/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
meta og søgemaskiner
Fra : John Kjoller


Dato : 01-08-06 20:22

Hej alle herinde!

I "gamle dage" skulle man huske at udfylde metatags'ene "Desciption" og
"Keywords". For søgemaskinernes skyld.

Det siges ikke at være relevant længere, fordi søgemaskinerne fungerer
anderledes nu.

Men hvad kan man så gøre for at gøre sig så tilgængelig som muligt for
søgemaskinerne?

- Og hvordan skaffer man sig bedst mulige placering i søgemaskinerne, - uden
at betale for det?
(med 'bedst mulige placering' mener jeg selvfølgelig set i lyset af at jeg
ikke vil betale)

Mvh
John



 
 
Kerim Ellentoft (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 01-08-06 20:48

John Kjoller skrev:

>Men hvad kan man så gøre for at gøre sig så tilgængelig som muligt for
>søgemaskinerne?

Er det http://www.basix.dk/ det drejer sig om?

Hvis det er, så skal det hele laves om.

En intetsigende indexside med valg af sprog, men hvad pokker
handler siden om?

Der er et billede uden alttekst.

Frames i frames, som jeg ser det, husk at søgemaskinerne ser
undersiderne ude af sammenhæng med framesettet.

Ingen brug af overskrifter på siderne.

Links er lavet som billeder.

Går en søgemaskine endelig videre fra den tåbelige sprogvalgsside
(man kan jo også vælge sprog, når man kommer ind), så er det
eneste de ser:

This page was designed with frames, and your browser does not
support frames.
--
Kerim
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
Støt flygtninge og sårede i Libanon!
Danish Muslim Aid - http://www.dm-aid.dk/

John Kjoller (01-08-2006)
Kommentar
Fra : John Kjoller


Dato : 01-08-06 21:25

K. Ellentoft skrev:
> Er det http://www.basix.dk/ det drejer sig om?
>
> Hvis det er, så skal det hele laves om.
>
> En intetsigende indexside med valg af sprog, men hvad pokker
> handler siden om?
>
> Der er et billede uden alttekst.
>
> Frames i frames, som jeg ser det, husk at søgemaskinerne ser
> undersiderne ude af sammenhæng med framesettet.
>
> Ingen brug af overskrifter på siderne.
>
> Links er lavet som billeder.
>
> Går en søgemaskine endelig videre fra den tåbelige sprogvalgsside
> (man kan jo også vælge sprog, når man kommer ind), så er det
> eneste de ser:
>
> This page was designed with frames, and your browser does not
> support frames.

Nå hold da op. Det var jo så overhovedet ikke hvad jeg spurgte om.

Nej, det drejer sig ikke om www.basix.dk - og jeg er HELT klar over at den
side skal laves om. Men det bliver først når jeg får tid og overskud.
Så det skud dårlige samvittighed kunne jeg for så vidt godt have været
foruden.

Det var et generelt spøårgsmål.

Jeg kan mærke at min dårlige samvittighed mht basix.dk tvinger mig til at
skyde igen:
Hvorfor ikke nøjes med at præsentere problemet, og lade modtageren selv
vurdere om et et omtalt problem er "tåbeligt" eller ej?

Anyway; jeg er enig - basix.dk trænger seriøst til en omprogrammering.

Mvh
John



Kerim Ellentoft (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 01-08-06 21:42

John Kjoller skrev:

>Nå hold da op. Det var jo så overhovedet ikke hvad jeg spurgte om.

Det er jo ikke til at vide.

>Det var et generelt spøårgsmål.

Der er da lidt generelle råd i svaret, men du vil ha
gjort siden kendt, hvorfor er det så en hemmelighed, hvilken det
drejer sig om?

(Sjovt nok, kommer folk sjældent med et link, når de spørger om,
hvordan en side bliver synlig i søgemaskiner).

En af måderne, søgemaskinerne finder sider på, er faktisk i
indlæg i nyhedsgrupper.

Det er også nemmere at svare på, når man har en side at henholde
sig til.

Men ellers:

Undlad frames.

En sigende titel.

Brug overskrifter.

Links skal være i ren tekst.

Alttekst på billeder.

En indexside, der fortæller noget om sidens indhold.

Få andre til at linke til den.

Offentliggør links til siden, når du kan komme af sted med,
f.eks. i en signatur, når du skriver indlæg i nyhedsgrupper.

Og søger du på søgemaskineoptimering i Google, så er der mange
gode sider om emnet..
--
Kerim
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
Støt flygtninge og sårede i Libanon!
Danish Muslim Aid - http://www.dm-aid.dk/

Leonard (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 01-08-06 21:49

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>En af måderne, søgemaskinerne finder sider på, er faktisk i
>indlæg i nyhedsgrupper.

Men i tilfældet med Johns sider ser det ikke ud til at være et
problem, de er kendt og ret højt indekseret af google (PageRank
4-5/10).

Problemet er nok at siderne kun kan findes på deres titel sprogvalget,
så resten af dine råd er meget anvendelige til at gøre siderne
tilgængelige for en god indeksering og hits på alle søgninger på ord
på siderne.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Kerim Ellentoft (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 01-08-06 21:54

Leonard skrev:

>Men i tilfældet med Johns sider ser det ikke ud til at være et
>problem, de er kendt og ret højt indekseret af google (PageRank
>4-5/10).

Det er måske bare mig, men jeg ander ikke, hvilke det drejer sig
om.
--
Kerim
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
Støt flygtninge og sårede i Libanon!
Danish Muslim Aid - http://www.dm-aid.dk/

Erik Ginnerskov (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-08-06 22:12

Kerim Ellentoft wrote:

> Det er måske bare mig,

Nej.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



John Kjoller (01-08-2006)
Kommentar
Fra : John Kjoller


Dato : 01-08-06 23:01

K. Ellentoft skrev:
> Det er måske bare mig, men jeg ander ikke, hvilke det drejer sig
> om.

John:
Jeg tror at der hentydes til basix.dk - som af en eller anden grund klarer
sig fint i søgemaskinerne.
Og igen, spørgsmålet var generelt, fordi der ikke er tale om en specifik
side. Det er til generelt viden om emnet.

Jeg laver lidt sider for folk jeg kender her og der, - og hvis det har nogen
interesse, kan jeg godt skrive et par links: (men igen, jeg spørger ikke
specifikt til disse sider - men OGSÅ til disse sider - og kommende sider)

www.csb.dk
www.levetid.dk
www.heartwise.dk
www.orehanger.dk
www.sannegraulund. (på arbejdsbordet endnu)
www.allantoft.dk (på arbejdsbordet endnu)
www.soprano.dk (på arbejdsbordet endnu)

Øhm... og muligvis flere, - kan ikke lige komme på flere.

Mvh
John




Erik Ginnerskov (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 01-08-06 23:23

John Kjoller wrote:

> Og igen, spørgsmålet var generelt, fordi der ikke er tale om en
> specifik side. Det er til generelt viden om emnet.

Som forklaret så mange gange før på lignende spørgsmål:

En sigende titel (relevant i forhold til indhold).

Fornuftig brug af overskrifter - ikke formateret alene ved at
sætte css på en <p>, men ved at bruge egentlige overskrifttags,
h1 - h6.

Få højt rangerede sider - gerne med lignende indhold - til at linke
til siderne.

Interne link på sitet med linktekst i klar tekst (ikke grafik, ikke
javascript og ikke flash).

Hav summarisk omtale af sitets indhold på forsiden.

Link til siderne i usenet-indlæg (omtalt i denne tråd).

Tilmeld siden til søgemaskinerne (virker langsomt - 6-8 uger).

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Henrik Sahl (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sahl


Dato : 02-08-06 15:44


"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message
news:44cfd449$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Tilmeld siden til søgemaskinerne (virker langsomt - 6-8 uger).

Hvilke kan anbefales ?

Mvh
Henrik
http://www.sahlsa.dk


--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 2109 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Erik Ginnerskov (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 03-08-06 15:57

Henrik Sahl wrote:

>> Tilmeld siden til søgemaskinerne (virker langsomt - 6-8 uger).
>
> Hvilke kan anbefales ?

Du finder et lille udvalg her:

http://www.google.com/addurl.html
http://www.jubii.dk/links/

> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.

Og alligevel holder du dig ikke tilbage fra at spamme.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Henrik Sahl (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sahl


Dato : 03-08-06 21:49

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message
news:44d20ec9$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.google.com/addurl.html
> http://www.jubii.dk/links/

Gratis funktionen hos jubii virker ikke endnu, den anden havde jeg taget.

> Og alligevel holder du dig ikke tilbage fra at spamme.

Nej, men det er jeg ikke den eneste om, ser det ud til.

> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
> http://html-faq.dk/

--

Mvh
Henrik
http://www.sahlsa.dk


--------------------------------------------------------------------------------
I am using the free version of SPAMfighter for private users.
It has removed 2136 spam emails to date.
Paying users do not have this message in their emails.
Try SPAMfighter for free now!



