Skærme
Fijala 3554
Xerox 19" ombyttet til ny, mangler indgang~
Fra : Peter D.

Dato : 11-08-06 15:10

Hej.

Jeg har idag fået ombyttet min skærm pga. tordenfluer (Xerox 19" (25ms)) med
en sprit ny Xerox 19" 8ms, så det er da rigtig fint.....De kom bare med en
ny, og hentede den gamle, ingen problemer.....
- jeg har dog ventet længe (3-4 uger) på den nye skærm, da de ikke havde den
rigtige på lager.....

MEN da jeg så skulle tilslutte den nye skærm, så kom problemerne....

Min gamle skærm havde to indgange med både manuel og auto-switch imellem de
to indgange....
Det passede mig rigtig godt da jeg har to PC´ere en med DV-I og en med VGA
udgang......
- og det var faktisk en af årsagerne til at vi valgte netop denne skærm.

Den nye Xerox-skærm har kun én indgang, og en medfølgende adapter/converter
mellem DV-I og VGA......
Man kan åbenbart inde i opsætningen vælge imellem DVI og VGA men ikke på den
nemme måde som man kunne med den gamle skærm...

Hvad gør jeg nu ??

Jeg mener i princippet ikke at jeg har fået en skærm der er lige så god som
den jeg havde..... (og som nu er udgået)
- det kan godt være at spec. er bedre, men de ting jeg har brug for
mangler.....
- og så er den i øvrigt også langt billigere end den skærm jeg havde.....
(vel ca. 3000.-)

--
Mvh.
Peter

Fra : P.L.

Dato : 11-08-06 16:54

On Fri, 11 Aug 2006 16:10:09 +0200, "Peter D."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

> [...]
>mangler.....
>- og så er den i øvrigt også langt billigere end den skærm jeg havde.....

Du har krav på en skærm magen til den du fik byttet, så ring dem op og
fortæl dem at du ikke er tilfreds.

Fra : Peter D.

Dato : 11-08-06 17:32

Hej.
Tak for dit svar....

> Du har krav på en skærm magen til den du fik byttet,

Det mener jeg som udgangspunkt også, men hvad når de siger at den skærm jeg
har er udgået ??

> så ring dem op og
> fortæl dem at du ikke er tilfreds.

Det har jeg allerede prøvet, med det resultat at ham der ved noget
selvfølgelig er på ferie, og ham jeg talte med mente at de havde en adapter
så man kan sætte to skærme på, men han er ikke sikker.....
Han siger i øvrigt som angivet ovenfor at den skærm jeg havde er udgået, og
den jeg har fået er en nyere model af samme skærm.....

Den nye virker bare på mange måder billigere end den jeg havde, og var
rigtig glad for:
· Der er ingen menu hvor jeg selv kan stille farve-varmen osv.....
· Der er kun et fast kabel ind i skærmen, dvs. det kan ikke skiftes ud med
et af en bedre kvalitet, hvis man skulle ønske dette, eller hvis det af en
eller anden årsag skulle gå i stykker.....
· Der er som sagt kun én skærm tilslutning.....
· Vi er ikke sikre på at det er rigtigt, men det er som om at der er en
høj/lys hyletone i stuen, nu hvor vi har fået den nye skærm.....

--
Mvh.
Peter

Fra : P.L.

Dato : 11-08-06 17:57

On Fri, 11 Aug 2006 18:32:25 +0200, "Peter D."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

> [...]
>· Vi er ikke sikre på at det er rigtigt, men det er som om at der er en
>høj/lys hyletone i stuen, nu hvor vi har fået den nye skærm.....

Som jeg ser det, hvis de ikke har den model, må de jo give dig en der
kan det samme, om den er større er deres problem, men de må ikke give
dig en mindre/billigere model.

Men det bedste du kan gøre er at tage kontakt til forbrugerrådet og
lige hører deres syn på sagen.

Håber du får det løst, men lad dig ikke spise af, du bliver ikke
tilfreds i det lange løb.

Fra : Peter D.

Dato : 11-08-06 18:40

Hej.

Igen, tak for dit svar.....

> Men det bedste du kan gøre er at tage kontakt til forbrugerrådet og
> lige hører deres syn på sagen.

Er det noget man "bare" kan gøre, eks. pr. telefon ??

> Håber du får det løst, men lad dig ikke spise af, du bliver ikke
> tilfreds i det lange løb.

Jeg ved ikke om vi vil blive tilfredse.....
Altså, hvis det viser sig at de rent faktisk har en adapter/kabel ting så vi
kan sætte begge vores PCére på uden problemer, så er det for mig iorden, men
hvis ikke, så må de reperere min gamle skærm, eller give mig en
tilsvarende.....

Jeg har iøvrigt krævet at den skærm de leverede skulle være 100%
pixelfejl-fri da vores gamle skærm også var det, og det er den, men har jeg
overhovedet ret til det mon ??

--
Mvh.
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-06 13:09

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget man "bare" kan gøre, eks. pr. telefon ??

Det er jo aldrig bare lige, så kan man komme uden om det, er det bedre.

> [...]
> vi kan sætte begge vores PCére på uden problemer, så er det for mig
> iorden, men hvis ikke, så må de reperere min gamle skærm, eller give mig

Tja, ellers kan du jo bruge en KVM switch, så skal du jo også kun have et
tastatur og mus.

> Jeg har iøvrigt krævet at den skærm de leverede skulle være 100%
> pixelfejl-fri da vores gamle skærm også var det, og det er den, men har
> jeg overhovedet ret til det mon ??

Nogle producenter har garanti for 0 pixelfejl, andre sætter grænsen ved 2
pixelfejl osv. Så det afhænger vel af den politik Xerox kører med.

Jeg tjekkede lige, og det virker altså som om at den model der hedder
XAP-192i har begge stik bagi. Evt. skriv direkte til Xerox support og spørg
dem om andre skærme med den mulighed. Det kan jo ske pga udviklingen, at man
er gået helt væk fra at have begge dele.

Og det kan godt være at prisforskellen var 3000,-, men det er den bestemt
ikke mere. Din gamle skærm kan købes fra ny til 3300,- kr, hvorimod den
anden koster ca. 2500,-.

Så hvis ikke du synes det kunne være smartere med en KVM switch, så kunne du
jo kontakte firmaet der ombytter, og høre om ikke du kan købe den gamle
model hos et af de firmaer som sælger den, hvis ikke de selv kan opfylde
behovet.

Men det er meget få skærme i dag (i privatbruger prisklassen), der kommer
med mulighed for at tilslutte 2 skærme, hvad enten det er analog eller dvi.

> --
> Mvh.
> Peter

Nicolai

Fra : Peter D.

Dato : 12-08-06 15:16

Hej.

Tak for dit svar.....

> Tja, ellers kan du jo bruge en KVM switch, så skal du jo også kun have et
> tastatur og mus.

Vi bruger en KVM-switch, men kun til tastatur og mus, ikke til skærmen da
den ene pc som sagt køre DVI og den anden VGA.....
- og da jeg prøvede den på billedsiden, gav den ikke et tilfredsstillende
billede......

Kan i evt. anbefale en KVM der opfylder behovet ??

> [...]
> spørg dem om andre skærme med den mulighed. Det kan jo ske pga
> udviklingen, at man er gået helt væk fra at have begge dele.

Jeg kan ikke se om min gamle XL795D svare til den ene eller den anden.....
Men som du rigtig nok skriver, så sagde ham jeg talte med at det var pga. at
det var for dyrt, at de var gået væk fra at have begge stik på skærmene....
Om XAP-192i kan jeg iøvrigt læse følgende: "Analog tilslutning: Adapter med
Mini D-Sub 15-pin stik til DVI kablet"
- så det er ret sikkert det samme som på min nye XA7 skærm.....

> Din gamle skærm kan købes fra ny til 3300,- kr, hvorimod den anden koster
> ca. 2500,-.

Min gamle skærm er så stadig i en noget højere prisklasse, end den nye, det
er da interesant......

> [...]
> model hos et af de firmaer som sælger den, hvis ikke de selv kan opfylde

Som sagt har jeg allerede en KVM som ikke fungere tilfredsstillende, men
hvis de tilbyder mig en der fungere gratis, så er det ok, ellers ikke......
- min gamle skærm havde denne option indbygget, det har den nye ikke.....

> Men det er meget få skærme i dag (i privatbruger prisklassen), der kommer
> med mulighed for at tilslutte 2 skærme, hvad enten det er analog eller
> dvi.

Jeg gav som sagt også en del penge for den gamle skærm, og næsten ene og
alene af den grund at jeg kunne vælge indgang nemt og bekvemt blev det
xerox......
- Acer var selvfølgelig også en mulighed på det tidspunkt, men med småbørn i
familien, samt det pænere design, gjorde at valget blev Xerox med
kontrastglasset foran....

--
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-06 17:39

> Kan i evt. anbefale en KVM der opfylder behovet ??

Nej, jeg kender ikke lige nogen som leverer DVI kvaliteten.

> [...]
> med Mini D-Sub 15-pin stik til DVI kablet"
> - så det er ret sikkert det samme som på min nye XA7 skærm.....

Du har sikkert ret. Men hvor er det irriterende, når noget nu fungerer og
man er vant til det, at det så bliver lavet om. Specielt når du har givet
kassen for den.

> Min gamle skærm er så stadig i en noget højere prisklasse, end den nye,
> det er da interesant......

Tja, det kan også godt bare ske, at selvom de er i samme klasse, så er
klassen bare blevet billigere.

Men du kan jo stadig købe den her og den skulle være på lager:

http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=799
http://www.centersalg.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=tni01%2D1042

> [...]
> - Acer var selvfølgelig også en mulighed på det tidspunkt, men med småbørn
> i familien, samt det pænere design, gjorde at valget blev Xerox med

Det ser jo sort ud, hvis nu Xerox slet ikke laver dem med begge stik mere.
Men der er jo enorm konkurrence på alle EDB produkter, og så må man jo
begynde at skære prisen ned, så ens skærme for en større kundeflade.

