Hvordan laver jeg det lille billede i titl~
Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 02-08-06 17:58

Hej,

Jeg har ledt (næsten) alle steder - men kan ikke finde det.
Når man i titel linien på browseren ser titlen har nogle sider et lille logo
til venstre for title. Det samme er i f.eks. bogmærkerlisten.

Hvordan ændrer/indsætter jeg et tag, der får dette billede til at komme
frem?

Mvh

Carsten

Fra : Martin

Dato : 02-08-06 18:29

Carsten Jorgensen wrote:
> [...]
> til venstre for title. Det samme er i f.eks. bogmærkerlisten.
>
> Hvordan ændrer/indsætter jeg et tag, der får dette billede til at komme

Søg efter favicon på google, så er jeg helt sikker på du finder en hel
del resulater :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 18:38

Martin skrev:

> Søg efter favicon på google, så er jeg helt sikker på du finder en hel
> del resulater :)

Søg hellere på hjemmesideskolen:

   http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/favicon.asp

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-08-06 18:50

Hej Carsten

Carsten Jorgensen skrev:
> Jeg har ledt (næsten) alle steder - men kan ikke finde det.
> Når man i titel linien på browseren ser titlen har nogle sider et lille logo
> til venstre for title. Det samme er i f.eks. bogmærkerlisten.

Jeg er nødt til at rette dig, det er adresselinjen du mener. Titellinjen
må næsten være den hvor <title> står, og hvor der som regel også er et
logo og navn for den browser man bruger.

Hvad favorit-ikonet/bogmærkeikonet/favicon angår så har jeg en lille
guide her: <http://www.html-faq.dk/1015.asp>.

Billedet kan du i øvrigt lave med den her funktion:
<http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 02-08-06 18:57

> [...]
> her: <http://www.html-faq.dk/1015.asp>.
>
> Billedet kan du i øvrigt lave med den her funktion:

Til alle,

Tak for hjælpen

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-08-06 00:23

Carsten Jorgensen skrev:

> Til alle,
>
> Tak for hjælpen

Lykkedes det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Sahl

Dato : 03-08-06 22:01

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> Hvad favorit-ikonet/bogmærkeikonet/favicon angår så har jeg en lille guide
> her: <http://www.html-faq.dk/1015.asp>.
>
> Billedet kan du i øvrigt lave med den her funktion:
> <http://www.chami.com/html-kit/services/favicon/>

Er det browserens skyld at det forsvinder ?

Når jeg bookmaker en side der har et favicon så er det der første gang, men
når jeg starter min computer senere så er det lavet om til et alm. IE-ikon.

Henrik
http://www.sahlsa.dk

It has removed 2136 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-08-06 23:08

Henrik Sahl wrote:

> Når jeg bookmaker en side der har et favicon så er det der første
> gang, men når jeg starter min computer senere så er det lavet om til
> et alm. IE-ikon.

Det skyldes et generelt problem, IE har med visning af favicon'er. Bruger du
en anden browser, eks. Firefox eller Opera, vil du ikke opleve problemet.

Jesper Brunholm har skrevet op det her:
http://html-faq.dk/1015.asp#virkerIkke

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-06 23:22

Den 03-08-06 23.01 skrev Henrik Sahl følgende:

> Når jeg bookmaker en side der har et favicon så er det der første gang, men
> når jeg starter min computer senere så er det lavet om til et alm. IE-ikon.

Tag et kig på det gratis program AM-Deadlink, der kan rette op på IEs
problem med favicon:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-amdeadlink.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen