Skærme
Fijala 3554
Gammel PC vækket til live, men skærmen gør~
Fra : Peter eller Line

Dato : 11-08-06 16:07

Hejsa

Har pakket min gode gamle PIII ud af skabet, og tændte den for første gang i
ca. 2 års tid. Sidst jeg havde den tændt virkede den fint, og den tændte
også straks. Jeg havde fået en ældre 14 tommer skærm, og det virkede fint.
XP går igang med at boote, stadivæk fint. Så imens logoet er på den sorte
baggrundsskærm og statusbaren kører fra højre mod venstre forsvinder
billedet, og den grønne statusknap på skærmen står bare og blinket (den
lyste kontinuerligt da der var billede). Prøvede at trække RPG stikket ud af
PC, og den blinkede nu gul, skiftevis grønt. Der er et G-force 32 MB
grafikkort som altid har virket.....kan nogle hitte hvor fejlen kan ligge?

Jeg har mistanke om at måske når selve skrivebordet blive launchet, sker der
et eller andet med signalet så det forsvinder (grafikkort indstillinger??).
Men de er jo svære at rette med en sort skærm :)

Venlig hilsen
Peter

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-08-06 18:22

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der et eller andet med signalet så det forsvinder (grafikkort
> indstillinger??). Men de er jo svære at rette med en sort skærm :)

Det er sikkert fordi opløsning/refreshrate er for høj til den gamle skærm.
Har du mulighed for midlertidig at tilslutte en nyere skærm og sætte
opløsning
og/eller refreshrate ned? - eller har andre en smartere løsning?

Fra : Peter eller Line

Dato : 11-08-06 19:49

Jeg tror det kunne være roden til problemet. Smider den lige til min
bærbare...hvad tror du den optimale opløsning vil være for en ældre skærm??

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 11-08-06 20:12

> Jeg tror det kunne være roden til problemet. Smider den lige til min
> bærbare...hvad tror du den optimale opløsning vil være for en ældre
> [...]

Måske 800x600 refreshrate 60 - 75 hertz alt efter hvad skærmen kan klare.
Har du et mærke/model så man evt. kunne prøve at finde nogle data på den?

Fra : Nikolas

Dato : 15-08-06 16:43

start pc i fejlsikret tilstand.
og sæt så opløsning/refreshrate ned, start med den mindste.

Nikolas