Hjælp til formmail, det vil bare ikke!
Fra : TNE

Dato : 05-08-06 13:44

Hej.

Jeg leger lidt med en masse sjove koder og sådan da jeg er ved at
sætte mig ind i mere avanceret HTML, og da jeg så faldt over
formmail, prøvede jeg det MEN!

Hver gang jeg prøver det sker der ikke noget!

1. Jeg laver følgende kode til min index.html fil på
http://www.tne.dk/formmail/:

<head>
<title>formmail test... igen</title>
</head>

<form method="post"
action="http://www.tne.dk/formmail/cgi-bin/formmail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="webmaster@tne.dk">
<input type="text" name="subject" value="Skriv emne her">
<textarea name="besked" rows="10" cols="100">
</textarea>
<input type="submit" value="Send">
</form>

2. Jeg tester med navn og besked og trykker send, og vupti så er
jeg i filen formmail.pl

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Jeg har læst det sted hvor jeg downloadede formmail.pl filen at
man skulle ændre noget, og hvad men forstod det ikke helt.

Derudover har jeg mit webhotel hos B-one og har downloaded
formmail.pl filen på http://www.scriptarchive.com/

Med venlig hilsen

Thomas, TNE 14 år

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-06 14:11

TNE wrote:

> [...]

> Jeg har læst det sted hvor jeg downloadede formmail.pl filen at
> man skulle ændre noget, og hvad men forstod det ikke helt.

Der er to ting:

1. Jeg tror ikke, du skal downloade noget cgi-script og lægge på
serveren.
Din action-værdi antyder, at du benytter det scrit, som B-one giver
dig adgang til.

2. Du har i dit script din email-adresse liggende frit tilgængeligt.
Derfor
vil du med stor sandsynlighed snart blive overlæsset med spam.
Hvis du i stedet benytter enten asp eller php til at håndtere behandling
af indtastede data, vil du kunne have din email-adresse skjult for
spam-botterne.

Find ud af, om du kan bruge asp eller php og find så et passende script her.
Læg mærke til, at der er tre forskellige metoder til asp og ikke alle kan
bruges overalt:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-06 14:13

Erik Ginnerskov wrote:

> Find ud af, om du kan bruge asp eller php og find så et passende
> script her. Læg mærke til, at der er tre forskellige metoder til asp
> og ikke alle kan bruges overalt:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Skulle måske lige tilføje, at yderligere spørgsmål vedrørende asp eller php
skal stilles i relevante gruppe:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : TNE

Dato : 06-08-06 11:52

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Læg mærke til, at der er tre forskellige metoder til asp og ikke alle kan

Tak for rådet, men jeg tror jeg holder mig til HTML, da jeg lige har fået det
til at virke. Derudover har jeg ikke fået spam endnu på den email adresse selv
om den har stået på min forside, så jeg tager chancen og gemmer den lidt mere
væk ved kun at skrive den i koden.

Men ellers tusind tak,

Med venlig hilsen

Thomas, TNE

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-08-06 00:15

TNE skrev:

> Derudover har jeg ikke fået spam endnu på den
> e-mail-adresse

Det får du

> selv om den har stået på min forside, så jeg tager
> chancen og gemmer den lidt mere væk ved kun at
> skrive den i koden.

Den er ikke gemt bedre væk på den måde.

Hvorfor lytter du ikke bare til de gode råd du får? Det
er bedre at forebygge end at helbrede.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk