Mystisk IE problem
Fra : Rune Jensen

Dato : 06-08-06 17:02

http://www.ilmark.dk/galleri.htm har jeg et problem i IE, nemlig, at
indholdet nogen gange bliver cuttet - dvs, det øverste forsvinder, så
man kan se baggrunden nedenunder. Det forsvinder, når man scroller ned
og op igen, eller når man hover over et menulink... mystisk?

Kan se det ved at klikke på sidste thumbnail, derefter på tilbage til
galleriet, men også i andre tilfælde.

Hvad skal jeg gøre for at undgå denne irriterende "effekt"?

MVH
Rune

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr
og www.ilmark.dk Galleri

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-08-06 18:25

Hej Rune!
"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> galleriet, men også i andre tilfælde.
>
> Hvad skal jeg gøre for at undgå denne irriterende "effekt"?

Jeg har selv haft problemet, men kan desværre ikke huske løsningen på det...

Prøv at sætte clear:both; på <div id="content">...

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/,
http://eds-denmark.dk/

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-08-06 17:28

"Dennis Munding" wrote in message...

> Jeg har selv haft problemet, men kan desværre ikke huske løsningen på
det...

Har jeg også, og kan heller ikke huske løsningen

> Prøv at sætte clear:both; på <div id="content">...

Virker ikke helt efter hensigten. Desværre. Har læst lidt om emnet, og
det ser ud til, det er selve linket, som er problemet, da det "stjæler"
plads (problemet er omtalt som bl.a. "jumping links"), og er nogle
steder løst ved at sætte position: relative eller sætte baggrunden på a
til inherit. Det virker så ikke i mit tilfælde, og det virker også
fuldstændigt underligt, man skulle ty til sådan noget, jeg er overbevist
om, jeg ikke har behøvet at gøre det før, men løst det mere simpelt.
Måske en ekstra div...

Nu kigger jeg mine gamle designs igennem igen. For jeg vil sgu ha det
til at virke. Men sidder der nogen med løsningen, må de meget gerne
skrive alligevel. Jeg er virkelig nysgerrig..

MVH
Rune

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-08-06 19:17

"Rune Jensen" wrote in message...

> [...]
overbevist
> om, jeg ikke har behøvet at gøre det før, men løst det mere simpelt.

Jeg har løst det ved at sætte position: relative på både menu og
content. WrapperDIVen inde i content skal så også have en position:
relative, og alle divs og andet med background defineret inde i content
DIVen skal have background-color: inherit. Faktisk lidt som beskrevet
ovenfor...

Dette skal sættes for IE only, evt med star-hacket, ellers går der kage
i det for FF.

Jeg er sikker på, der er en anden løsning, men nu gider jeg ikke rode
mere med det.

MVH
Rune