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse
> news:Xns9820909BEBADDjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
>> - samt at linie ikke længere er korrekt.
>
> ??
> Hvad mener du med det?
> Må man ikke stave det på den måde - linie?
>
> Skal det måske nu staves linje istedet? (som i "gamle" dage)

Det er nu nok snarere "linie" der er gammeldags. Iflg. retskrivningsordbogen
findes det ikke længere på dansk. Det gør derimod "linje".

Kig evt. selv i RO http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet


--
Mvh.
Henny
http://fjern-uv.dk


Jens Gyldenkærne Cla~ (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-08-06 19:13

Henny skrev:

> Det er nu nok snarere "linie" der er gammeldags. Iflg.
> retskrivningsordbogen findes det ikke længere på dansk. Det
> gør derimod "linje".

Netop. I perioden 1955-2001 var både linie og linje tilladt. Efter
2001 er linje den eneste korrekte form. Se evt.
<http://www.dsn.dk/nfs/2001-4.htm#aendringer1>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Erik Ginnerskov (15-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 15-08-06 21:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Netop. I perioden 1955-2001 var både linie og linje tilladt. Efter
> 2001 er linje den eneste korrekte form. Se evt.
> <http://www.dsn.dk/nfs/2001-4.htm#aendringer1>

Javel. Men nu gik jeg ud af skolen i 1965, så det er nok derfor, jeg ikke
var opmærksom på det bogstavskift.

De fejl, jeg spottede, er mere oplagte: En bøjningsfejl i et verbum og fejl
i henhold til intetkøn/fælleskøn.

Yderligere diskussion skal nok X-FUT'es over i news:dk.kultur.sprog - den
følger jeg så desværre ikke.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



jopa (12-08-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-08-06 21:42

Morten Andersen skriblede bla:
>
> Mit problem er at Opera ikke gør det særlig pænt på min side men på
> cssplay ser det helt perfekt ud - hvad gør jeg forkert?
>
Prøv at opgrader din opera. til 9.01
Her ser det ud som i IE og FF
--
Mvh.John
www.jp-web.dk
www.john.jp-web.dk




Morten Andersen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 21:54

jopa skrev:

> Prøv at opgrader din opera. til 9.01
> Her ser det ud som i IE og FF

Det er desværre 9.01 .... er der ikke en tom linie mellem 1. og 2. link ?

:)
Morten
www.lille-web.dk

jopa (12-08-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-08-06 22:01

Morten Andersen skriblede bla:
>
> Det er desværre 9.01 .... er der ikke en tom linie mellem 1. og 2.
> link ?
Jo sorry det bemærkede jeg ikke lige
--
Mvh.John
www.jp-web.dk
www.john.jp-web.dk




Morten Andersen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Andersen


Dato : 12-08-06 22:03

jopa skrev:
> Morten Andersen skriblede bla:
>> Det er desværre 9.01 .... er der ikke en tom linie mellem 1. og 2.
>> link ?
> Jo sorry det bemærkede jeg ikke lige
ØV

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste