Æ, Ø og Å problemer
Fra : Finn Kruse

Dato : 01-08-06 14:11

Jeg har et <a mailto:TEST@MÆRKE.DK> tag.
I nogle tilfælde åbnes mailklienten med "TEST@MÆRKE.DK" i
adressefeltet men i andre tilfælde laves Æ om til et dobbelttegn.
Jeg har prøvet forskellige lan= parametre.

Hvordan kan jeg sikre mig, at Æ altid åbnes som et Æ?

/Fkruse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-08-06 15:01

Den 01-08-06 15.11 skrev Finn Kruse følgende:

> Hvordan kan jeg sikre mig, at Æ altid åbnes som et Æ?

Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men har du tjekket, at
adressen virker? Mig bekendt kan man endnu ikke benytte æ i en mailadresse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Martin

Dato : 02-08-06 00:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men har du tjekket, at
> adressen virker? Mig bekendt kan man endnu ikke benytte æ i en mailadresse.

Kan det skam sagtens - bare ikke i Microsoft ting (outlook, outlook
express og Hotmail)

I mozilla thunderbird virker det ganske glimrende :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-06 00:51

Den 02-08-06 01.10 skrev Martin følgende:

> I mozilla thunderbird virker det ganske glimrende :)

Problemet ligger ikke i mailklienten på samme måde, som det er tilfældet
med web-adresser. Det er et spørgsmål, om mailserverne på nettet
understøtter det, og det er vel og mærke ikke kun en enkelt server, der
skal understøtte det, men samtlige servere mailen skal gennem.

Hvis der er nogen som understøtter det, så er det meget få. Jeg vil
anbefale, at du ikke bruger æ i en mailadresse. Du kan jo se, om du kan
finde den mail, jeg netop har sendt til mærke.dk-adressen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Finn Kruse

Dato : 03-08-06 09:23

Hvis jeg skriver mailadressen i Outlook adressefeltet med Æ, så er der ingen
problemer, men hvis jeg åbner Outlook ved at klikke på mailto:-linket går det
galt ved at Æ ændres til et dobbelttegn.
Det er så stadig muligt manuelt at slette de to tegn og skrive et Æ og alt virker
ok, men er jo ikke det som er meningen.

/Finn