Validering af XHTML dokument med indhold a~
Fra : Phecdaret

Dato : 21-07-06 00:58

Hej gruppe

Jeg har XHTML valideret min side, men over alt hvor jeg har
anvendt .asp, melder den fejl. Dvs. at den ikke accepterer "<%"
og "%>" samt funktioner jeg refererer til som "&funktion&". Hvad
gør jeg? Skal jeg validere siden uden .asp (bare validere siden
som vist under "vis kilde"), eller er det snyd?

Mvh Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 21-07-06 03:10

"Phecdaret" <phecdaret@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal jeg validere siden uden .asp (bare validere siden
> som vist under "vis kilde"), eller er det snyd?

Jeg tror hele banden har fået mæslinger -
eller er taget på cykeltur til Frankrig )

Men svaret er som du selv er inde på, at validere den kode der er produktet
af asp-koden. Validatoren kender jo ikke til asp.
http://validator.w3.org

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-06 08:57

Den 20 Jul 2006 23:58:26 GMT skrev Phecdaret:
> [...]
> gør jeg? Skal jeg validere siden uden .asp (bare validere siden
> som vist under "vis kilde"), eller er det snyd?

Hvordan validerer du? Ved at uploade siden, eller ved at give
validator'en URL'en?

Ved ASP bør du altid bruge den sidste, så får du det rigtige
resultat. Hvis den så stadig brokker sig over ASP, så er der enten
noget galt med din ASP, eller med opsætningen på serveren (den kører
slet ikke ASP-koden).

Mvh
Kent

Fra : Phecdaret

Dato : 21-07-06 10:14

> Hvordan validerer du? Ved at uploade siden, eller ved at give
> validator'en URL'en?

Faktisk validerer jeg ved "validate by direct input". Jeg kopierer
altså bare teksten fra "vis kilde" over i validatoren, men det må vel
også være i orden.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-07-06 10:39

Phecdaret skrev:

> Faktisk validerer jeg ved "validate by direct input". Jeg
> kopierer altså bare teksten fra "vis kilde" over i
> validatoren, men det må vel også være i orden.

Nej - ikke hvis den kildekode du kopierer kommer direkte fra asp-
filen (det er til gengæld fint nok hvis du bruger vis kilde i
browseren).

Asp-kode bliver (når det anvendes korrekt) fortolket på serveren,
så det som browserne ser er kun *resultatet* af asp-koden - typisk
html-kode, men det kan også være xml-kode, billeddata eller
lignende.

Hvis du bruger "vis kilde" i en browser, er det sådan set fint nok
(omend du ikke opdager evt. tegnsæt- eller mime-problemer) - men du
skal så huske at asp-siden skal ses via en webserver (lokal eller
global). Hvis adresselinjen i din browser viser
"C:\inetpub\dinfil.asp" eller file://C|inetpub/dinfil.asp eller
lignende, bliver asp-koden ikke fortolket, og derfor vil den ikke
virke korrekt. Der skal stå http://servernavn/...dinfil.asp eller
http://ip-adresse/...dinfil.asp hvis det skal virke korrekt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen