Lille problem med scrolling af side...
Fra : Kenny

Dato : 03-08-06 23:23

Hej,

Har snart lavet en ny side færdig for kæresten. Men jeg har et lille
problem. Når man har en lavere opløsning kan man ikke scrolle ned på
siden, den cutter såmen bare af hvor den når ned til på siden. Det er
både i IE og Firefox det ikke fungerer.

Linket er http://www.ml-arts.dk

Se siden i f.eks. 800x600 eller lidt større.

Tak for hjælpen.

Kenneth Felber

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-06 23:59

Kenny skrev:

> [...]
> problem. Når man har en lavere opløsning kan man ikke scrolle ned på
> siden, den cutter såmen bare af hvor den når ned til på siden. Det er

function OpenGalleri() {      //Åbn vindue med indlæg
      w_height=screen.availHeight
      w_width=screen.availWidth
      Win =
window.open("http://www.ml-arts.dk/galleri/index.html","Galleri","toolbar=no,
location=no, directories=no, status=yes, menubar=no,
scrollbars=no, resizable=no, copyhistory=no, width=800,
height=600, top="+(w_height/2-250)+",

Hvorfor har du så skrevet "scrollbars=no"?

Jeg har ikke tjekket om det er det der er problemet, men det
kunne da tænkes.

--
Bertel

Fra : Kenny

Dato : 04-08-06 09:55

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> height=600, top="+(w_height/2-250)+",
>
> Hvorfor har du så skrevet "scrollbars=no"?
>
> Jeg har ikke tjekket om det er det der er problemet, men det

Funktionen åbner bare et vindue hvori der ingen scrollbar skal være:)

SÅ det er ikke det. Problemet ligger mere i at det er hele siden der
ikke får nogen scrolling ude i browserens højre side, når éns opløsning
er for lille til at vise alt.

Jeg mistænker at det kan have noget at gøre med at jeg bruger iframes
til indholdet af siden.

Kan det have nogen indflydelse?

Kenneth

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-08-06 10:37

Kenny skrev:
> [...]
> problem. Når man har en lavere opløsning kan man ikke scrolle ned på
> siden, den cutter såmen bare af hvor den når ned til på siden. Det er

Fjern formreglen
html {
height: 100%;
overflow: hidden;