Pris på link
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-08-06 23:51

Hej NG

Et (halv?)kommercielt site har bedt om at få anbragt et link på en af mine
private sider med relateret indhold. Sitet er tilsyneladende villig til at
betale for det, men hvad kan man tillade sig at forlange?

Det drejer sig konkret om en side med en madopskrift, hvor man vil have
anbragt et link til en større samling lignende opskrifter.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-08-06 22:37

Erik Ginnerskov skrev:

> Et (halv?)kommercielt site har bedt om at få anbragt
> et link på en af mine private sider med relateret indhold.
> Sitet er tilsyneladende villig til at betale for det, men
> hvad kan man tillade sig at forlange?

Lad være med at lade dig lede af penge og reklamer,
pludselig er dine sider overplastret med dem, og så
mister de seriøsiteten.

> Det drejer sig konkret om en side med en madopskrift,
> hvor man vil have anbragt et link til en større samling
> lignende opskrifter.

Hvad er det for et foretagende? Næste gang betaler de
mere, men så vil de have lille logo på, og næste gang et
større banner med en masse blinkende dyt og båt.

Den slags firmaer er kun ude på at tjene penge, de gør
det jo ikke for sjov.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-06 00:05

Allan Vebel skrev:

> Lad være med at lade dig lede af penge og reklamer,
> pludselig er dine sider overplastret med dem, og så
> mister de seriøsiteten.

Enig.

Jeg var ved at få en prop da jeg læste at Erik ville have
reklamer.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-08-06 14:01

Allan Vebel skrev:

> Lad være med at lade dig lede af penge og reklamer,
> pludselig er dine sider overplastret med dem, og så
> mister de seriøsiteten.

Jeg er uenig. Et tekstlink på en seriøs side skader intet, og
sætter/viser netop afstanden til de totalt overbeklistrede reklamesider.
Jeg synes absolut at Erik skal tage de par tusind om året med, alt andet
er tåbeligt.

Det er en fin tanke, at holde nettet reklamefrit, men jeg er efterhånden
tæt på at overveje om der står "idiot" på ryggen af mig når jeg ikke har
reklamer på sites med god trafik. Næsten alle har reklamer, så det
svarer næsten til at sige "nej da, jeg kører på cykel, jeg vil ikke
forurene de andres verden med al den grimme benzin-os". Meget smuk tanke...

Hvad prissætningen angår er mit forslag at melde ud at du ikke er vant
til at sælge links, så du vil godt høre om de har lignende aftaler med
andre, og hvad de giver der. Jeg synes også du skal forbeholde dig
genforhandling om ½-1 år, og at du om muligt skal lave en tæller på hvor
meget de får ud af aftalen i klik (jeg kan oprigtigt talt ikke lige
gennemskue om man kan måle SEO værdien af en sådan aftale).

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-08-06 22:44

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> sætter/viser netop afstanden til de totalt overbeklistrede
> reklamesider. Jeg synes absolut at Erik skal tage de par tusind om

Tak Jesper, rart med lidt positiv feed back.

Nettet består nu en gang af links fra side til side og fra site til site.
Der er netop ikke tale om, at min side skal overplastres med billeder og dyt
og båt, det bliver kun et link i ren tekst.

> svarer næsten til at sige "nej da, jeg kører på cykel, jeg vil ikke
> forurene de andres verden med al den grimme benzin-os". Meget smuk
> tanke...

Jeg kører godt nok på cykel, men kun fordi jeg pt. ikke har den fornødne
kapital til at anskaffe noget med fire hjul og et rat. Bor man ude på
landet - du ved hvor det er - ville det ellers være rart med den større
mobilitet.

> og at du om muligt skal lave en tæller på
> hvor meget de får ud af aftalen i klik (jeg kan oprigtigt talt ikke
> lige gennemskue om man kan måle SEO værdien af en sådan aftale).

SEO er i den forbindelse mest hans problem, men det vil da være et
forhandlingsgrundlag at kunne påvise, hvor mange hits han får fra min side.
Det må jeg lige overveje muligheden af - i php-gruppen (siden er skrevet i
php).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Morten Andersen

Dato : 13-08-06 09:44

Selvfølgelig skal du have det link på din side. Når man som dig bruger
så meget energi på en kanon god side for alle os "ikke-kodehajer" så er
det da kun rimligt at du laver lidt håndøre på nogle diskrete reklamelinks.

:)
Morten

Fra : rasmus carlsen

Dato : 14-08-06 18:25

> [...]
>
> Det drejer sig konkret om en side med en madopskrift, hvor man vil have
> anbragt et link til en større samling lignende opskrifter.

- jeg tror ikke der er noget, der er mærkbare penge i ... mit delvist
ukvalificerede gæt er få 1000 kroner omåret, hvis det overhvoedet er så
meget. Du kunne overveje om du ville reklamere for pågøldende site hvis
sitet betalte 5000 kroner til noget godt (vælg selv, men Læger uden Grænser,
Red Barnet, Fonden Røde Ører el. lign). Alternativt tag reklamen og få dem
til at klare dine serverudgifter - under alle omstændigheder tror jeg du
personligt får mest ud af det hvis du lønnes i natuariler eller modydelser
(nyt keyboard eller lækker skærm).

ras

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-06 01:15

rasmus carlsen wrote:

> Du kunne overveje om du ville reklamere for pågøldende site
> hvis sitet betalte 5000 kroner til noget godt (vælg selv, men Læger
> uden Grænser, Red Barnet, Fonden Røde Ører el. lign).

Hvorfor skulle andre score gevindsten?

> under alle
> omstændigheder tror jeg du personligt får mest ud af det hvis du
> lønnes i natuariler eller modydelser

Skulle der afregnes i naturalier (for et link til en side med opskrifter på
kartoffelsalat), ville jeg nok ende med at få kvalme.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-08-06 21:51

Erik Ginnerskov wrote:
> [...]
>
> Det drejer sig konkret om en side med en madopskrift, hvor man vil
> have anbragt et link til en større samling lignende opskrifter.

Den her har jeg tygget på et par dage. Du har skabt dig et navn og dermed et
"brand". Spørg dig selv ville Nike eller Coaca Cola optage reklamer på deres
site. Formentlig ikke med mindre betalingen var meget god. Efter min mening
er et seriøst site ikke plastret til med reklamer og en ting der får mig til
at brække mig i lårtykke stråler er er goglereklamer.

Så hold fat i din identitet og sig nej til reklamer, Med mindre det vil gøre
dig til millionær / milliardær på under et år

Med venlig hilsen
Johnny Winthe Ronnenberg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-06 01:11

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Den her har jeg tygget på et par dage. Du har skabt dig et navn og
> dermed et "brand".

Netop derfor fik han et ufravigeligt "Nej", da han spurgte om muligheden for
også at få et sådant link på hjemmesideskolen.

Men på min private side med en opskrift på kartoffelsalat kan jeg ikke se
det store problem i et kortfattet tekstlink til en anden side med
kartoffelsalat.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/