Problemer i IE .. css .. og dansk bogstave~
Fra : J.K.Arning

Dato : 06-08-06 17:34

Jeg har et css problem i IE

siden er http://arning.dk

Der er tale om et generelt positionerings problem, det jeg misser er
utvivlsomt et spørgsmål om at sætte de rigtige marginer og padding rundt
omkring. Findes der er "let" tilgængelig guide til det her? Alternativt, er
der en her som kan finde fejlen? (jeg tvivler)

Selve css filen er et mindre mararidt som jeg er er ved at rydde op i, den
stammer fra en anden template (joomla).

Selve css filen kan ses her:
http://arning.dk/templates/tem_arning/css/template_css.css

Link direkte til css tjek:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Farning.dk%2Ftemplates%2Ftem_arning%2Fcss%2Ftemplate_css.css&usermedium=all

IE har en meget bred margin i højre side som jeg ikke kan gennemskue hvor
kommer fra?

Derudover har jeg et problem med at IE ikke viser de danske og svenske
bogstaver rigtigt.

Siden bygger på joomla. Der er installeret dansk sprog til frontend med
utf-8, DB (Mysql) kører også utf-8. Der er ikke noget problem i Firefox.

Har nogle et bud på hvorfor de danske bogstaver er et problem i IE?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-08-06 17:35

On Sun, 6 Aug 2006 18:33:51 +0200, J.K.Arning wrote:

> Selve css filen er et mindre mararidt som jeg er er ved at rydde op i, den
> stammer fra en anden template (joomla).

Der er _mange_ warnings i css filen men de relaterer stort set alle til
color specifikationer og for en ordens skyld det er ikke mig der har
skrevet dem

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-08-06 20:13

> [...]

> utf-8, DB (Mysql) kører også utf-8. Der er ikke noget problem i Firefox.
>
> Har nogle et bud på hvorfor de danske bogstaver er et problem i IE?

Monologen fortsætter

Jeg indsætter den her i header og så virker det igen.
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=utf-8">

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::