Krogline med flere oplysninger
Fra : michael hjorth hanse~

Dato : 19-06-01 08:57

Jeg har købt en krogline med 100 rustfri kroge, har fisketegnet iorden, har
en lille båd med påhængsmotor, så nu mangler jeg bare at bruge to til fem år
på at samle erfaringer om agn (-; eller jeg kan forsøge at spørge nogle med
erfaring. Og her er så mine spørgsmål :
- hvordan man agner
- hvad man agner med til hvilke fisk og evt. hvilken årstid
- hvor man lægger kroglinen, på hvilke dybder
- hvor længe den skal ligge
- hvornår på døgnet man sætter den

Fiskeriet skal foregå i Århusbugten hvor der både er fjordlignende tilstande
og alm. kystlignende.

med venlig hilsen

Michael Hjorth Hansen

Fra : Boysen

Dato : 19-06-01 23:58

michael hjorth hansen skrev
> Jeg har købt en krogline med 100 rustfri kroge, osv...........

Måske skulle du hellere købe en fiskestang, hvis du vil skrive i denne
gruppe. Alternativet er at oprette dk.erhvervsfiskeri ?!

/Michael Boysen

Fra : Erik Munck

Dato : 20-06-01 13:14

jeg mener at du er i din gode ret til at stille spørgsmål vedr. lystfiskeri
her i gruppen.

Erik Munck

Fra : -- kent --

Dato : 20-06-01 14:45

On Wed, 20 Jun 2001 14:13:37 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Erik
Munck wrote:

>jeg mener at du er i din gode ret til at stille spørgsmål vedr. lystfiskeri
>her i gruppen.

En krogline med "100 rustrfri kroge" har intet med _lystfiskeri_ at gøre.

<klip>

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-06-01 18:07

-- kent -- wrote:

> En krogline med "100 rustrfri kroge" har intet med _lystfiskeri_ at gøre.

Åh nej, skal vi nu til det igen????
Lad dog manden finde ud af, at ingen her kan svare på hans spørgsmål, i
stedet for dette evindelige hjørnepisseri. Vi gider ikke flere flamewars
over samme krogline som vi allerede har haft mange gange før, uden nogen
afklaring af om krogliner var lystfiskeri eller ej, og om det var i
strid med gruppens fundats.
Lige så lidt gider vi diskutere om 10 surfstænger med bundagn, eller et
"pindsvin" af en trollingbåd er selvfiskende redskaber - Gå tilbage i
trådene og læs, så vi slipper for alt det mudder.

FUT til news:dk.admin.netikette

Alex

Fra : Anders og Berit

Dato : 20-06-01 20:11

lystfiskeri

> Åh nej, skal vi nu til det igen????

Tingene kører i ring. Bliver der ikke hvert år spurgt på rygeopskrifter i
hornfiskesæsonen.

> [...]
> "pindsvin" af en trollingbåd er selvfiskende redskaber -

">Gå tilbage i
> trådene og læs, så vi slipper for alt det mudder."

Det er altså ikke altid nye brugere kan hente de gamle tråde fra deres
nyhedsserver.

Anders

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-06-01 08:17

"Anders og Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er altså ikke altid nye brugere kan hente de gamle tråde fra deres
> nyhedsserver.

Du kan du da have ret i, det tænkte jeg slet ikke på.

Men fortsættelsen af diskussionen om dette eller hint er off-topic i DFL
hører alligtevel ikke til her, men i dk.admin.netikette, så derfor FUT'er
jeg derover _igen_

Alex

Fra : Boysen

Dato : 20-06-01 17:45

Erik Munck skrev:
> jeg mener at du er i din gode ret til at stille spørgsmål vedr.
lystfiskeri
> her i gruppen.

Tak skal du ha´.

Nu ligger landet således, at det i mit univers ikke kaldes lystfiskeri, når
man bruger selvfiskende redskaber.

Du skulle nok lige kaste et blik på:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

/Michael Boysen