Placering af alm. tekst til venstre for fl~
Fra : cosmo

Dato : 28-07-06 12:44

Jeg ønsker at placere en række links og anden tekst, som jeg taster
direkte ind i dreamweaver 3.0, til venstre for en lille flash-del som
bruges til fremvisning af billeder.

Med andre ord: hvordan styrer jeg koordinater til styring af såvel
links/tekst-placering som flash-placering, så det er muligt at de kan
ligge på samme linier horisontalt.

Er ingen html-haj, så gerne så konkret som muligt

Se hvordan det ser ud nu: http://www.facefoto.dk/htmltest.htm

Tak!
søren

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-07-06 20:07

"cosmo" <blaahund1970@yahoo.com> wrote in message
[...]

Umiddelbart vil jeg sige

#flashcontent{
float: right
}

og det skal puttes ind på en linje før </head>

Det will placere dit flash helt til højre, så det følger højre kant. Der
kan være henvisninger til dit Flashobjekt i javascriptkoden, jeg ikke
kan læse (jeg forstår ikke javascript), i så fald vil det måske ikke
virke. Men du kan jo afprøve det.

MVH
Rune

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-07-06 20:23

"Rune Jensen" wrote in message...

<snip>

Du har nogle fejl i din kode, den ene kan du nemt rette

<title> må ikke stå nede under <body>.

Det skal stå mellem <head> og </head>, og det må kun optræde én gang

Du skal derfor fjerne
<title>gallery</title>

og rette titlen i untitled dokument højere oppe

MVH
Rune

Fra : cosmo

Dato : 29-07-06 13:53

Det fik jeg ikke til at virke, men det var da et forsøg værd.
Derimod fandt jeg ud af at lave det i nogle frames og det lykkedes.....
til dels... :o/

Problemet er nu at når jeg klikker på et link åbnes linket ikke på
en ny side men i den eksisterende frame.

Er der nogen der ved hvordan jeg tilretter det?

Kig her: http://www.facefoto.dk/bryllup_fotografier_frame.htm

Søren

Fra : cosmo

Dato : 29-07-06 14:00

cosmo skrev:

> Problemet er nu at når jeg klikker på et link åbnes linket ikke på
> en ny side men i den eksisterende frame.

Bemærk at linket selvfølgelig ikke skal åbnes i et nyt vindue, men i
samme - uden at de øvrige frames bliver hængende.

Forsiden der linkes til ligger ikke i samme frame-opsætning - er det
et krav?

Søren

Fra : cosmo

Dato : 29-07-06 14:28

Skal åbenbart lige omkring her og poste indlæg inden jeg selv finder
ud af det...
har løst det ved at vælge "target: _parent" ved linket (dreamweaver
3.0)

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-07-06 14:48

"cosmo" wrote in message...

Skal åbenbart lige omkring her og poste indlæg inden jeg selv finder
ud af det...
har løst det ved at vælge "target: _parent" ved linket (dreamweaver
3.0)

Du har problemer i Firefox og Opera, hvor rammen gør, man skal "trække"
indholdet ned eller bruge piletatserne. Den ser ikke stor nok ud. Siden
vises heller ikke ens i de to browsere. IE kan jeg ikke tjekke, da jeg
ikke har Flash i den.

Ellers pænt nok design, det skal nok blive godt. Men smut alligevel hen
omkring nogle HTML sider, og lær lidt om DOC types. Da det er en
firmaside, skal den jo helst vises ens i så mange browsere som muligt.

MVH
Rune

Fra : cosmo

Dato : 29-07-06 19:34

> [...]
> omkring nogle HTML sider, og lær lidt om DOC types. Da det er en
> firmaside, skal den jo helst vises ens i så mange browsere som muligt.

- det var et nyt begreb for mig, men tak. Det er jo helt nødvendigt
kan jeg godt se. Jeg kører selv IE hvor den derfor er ok

Har fundet et par gode links her:
http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html
http://www.alistapart.com/stories/doctype/

Men hvordan finder jeg ud af om det er HTML 4.01, HTML 2.0 eller noget
helt tredie?

-søren