IE min-width
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 31-07-06 17:57

hvis jeg husker rigtigt, så forstår IE ikke min-width, men behandler width
på samme måde som f.eks. firefox behandler min-width.
hvis man skal bruge begge egenskaber

f.eks.

width:100%;
min-width:700px;

Hvordan opnår man så dette i IE?

/Kasper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-07-06 21:12

Kasper Lindberg wrote:

> Hvordan opnår man så dette i IE?

Sådan:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minwidth.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 31-07-06 23:11

> Sådan:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minwidth.asp

hmm... var ikke klar over man kunne gøre det :)

og det er min IE (Win XP home SP2, IE 6 + IEdeveloperToolbar), vist heller
ikke

nedenstående virker fint, sålænge jeg har et vindue hvor breden er større
end 700px.
Mindre end det medfører at IE Crasher .... hvorfor?
Din side virker fint

width:expression(document.body.clientWidth < 700 ? "700px" : "100%");

jeg har fjernet udregningen fra min side.
Jeg prøver at lave en simplificeret side i morgen,

/Kasper

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 01-08-06 13:20

"Kasper Lindberg" <NoSp@m.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> end 700px.
> Mindre end det medfører at IE Crasher .... hvorfor?

Nu har jeg eksperimenteret lidt.
IE crasher når det bredeste element på siden, er det element jeg prøver at
sætte min-width på

> width:expression(document.body.clientWidth < 700 ? "700px" : "100%");

hvis jeg indsætter et element med breden 700px, vil
document.body.clientWidth < 700
altid være falsk, selvom de 100% bliver taget af en brede der er mindre end
de 700px.
jf. http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/index.asp

hvad kan man ellers teste på? viewport?

/Kasper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-06 21:26

Kasper Lindberg wrote:

> [...]

Min IE 6 SP1 med IEdeveloperToolbar på W2K crasher ikke.

Jeg ser to problemer. Det første er kodelinjen herunder, hvor du sætter
størrelsen på mindstebegrænsningen lig med en given bredde på body.

Derudover har du lavet breddebegrænsningen på body. Jeg ved, at det er valid
kode, men i denne sammenhæng er det nok en dårlig ide.

Hvis du ønsker, at det hvide felt skal være 90% af vinduets bredde, skal du
regne ud hvor brede vinduet mindst skal være for at få sammenhængen: 700px
delt med 9 og ganget med 10. Du fpr så denne definition:

width:expression(document.body.clientWidth < 777 ? "700" : "90%");

Derefter indsætter du en <div id="wrapper"> omkring din side og sætter
minimumbredden på den i stedet for på body.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 01-08-06 22:51

> [...]
> valid
> kode, men i denne sammenhæng er det nok en dårlig ide.

har sat den op til 100%, og sat begrænsningen på min wrapper (som du
foreslår længere nede), men hvorfor?

> [...]
>
> Derefter indsætter du en <div id="wrapper"> omkring din side og sætter
> minimumbredden på den i stedet for på body.

tak for hjælpen, det virker nu.
men...
hvis du gider at hjælpe mig igen, denne gang med højden af et element.
Højden afhænger ikke af browserens højde så ...
hvordan får man IE, til at opføre sig på samme måde som FF ved både
http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/index.asp og
http://www.1vangede.dk/testarea/usenet/index2.asp

på forhånd tak
/Kasper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-06 23:12

Kasper Lindberg wrote:

> [...]
> Højden afhænger ikke af browserens højde så ...
> hvordan får man IE, til at opføre sig på samme måde som FF ved både

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 02-08-06 11:45

> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp

efter jeg fjernede egenskaben "overflow:auto;" fra mit element, så fik jeg
det til at virke
Endnu engang tak for hjælpen :)

/Kasper