Hvordan rykker jeg footeren med indholdet?
Fra : Anders

Dato : 08-08-06 00:07

Hejsa.

Jeg har denne css kode:

#footer {
width: 743px;
background: #fof8ff;
color: #000000;
text-align: left;
border: 1px solid black;
margin: 0px;
padding: .5em;
}

til denne HTML kode:

Problemet er at denne selvfølgelig er nede i bunden og den skal være
under selve indholdet, men de overlapper hinanden, har prøvet både
med static, fixed, absolute og relative position, men intet virker.
Hvis jeg bruger top: og left: så rykker den da ikke med gør den? Den
skal nemlig rykke med indholdet, som jo er af varierende længde.

mvh. Anders

Fra : Anders

Dato : 08-08-06 00:20

Nåh ja, glemte en ting.

Hvordan får jeg lavet mellemrum mellem alt sidens indhold og så selve
browserens grænse i bunden. Det er kun i bunden det ikke virker, og
det er både i IE og Firefox... Har prøvet med margin-bottom, men
virker ikke.

Tak for hjælpen.

Fra : Anders

Dato : 08-08-06 00:30

Anders skrev:

> [...]
> browserens grænse i bunden. Det er kun i bunden det ikke virker, og
> det er både i IE og Firefox... Har prøvet med margin-bottom, men

Har fundet ud af det nu, hehe utroligt hvad man kan når man prøver
sig frem. :P

Men den første forespørgsel kan jeg ikke greje...

Fra : Jacob Ask

Dato : 08-08-06 08:02

Anders wrote:

> Har fundet ud af det nu, hehe utroligt hvad man kan når man prøver
> sig frem. :P
>
> Men den første forespørgsel kan jeg ikke greje...

Prøv med: clear:both

Så skulle den virke.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Lindkold

Dato : 08-08-06 14:56

Anders wrote:

> Men den første forespørgsel kan jeg ikke greje...

Prøv inden du afslutter din sidste div inden footer af lægge følgende ind:

f.eks.:

med følgende i dit CSS:

..clearer {
font-size: 0px;
line-height: 0px;
clear: both;
}

Så slutter din footer op til din div ovenover, uafhængigt at længden på
indholdet.

Lindkold
--
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt Design | Lindkold Webdesign

Fra : Lindkold

Dato : 18-08-06 11:04

"Lindkold" skrev ...

> [...]
> clear: both;
> }
>
> Så slutter din footer op til din div ovenover, uafhængigt at længden på

Har faktisk lige fundet en smartere måde at løse problemet på og helt slippe
for den ekstra html.
Slet din clearer og i dit CSS tilføjer du:

overflow: auto;

til din div#container og den vil slutte op om din længeste div.

Dermed slipper du for den ekstra kode i html, som i mine øjne også virker
lidt som en lappeløsning - selvom
den dog fungere perfekt.

Lindkold
- -

Fra : Anders

Dato : 08-08-06 09:48

> Prøv med: clear:both
>
> Så skulle den virke.

Tak, men har prøvet med både both, none, left og right uden virkning.
(jeg tester det her i IE, og retter til senere i firefox.)

mvh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 10:38

Anders wrote:

> Tak, men har prøvet med både both, none, left og right uden virkning.

Et link til siden? Vi kan gætte i evigheder, når vi ikke kan se siden

> (jeg tester det her i IE, og retter til senere i firefox.)

Jeg vil anbefale dig at gøre det modsatte. Du risikerer at falde i en masse
af IE's fejlfortolkninger, som betyder du skal bruge unødig tid på at
tilrette siden til de øvrige browsere

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Anders

Dato : 08-08-06 12:38

CS skrev:

> Et link til siden? Vi kan gætte i evigheder, når vi ikke kan se siden.

Beklager, men har den ikke endnu. Uploader siderne når jeg har
indlogeret mig på en server.

> Jeg vil anbefale dig at gøre det modsatte. Du risikerer at falde i en masse
> af IE's fejlfortolkninger, som betyder du skal bruge unødig tid på at
> tilrette siden til de øvrige browsere

ok.