Re: mit indlæg om strintende kastrat d. 19~
Fra : Di B

Dato : 03-08-06 19:29

Hejsa

Jeg har som tidligere nævnt en situation med min ene kastrede hankat. Han
har ikke strintet siden jeg sidst skrev, indtil for en halv time siden, to
steder lige foran næsen på os. Det ene sted var delvist op af en sofa og
delvist på gulvet. Det andet sted var under en spisestue stol??? kan til
nød
forstå det op af sofaen, men under stolen........ Plejer de ikke at
strinte
OP af ting? Og det er nu helt klart fastslået at det ER strint han laver.
Han står med numsen op mod genstanden, mens han ryster. Det er svært at
følge de råd med at stille mad, vand, sølvpapir el. sprøjte med Feliway på
de udsatte steder, for efter hvad vi har har opdaget er det kun op af den
første sofa at det er sket mere end én gang, ellers har det været
forskellige steder. Vi kan jo ikke gøre de ting over alt...Hvad pokker kan
jeg gøre. Han er ikke ligefrem populær hos alle beboere her i huset......

Med venlig hilsen
Di B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:59

Di B <diKATTE@BAKKEchicks.dk> wrote in

> Hvad pokker kan jeg gøre.

Jeg må indrømme at jeg har lidt det samme problem. Mowgli er begyndt at
strinte i en alder af 4år. Hvad der har tricket ham aner jeg ikke og
jeg ved heller ikke hvordan jeg skal stoppe det. Mowgli strinter dog
mest ved nye dufte, så når noget nyt kommer ind i huset må jeg skynde
mig at fjerne det fra herrens næse og ende
Desværre er jeg ikke særligt behjælpelig, for jeg har heller ikke
fundet en løsning.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Di B

Dato : 04-08-06 09:18

> [...]
> mig at fjerne det fra herrens næse og ende
> Desværre er jeg ikke særligt behjælpelig, for jeg har heller ikke

Ja, det er noget møg, ik. Håber bare der er nogen der har haft samme
problem der har fundet en løsning...

Mvh Di B

Fra : Kate

Dato : 06-08-06 08:39

> Ja, det er noget møg, ik. Håber bare der er nogen der har haft
> samme problem der har fundet en løsning...
>
> Mvh Di B

Jeg kan i mit tilfælde se at jeg holder det noget nede ved ikke at
stille nye ting ind. Han strintede på en klapkasse forleden aften, ude
i køkkenet. Det underlige er at han faktisk godt er glar over det er
galt, for tager jeg ham i det og bare begynder på "hva'..." så pisker
han væk og kommer først luskende senere for at snuse til stedet. Da
havde jeg naturligvis vasket kasse og gulv og stillet kassen væk.

Fra : Iben Holst

Dato : 07-08-06 20:39

> Ja, det er noget møg, ik. Håber bare der er nogen der har haft samme
> problem der har fundet en løsning...
>
> Mvh Di B

Hmmmm.... en god løsning ved jeg nu ikke om det er, men det kan afhjælpe
problemet i perioder for mit vedkommende.

Jeg bruger rodalon med vand i det blandingforhold der står på flasken.
Sprayer det ud med en forstøver. Jeg er ikke så vild med at bruge det og
derfor sker det også kun i perioder når det virkelig er blevet for meget.
Men jeg sprøjter så et ganske tyndt lag hvor jeg har set han strinte og
hvor han tidligere har strintet - men jeg synes det er noget nær hele huset
der skal have en omgang hver gang for at være helt sikker på at han ikke
går til et nyt sted og strinter. Men rodalonen virker.....

Eddike er heller ikke så dårligt, fjerner lugten og forebygger også
rimeligt,
men giver jo en noget gennemtrængende lugt i huset.

Iben

Fra : Di

Dato : 08-08-06 20:19

Er det ikke noget med at Rodalon er giftigt for misserne? Har da hørt man
skal skylle temmelig godt efter når man har gjort rent med det?

Har været hos dyrlægen med en lille tisseprøve idag, så må vi se hvad den
viser, men tror ikke der er noget galt med ham.

Mvh Di

Fra : Denise

Dato : 08-08-06 22:20

Di wrote:
> Er det ikke noget med at Rodalon er giftigt for misserne? Har da hørt
> man skal skylle temmelig godt efter når man har gjort rent med det?

Jo Rodalon er MEGET giftigt for katte. Hvis de træder i det og slikker det i
sig så ætser det. Der er eksempel på en meget smertefuld død for en kat.
Derfor skal man altid blande det i det rigtige forhold OG skylle meget
grundigt efter i vand og pas på katten ikke får noget på sig.

--
Hilsen Denise

Fra : Thyboen

Dato : 07-08-06 16:14

http://www.katteinfo.dk/uren.htm
læs denne artikel - om Markering, håber den kan hjælpe dig

Jan

Fra : Di

Dato : 07-08-06 19:23

Desværre er der ikke noget nyt for mig i denne tekst, har vist læst den et
andet sted før. Nu har han lige tisset i sin legetøjskasse... en kasse som
han, når den er tom, ligger og sover i. Forskellen på denne gang og andre
gange er at denne gang sad han ned og tissede, hvilket resulterer i at jeg
må holde ham for sig selv indtil han afleverer en urinprøve. Der har på
intet tidspunkt været tegn på han har haft urinvejsproblemer. Det er bare
mærkeligt at det aldrig er samme sted han gør det, og tilsyneladende er det
ikke noget han gør dagligt, indimellem går der temmlig lang tid mellem han
gør det.

Mvh Di