Den værste oplevelse.
Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 14:40

Jeg har lige haft den værste oplevelse i hele mit liv.
Jeg var til dyrlæge med den mellemste mis, hun har sådan tabt sig, en
ormekur hjalp ikke, og hun er begyndt og pive/knurre/skrige, når vi tager
hende op. Hun er begyndt og bide ud efter os, ikke hårdt, men det er som om
det er forsvar.
Så jeg kom til dyrlægen, han kunne høre at hendes lunger ikke var som de
skulle være, Og han kunne se at hun trak vejret alt for hurtigt, altså fik
trukket vejret alt for mange gange på et minut. Han fik det til 50, det blev
altså 100 og normalen for en kat er 20-30.

Han havde aldrig set disse symptomer før, men MÅSKE var det noget bronkitis,
eller noget lungebetændelse der har udviklet sig til en kronisk tilstand
(der var ingen feber).
Han ville ikke give nogen endelig behandling før han havde snakket med nogle
kollegaer i Århus eller Kbh, men han ville give hende en sprøjte med
penicilin.
Det glemmer jeg aldrig igen. Først ville han have at jeg selv skulle holde
hende, og det mente jeg ikke var noget problem, hun har aldrig skældt ud
over dyrlægen eller noget, og hun er også blevet stukket før, men den var
helt gal, så jeg kunne altså ikke selv holde hende.
Han kaldte på en sygeplejerske som kunne hjælpe med at holde hende, hun
lagde sig ovenpå katten, ind over bordet, og så begyndte missen bare og
skrige, og det var altså ikke bare sådan "jeg er utilfreds" skrig, det var
virkelig inderligt, jeg har aldrig i mit liv oplevet noget lignende, jeg
begyndte og stortude og måtte ud af lokalet.
Det er den værste oplevelse, jeg nogensinde kan huske at have haft!!

Hun faldt heldigvis til ro så snart vi kom hjem, men er stadig lidt
pirrelig.
For pokker, jeg håber der går længe inden hun skal til dyrlæge igen!!

Fra : Heidi

Dato : 01-08-06 15:52

<klip, en voldsom oplevelse hos dyrlægen

Det var da underligt, min dyrlæge beder mig altid _ lade være_ med at holde
den :o
Det klarer hun selv, på forskellige måder, afhængig af kattens
humør/temperament

Måske skulle du prøve en anden dyrlæge?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Hanne Engermann

Dato : 01-08-06 16:51

> [...]
> pirrelig.
> For pokker, jeg håber der går længe inden hun skal til dyrlæge igen!!

Jeg synes, at det, du beskriver, tyder på, at din kat har mange smerter,
både at hun jamrer, og at hun hyperventilerer. Dyrlægen gav hende
forhåbentlig også noget smertestillende.

Hvornår får han talt med sine kollegaer, og hvornår får du svar?
(Selv ville jeg kontakte en anden dyrlæge - hurtigt)

Pøj, pøj med missen

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 20:36

> [...]
>
> Hvornår får han talt med sine kollegaer, og hvornår får du svar?
> (Selv ville jeg kontakte en anden dyrlæge - hurtigt)

Jeg skal ringe til dyrlægen imorgen tidlig og høre hvad han har fundet ud
af.
Der har ikke været snak om smertestillende, men det vil jeg prøve og bede om
imorgen.

Problemet med en anden dyrlæge er at der kun er to her i området, den ene er
dem jeg kommer ved nu, og den anden er simpelthen uduelig, det er aldrig til
at få en tid selvom det er akut, og flere i min familie har haft dyr derude
som de ikke kunne hjælpe.
Jeg vil ikke byde mine katte at skulle køre alt for langt i bil, den vi
bruger nu ligger allerede 15-20km væk :(

Bedrøvede hilsner
Stefanie

Fra : Hanne Engermann

Dato : 02-08-06 13:56

> [...]
>
> Jeg vil ikke byde mine katte at skulle køre alt for langt i bil, den vi
> bruger nu ligger allerede 15-20km væk :(

Jeg har nærmest en menneskealders erfaring med katte, derunder
dyrlægebesøg og kørsler til udstillinger rundt om i Europa, og tro mig,
hvis katte ikke kan lide at køre i bil, er det på den første strækning,
de bruger mund. Derefter dyb tavshed.
For at din kat ikke skal være bange for transportkassen vil det være en
god idé at lade den stå fremme til hverdag med en tæppe i, og læg måske
af og til et par godbidder ind i den. Så forbinder katten den med noget
velkendt og trygt.

Er spændt på at høre, hvordan det går!

Fra : Kate

Dato : 04-08-06 07:37

Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> og tro mig,
> hvis katte ikke kan lide at køre i bil, er det på den første
> strækning, de bruger mund. Derefter dyb tavshed.

Lidt sjovt du siger det. Johan hadede også at køre i bil og hylede som
en stukken gris hver gang. Igennem mange år havde jeg jo brugt dyrlægen
i Måløv og da jeg flyttede til Rødovre (max 10 km væk) beholdt jeg den
dyrlæge. Johan hylede alle 10 km, men den sidste gang han skulle til
dyrlægen var jeg flyttet herop, men ville gerne have Johan til den
gamle dyrlæge. Der er vel ca. 70 km dertil og Johan hylede kun på den
første del af turen. Indrømmet, jeg lærte at hvis jeg ignorerede ham så
holdt han mund hurtigere end hvis jeg snakkede til ham.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.