Winforcer
Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 19-06-01 08:01

Hej
Efter at have læst en anmeldelse (AOD) af et godt/lille/simpelt
sikkerhedsprogram (www.winforcer.co.uk) hentede jeg det og gik igang. Men
efter lang tids knoklen er jeg gang på gang stødt på dette LILLE problem:
Når Winforcer er aktiveret er al adgang til Denne computer, Papirkurv,
Andre computere og Microsoft Internet Explorer blokkeret??? Det skulle være
nemt at genskabe adgang til disse ved at fjerne 'hakkene' ved disse
applikationer, men nu hvor jeg har prøvet at fjerne alle 'vinger' er adgang
til omtalte programmer stadig blokkeret.
Kan det have noget med IE at gøre? De applikationer jeg har problemer med
er jo 'InternetExplorer agtige'???

Hjælp
Morten Lyngsø
nfuansatte@mail.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 19-06-01 10:14

Nordfyns Ungdomsskole <nfu@post4.tele.dk> wrote:
> Kan det have noget med IE at gøre? De applikationer jeg har problemer med
> er jo 'InternetExplorer agtige'???

I senere versioner af Windows _er_ Denne Computer, Papirkurv et al blot
Internet Explorer som bruges til at laese lokale filer. Det har blandet
andet vaeret emnet i en retsag mellem Microsoft og U.S. Department of Justice.

Hvilket problem forsoeger du at loese med dette sikkerhedsprogram og hvilken
version af Windows drejer det sig om?

Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 19-06-01 15:18

Hej Alex
Med Winforcer kan jeg blokkere adgang til et c-drev hvor jeg installere
windows og de programmer jeg ønsker skal være på vores computere. Derudover
opretter jeg et d drev hvor eleverne har adgang til, og hvor de kan gemme
løs. Jeg har lige opdateret IE til version 5.5 og nu starter IE fint, men
Denne Computer, Paprikurv og Andre Computere.

Jeg ved dog godt at man i IE kan få adgang til c-drevet, selv om Winforcer
blokkere adgangen i de forskellige programmer (Word osv.) Men det er vel de
færreste elever der er klar over dette, og hvem ved, måske kan man endda slå
denne funktion fra ? ? ?

Jeg bruger win 98
Morten Lyngsø
nfuansatte@mail.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 19-06-01 15:47

> [...]
> løs. Jeg har lige opdateret IE til version 5.5 og nu starter IE fint, men
> Denne Computer, Paprikurv og Andre Computere.

Jeg kender ikke Winenforcer saa jeg kan ikke rigtigt udtale mig om den. Jeg
kan derimod udtale mig om Win98, og fortaelle at det ikke har nogen
sikkerhedsmodel. Dette betyder, at Winenforcer koerer som hvilket som helst
andet program i hukommelsen og kan lukkes ned af den bruger der sidder ved
maskinen. Win98 har ingen hukommelsesbeskyttelse eller adgangskontrol.

Du skal have fat i f.eks. Windows NT eller Windows 2000 for at goere dette
paa en paalidelig maade. Du skal saa tage stilling til om Winenforcer er nok
i dit tilfaelde, da den ikke vel vaere nogen modstand for en person med den
rette viden.