Nu ved jeg ikke hvem der ombytter din skærm, om det er Xerox eller noget
forsikrings-noget, men hvad med at foreslå dem at de henter skærmen hjem fra
én af ovenstående forhandlere og sender den til dig. Dit kriterie skal jo
helst gerne være opfyldt, men de forbeholder sig jo nok både det ene og det
andet. Det er da et forsøg værd.

> --
> Peter

Nicolai

Fra : Peter D.

Dato : 12-08-06 18:58

Hej.

Igen tak for dit svar....

> Nej, jeg kender ikke lige nogen som leverer DVI kvaliteten.

Jeg har fået at vide at en D-link dkvm-4k-dvi skulle være hvad jeg skal
forsøge at få fat i, men jeg kan ikke finde den..... Det er en DVI-Switch
som også skulle fungere på DVI/VGA adapetere som den jeg har fået med til
min skærm....

> Men du kan jo stadig købe den her og den skulle være på lager:
> http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=799
> http://www.centersalg.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=tni01%2D1042

Det er desværre den nye, og ikke min gode gamle XL795D de har......

> Nu ved jeg ikke hvem der ombytter din skærm, om det er Xerox eller noget
> forsikrings-noget, men hvad med at foreslå dem at de henter skærmen hjem
> fra én af ovenstående forhandlere og sender den til dig.

Det er mag.dk der står for alt service, garanti og reklamation ang. Xerox,
Mag (og vist også ACER).....

> Dit kriterie skal jo helst gerne være opfyldt, men de forbeholder sig jo
> nok både det ene og det andet. Det er da et forsøg værd.

Jeg kontakter dem ihvertfald på mandag, det er der ingen tvivl om, men om
det så hjælper noget, det er en anden sag....

--
Mvh.
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-06 19:06

> [...]
> som også skulle fungere på DVI/VGA adapetere som den jeg har fået med til

Ok, gad vide hvad den pris er på så.

> Det er desværre den nye, og ikke min gode gamle XL795D de har......

Det er jeg ked af, jeg fulgte et link direkte fra edbpriser.dk, og der stod
de altså som XL795D.

> Det er mag.dk der står for alt service, garanti og reklamation ang. Xerox,
> Mag (og vist også ACER).....

Mag er jo også dem som laver dem, læste jeg et sted.

> Jeg kontakter dem ihvertfald på mandag, det er der ingen tvivl om, men om
> det så hjælper noget, det er en anden sag....

Ja, held og lykke med det.

> --
> Mvh.
> Peter

Nicolai

Fra : Peter D.

Dato : 12-08-06 20:00

Hej.

>Ok, gad vide hvad den pris er på så.

Jeg har fået at vide at prisen ligger på omkring 550.- + moms....

> Det er jeg ked af, jeg fulgte et link direkte fra edbpriser.dk, og der
> stod de altså som XL795D.

Ja, der er kun en af dem der rent faktisk står til at have XL795D på lager,
men mag.dk, er nok ikke intereseret i at give 6.250.- for en ny skærm til
mig......

--
Mvh.
Peter

Fra : Peter D.

Dato : 15-08-06 17:23

Hej NG´ere.....

Intet svar fra mag.dk, de har læst og forstået mit problem (jeg har talt med
dem telefonisk idag), og de vil nu overveje hvad der kan gøres.....

Mvh.
Peter

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 11-08-06 18:22

> Hej.

> høj/lys hyletone i stuen, nu hvor vi har fået den nye skærm.....

Hvad hedder den , altså foruden Xerox nr?.
Det er da en bytter igen pga. hyletonen !
/ad

Fra : Peter D.

Dato : 11-08-06 18:35

Hej.

Tak for svar.....

> Hvad hedder den , altså foruden Xerox nr?.

Den gamle hed XL795D
Den nye hedder XA7-19i

> Det er da en bytter igen pga. hyletonen !

Jamen, vi er ikke helt sikre på det med hyletonen, lige nu syntes jeg at der
er en hyletone uanset om skærmen er tændt eller om kablerne er trukket helt
ud af den.....

Mvh.
Peter

Fra : Mendoza

Dato : 15-08-06 04:37

Peter D. wrote:
> [...]
>
> Jamen, vi er ikke helt sikre på det med hyletonen, lige nu syntes jeg
> at der er en hyletone uanset om skærmen er tændt eller om kablerne er

Tinitus?

Fra : Jacob Ask

Dato : 15-08-06 07:42

Peter D. wrote:
> [...]
> er en hyletone uanset om skærmen er tændt eller om kablerne er trukket helt

Du har ikke overvejet om det er transformeren og ikke skærmen?

Mvh
Jacob Ask

Fra : Peter D.

Dato : 15-08-06 17:20

Hej.

> Du har ikke overvejet om det er transformeren og ikke skærmen?

I den nye skærm er strømforsyningen indbygget, i den gamle var den rigtignok
lavet som en klods på kablet...

Jeg er iøvrigt nu sikker på at det ikke kom fra skærmen, men fra en anden
switchmode strømforsyning der er kommet til ca. samtidig.....

Mvh.
Peter