Erik Ginnerskov (03-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 03-08-06 22:01

Henrik Sahl wrote:

> Nej, men det er jeg ikke den eneste om, ser det ud til.
>
>> --
>> Med venlig hilsen
>> Erik Ginnerskov
>> http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
>> http://html-faq.dk/

Der er en lille forskel på at reklamere for et spamprogram og at have links
til sine websider i signaturen under indlæg.

Det er helt fint, at din spamprogram tjekker indkommende mail, men det
behøver ikke skrive noget på udgående mails. Programmet kan alligevel næppe
skelne, om du sender spam eller reelle mails.

Mit spamfilter sidder bag øjnene og virker fint, når jeg tjekker postkassens
indhold over webmail, inden jeg henter hjem med et postprogram. Mit filter
generer ikke nogen.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Henrik Sahl (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Sahl


Dato : 05-08-06 23:05

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message
news:44d2641c$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Mit spamfilter sidder bag øjnene og virker fint, når jeg tjekker
> postkassens
> indhold over webmail, inden jeg henter hjem med et postprogram. Mit filter
> generer ikke nogen.

Om du skal trykke shift+pagedown eller shift+pagedown for at slette det
sidste i et indlæg går vel ud på et, så det kan vel næppe være det store
problem.

--

Mvh
Henrik
http://www.sahlsa.dk


--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 2174 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Erik Ginnerskov (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 06-08-06 23:22

Henrik Sahl wrote:

> Om du skal trykke shift+pagedown eller shift+pagedown for at slette
> det sidste i et indlæg går vel ud på et, så det kan vel næppe være
> det store problem.

Jeg tænker ikke på min egen bekvemmelighed. Din bemærkning bliver automatisk
slettet, når jeg vil svare - uden at jeg skal røre en finger. På samme måde
som signaturer automatisk bliver slettet i svaret, når man har installetet
Quotefix ovenpå OE

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk/



Jesper Brunholm (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Brunholm


Dato : 02-08-06 08:29

Hej John

Erik G's seneste indlæg i tråden siger det meste af det der hurtigt og
let kan siges. Dog et par tilføjelser:

John Kjoller skrev:
> I "gamle dage" skulle man huske at udfylde metatags'ene "Desciption" og
> "Keywords". For søgemaskinernes skyld.
> Det siges ikke at være relevant længere, fordi søgemaskinerne fungerer
> anderledes nu.

Det er en sandhed med kraftige modifikationer. Adskillige søgemaskiner
bruger stadig keywords (vi ved ikke engang med sikkerhed at Google ikke
tillægger dem vægt). Google er stor, men er ikke hele verden, brug
metatagsne.
Description bruges af mange, bl.a. er det Description som kommer op
under Google søgeresultater hvis man er med i DMOZ directory (det er et
tilmeldings- og tidsspørgsmål).

> Men hvad kan man så gøre for at gøre sig så tilgængelig som muligt for
> søgemaskinerne?

Det er vist ikke blevet nævnt at validerende sider fremmer placeringen!

Brug title på links, både for brugerens og søgemaskinens skyld, det kan
være en god uddybning.

Links fra et site med god PageRank (PageRank er et vurderingssystem for
søgemaskiner) OG med indhold der har relevans for dit indhold.

> - Og hvordan skaffer man sig bedst mulige placering i søgemaskinerne, - uden
> at betale for det?

Du skal i hvert fald ikke betale for det, medmindre det du betaler går
til en der ændrer på opsætning osv. på dit site fordi han virkelig ved
hvad han laver. Det eneste der kan hjælpe din placering på længere sigt
er tilmelding til søgemaskinerne, optimering af sitet og links fra andre
sites.

Det blev sagt at javascript og flash bør undgås. Javascript er der ikke
noget i vejen med, man skal bare huske at søgemaskinen ikke kan læse
det, så der skal være en noscript-version af alt indhold som det er
vigtigt at få indekseret.

Tilsvarende gælder for flash, det er ikke en komplet no-way, men der
skal gøres lidt ekstra for at få det godt. Jeg har haft god succes med
det der omtales i den her artikel:
<http://www.seochat.com/c/a/Search-Engine-Optimization-Help/Optimize-Your-Flash-Site-for-Search-Engines/>
(og bemærk i øvrigt et filnavn fra dem der ved næsten alt om SEO (Search
Engine Optimisation), det er ikke tilfældigt at filnavnet indeholder det
meste af titlen!

mvh

Jesper Brunholm


John Kjoller (02-08-2006)
Kommentar
Fra : John Kjoller


Dato : 02-08-06 09:30

Kære Jesper!

Tak for et RIGTIG godt svar.

Mvh
john



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste