Operaproblem - eller hvad?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-06 15:57

Hej alle

Jeg sad længe og makkede med at løse Trines problem - indtil jeg
åbnede testfilerne i IE og FF. Så virkede det som jeg havde
ventet.

Min testbrowser er selvfølgelig Opera, men den opfører sig
anderledes end de to andre med de her filer. Jeg har lagt dem
frem her:

   http://blh2006.gigahost.dk/

Både HTML og CSS validerer.

I Opera ligger den tredje tabel under de to andre selv om det
ikke burde være nødvendigt. Det er ramme div'en (outerbox) der
ikke vokser nok i bredden selv om der er plads nok. Den tager en
bredde større end nok til to tabeller, men mindre end nok til
tre.

I de to andre browsere lægger den sig ind til tabellerne og
sætter dem på linje så snart det er muligt.

Sker det samme for jer andre?

--
Bertel

Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-08-06 16:25

> [...]
> tre.
>
> I de to andre browsere lægger den sig ind til tabellerne og
> sætter dem på linje så snart det er muligt.

Jeg opgav så sent som i går at lave en simpel billedside med
leftfloatede divsere til billeder og undertekster på grund af Opera.

Der var rigelig plads, men Opera blev ved at lave forstørrede marginer af en
slags,
så det hele tiltede. Ie og FF kunne godt forstå det.

Nu funker det i dem alle med gode gamle simple tabeller.
Det var forøvrigt i xhtml strict og validerede, hvilket det stadig gør.

Jeg kan desværre ikke komme med et link, da forsøget befinder sig på
de evige bitmarker.
--
Venligst Erik Nielsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-08-06 00:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> http://blh2006.gigahost.dk/
>
> Både HTML og CSS validerer.

> Sker det samme for jer andre?

Ved 800×600px:
I FF lægger de to første tabeller sig på linje og den tredje under den
anden.
I Op får jeg de tre tabeller i en lodret kolonne.

Ved 1024×768px:
I FF lægger alle tre tabeller sig på linje.
I Op får jeg de to første tabeller på linje og den tredje under den første.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-06 06:59

Erik Ginnerskov skrev:

> Ved 1024×768px:
> I FF lægger alle tre tabeller sig på linje.
> I Op får jeg de to første tabeller på linje og den tredje under den første.

Ja, det er det jeg ser ved 1280*1024, og der er masser af plads
uden for den hvide rammeboks.

Jeg prøvede at installere version 8, og den gør det samme.

--
Bertel