Europas største open air koncert i ZDF TV
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-06 15:52

WEEN DE MUSI SPIELT

Så er det på lørdag det går løs. Det foregår som sædvanlig i Kærnten i
Østrig.

Europas største open air koncert, sendes på
ZDF lørdag 22/7 kl. 20.15-22.30

Mere end to timer med hits efter hits. Årets allerstørste hits i en sand
syndflod een efter en. De største og mest kendte tyske grupper spiller løs i
et mega-drøn af en anden verden. De giver eet nummer hver og så videre til
næste gruppe. Og der er saft suseme mange grupper.De fleste af grupperne
plejer at spille hit-meadleyer, så vi får de enkelte gruppers største hit.

Jeg ved ikke præsis hvor mange tusinder der er til stede foran den
adskillige meter lange og høje scene. Det er så enormt det hele, at det
risler en ned af ryggen. Og så er det festligt. Folk klapper og jubler og
skriger og skråler og hopper og danser. Og vifter med bannere og plakater og
jeg ved snart ikke hvad.

Der kommer musik, bl.a. i slagergenren, volksmusikgenren (dansktopgenren) og
country-genren. Altså alle de rigtigt populære genrer. Man skal lige vide på
forhånd at koncerterne ikke indeholder pop og rock. Man satser udelukkende
på den almindelige underholdningsmusik for den brede befolkning. Det gør de
i tysktalende lande. Man skal jo tænke ved at det sendes i den bedste
sendetid. Der går det jo ikke at sende alt for støjende musik, så folk
skræmmes væk.

og

STARNACHT AM WØRTHERSEE

Det er vist også noget open air halløj. det er første gang jeg skal se det,
så jeg ved ikke meget om det. Det bliver spændende at se. Der skulle være
mange kendte og velspillende grupper med.

Det kommer også på ZDF

ZDF Torsdag 27/7 kl. 20.15-21.15

Men idag torsdag skal vi jo huske
LYSTIGE MUSIKANTEN - også på ZDF. Det er torsdag kl. 20.15-21.45

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-06 16:03

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44bf96a5$0$912$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Men idag torsdag skal vi jo huske
> LYSTIGE MUSIKANTEN - også på ZDF. Det er torsdag kl. 20.15-21.45

_____

Og vi skal også lige huske de her to linkt til

WEEN DE MUSI SPIELT
http://kaernten.orf.at/magazin/panorama/musik/stories/103922/

STARNACHT AM WYRTHERSEE
http://kaernten.orf.at/magazin/panorama/musik/stories/111544/

Fra : Peter Juhl

Dato : 20-07-06 17:32

Åge Halldorsson wrote:

> WEEN DE MUSI SPIELT
>
> Så er det på lørdag det går løs. Det foregår som sædvanlig i Kærnten
> i Østrig.
>
> Europas største open air koncert[SNIP]

....er netop hvad det ikke er.

15000 mennesker gør det vel til den nummer 3619 eller der omkring,
faktisk var der flere mennesker ude for at se Depeche Mode i Århus, så
det'...

Men god fornøjelse alligevel - pas på med for meget headbanging!

Fra : Hauge

Dato : 20-07-06 18:00

Peter Juhl wrote:
> 15000 mennesker gør det vel til den nummer 3619 eller der omkring,
> faktisk var der flere mennesker ude for at se Depeche Mode i Århus, så
> det'...

Ja eller Jean Michel Jarre koncerten i Gdansk sidste efterår, hvor vi
var 175.000 tilskuere, der også blev vist live på Polsk tv.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060720165951@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-07-06 18:46

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Men god fornøjelse alligevel -

SV: Ja rigtigt mange tak. Og jeg vil også sige god fornøjelse til alle de
mange seere her i Danmark som vil kigge med. Jeg kan love at det bliver
rigtigt festligt. Jeg så det sidste år.

pas på med for meget headbanging!

SV: Jojo, det skal man altid. Men den har været omtalt som den største open
air i Europa, men musligvis den største "offentlige" open air eller den
største open air koncert med flest grupper - eller sån noget. det ved jeg
ikke helt.

Men tilbage til det væsentlige:

Det er nogle gevaldige koncerter. I skulle prøve at kigge med. Især de mange
ungdoms-fikserede, som mener at hele befolkningen skal være mellem 18 og 20
år, skulle prøve at kigge med. Det er meget tydeligt at se at der er
utroligt mange børn og unge med til koncerterne. Gennemsnitsalderen er meget
lavere end til mange pop-koncerter tror jeg.
Men det kan man jo selv erfare ved at kigge med. Så kan man jo fortælle
om det er rigtigt eller ej. Når det nu er så vigtigt for mange. For det er
det jo, det ved vi jo.

Det var i overmorgen lørdag kl. 20.15 på ZDF

Endnu engang god fornøjelse til de mange som skal kigge med fra Danmark.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-07-06 22:14

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44bfbf77$0$14022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> air i Europa, men musligvis den største "offentlige" open air eller den
> største open air koncert med flest grupper - eller sån noget. det ved jeg

Øj er den virkelig større end Roskilde og har flere navne
Eller større end en masse andre festivaler og koncerter med enkeltnavne
Det er åbenbart ikke kun i radiogruppen du kommer med uhyrlige påstande

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-06 14:39

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller større end en masse andre festivaler og koncerter med enkeltnavne

> Det er åbenbart ikke kun i radiogruppen du kommer med uhyrlige påstande

Smut nu hen og leg i børnehaven. Det kan da ikke passe at de har lukket i
ferien.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-07-06 15:08

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c0d71d$0$822$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Smut nu hen og leg i børnehaven. Det kan da ikke passe at de har lukket i
> ferien.

Citat fra Åges svar til Claus Skaarup:
"Du ved jo tilsyneladende ikke

hvad du skriver om. Det passer jo ikke hvad du skriver."

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-07-06 17:29

Allan Krautwald wrote:

> Citat fra Åges

Hvem Åge?

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-06 17:40

Åge Halldorsson <aa.hfjern@detsomstÂrherpost.tele.dk> wrote:

> Man skal jo tænke ved at det sendes i den bedste
> sendetid. Der går det jo ikke at sende alt for støjende musik, så folk
> skræmmes væk.

støjende musik ? ... al musik støjer vel ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Eliasen

Dato : 20-07-06 20:58

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
> WEEN DE MUSI SPIELT

Undskyld, tør man spørge hvad der tales om her

Hilsen Eliasen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-07-06 22:12

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, tør man spørge hvad der tales om her
>

> Hilsen Eliasen

Åbenbart noget med en mus

Fra : Eliasen

Dato : 20-07-06 22:29

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> wrote in message

> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Åbenbart noget med en mus

Hvis det ikke er blevet bemærket, er det en kopi af tÅges spørgsmål i
dk.kultur.musik.

--
Eliasen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 20-07-06 22:38

> Hvis det ikke er blevet bemærket, er det en kopi af tÅges spørgsmål i
> dk.kultur.musik.
>
> --
> Eliasen

Ikke helt...der skriver han "hvem er det"

Fra : Eliasen

Dato : 20-07-06 23:44

> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt...der skriver han "hvem er det"

Hrrrmpfff, det var fra dk.medier.tv.

--
Eliasen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-07-06 14:42

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke er blevet bemærket, er det en kopi af tÅges spørgsmål i
> [...]

____

Til Ulideligsen

"Musi" er Østrigsk for "Musik". .

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-07-06 15:09

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44c0d7a0$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-06 22:23

Eliasen <kyskoen@stofanet.dk> wrote:

> "Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
> >

> Undskyld, tør man spørge hvad der tales om her

åbenbart en stille koncert uden larm :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...