Menu til firmahjemmeside
Fra : Niklas Nøhr

Dato : 20-07-06 13:18

Hej..

Jeg skal lave en hjemmeside, derfor vil jeg lave en simpel, men
også flot menu med drop-down menu da at der er forskellige ting
under produkter f.eks., jeg har brugt meget tid på at lede efter
en menu, men det er ikke lykkedes at finde den rigtige, er der en
som eks. kunne hjælpe mig, da at jeg har rimelig travlt fordi
hjemmesiden skal være færdig med det hele d. 1. August..

På forhånd tak ..

Mvh. Niklas Nøhr.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Holst

Dato : 20-07-06 13:27

Niklas Nøhr wrote:

> [...]
> som eks. kunne hjælpe mig, da at jeg har rimelig travlt fordi
> hjemmesiden skal være færdig med det hele d. 1. August..

Der er sikkert mange muligheder. Tigra Menu måske:

http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-06 21:40

Niklas Nøhr skrev:

> Jeg skal lave en hjemmeside, derfor vil jeg lave en
> simpel, men også flot menu med drop-down menu
> da at der er forskellige ting under produkter

Hvor mange menupunkter har du brug for?

> brugt meget tid på at lede efter en menu, men det er
> ikke lykkedes at finde den rigtige

Jamen, hvad er det rigtige?

> er der en som eks. kunne hjælpe mig

Der er en menugenerator med en masse muligheder på:

http://accessify.com/tools-and-wizards/developer-tools/list-o-matic/

Endelige er der noget at blive inspireret af på:

http://css.maxdesign.com.au/
og
http://cssplay.co.uk/menus/

> da at jeg har rimelig travlt fordi hjemmesiden skal være
> færdig med det hele d. 1. august.

Det er svært at give sig selv en deadline når man ikke ved
hvad man selv vil have

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-06 18:01

Allan Vebel wrote:

> Det er svært at give sig selv en deadline når man ikke ved
> hvad man selv vil have

Nej, ikke svært. Men ret upraktisk, når man ikke på forhånd har nogen ide
om, hvor lang tid det tager at få det tekniske til at fungere som forventet.

Deadlines skal man vente med, indtil man kun mangler at fylde indhold og
menupunkter på.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-07-06 16:48

Niklas Nøhr wrote:
> [...]
> som eks. kunne hjælpe mig, da at jeg har rimelig travlt fordi
> hjemmesiden skal være færdig med det hele d. 1. August..

Til en firmahjemmeside ville jeg nok satse
på et kommercielt produkt, det er den bedste
garanti for fuldstændig browserkompatibilitet.

Jeg kan varmt anbefale Universal Dropdown Menu:
www.udm4.com

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-06 17:13

Den Sun, 23 Jul 2006 17:47:38 +0200 skrev Jørgen Farum Jensen:

> Til en firmahjemmeside ville jeg nok satse
> på et kommercielt produkt, det er den bedste
> garanti for fuldstændig browserkompatibilitet.

Heromkring plejer "kommercielt" at betyde "vi supporterer kun
browsere der har over 80% af markedet".

Mvh
Kent

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 23-07-06 18:25

Kent Friis wrote:
> Heromkring plejer "kommercielt" at betyde "vi supporterer kun
> browsere der har over 80% af markedet".

Du glemte "Man kan vel ikke forlange, at det skal virker i ukendte
browsere."

Med venlig hilsen
Johnny Winthyer Ronnenberg

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-06 18:40

Den Sun, 23 Jul 2006 19:24:39 +0200 skrev Johnny Winther Ronnenberg:

> Du glemte "Man kan vel ikke forlange, at det skal virker i ukendte
> browsere."

Når jeg har kommenteret det, har folk udemærket kendt både Mozilla,
Opera, IE4, IE5 og IE7. Chefer gider bare ikke kaste en eneste
udvikler-time efter noget der har så små (altså under halvdelen)
markedsandele.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-07-06 20:26

Kent Friis skrev:
> [...]
> Opera, IE4, IE5 og IE7. Chefer gider bare ikke kaste en eneste
> udvikler-time efter noget der har så små (altså under halvdelen)

Mind dem om at selv 20% af brugerne (i de fleste tilfælde) stadig er et
par tusinde potentielle kunder på årsbasis, og hvad den mængde kunder
koster at ramme med en reklamekampagne.

/Jesper Brunholm

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-06 20:38

Den Sun, 23 Jul 2006 21:26:28 +0200 skrev Jesper Brunholm:

> Mind dem om at selv 20% af brugerne (i de fleste tilfælde) stadig er et
> par tusinde potentielle kunder på årsbasis, og hvad den mængde kunder
> koster at ramme med en reklamekampagne.

Er det noget du har erfaring for virker at sige til folk der har et
site med "Du skal installere IE 6.0 for at se denne side" og så et
link til MS?

Mvh
Kent

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-07-06 12:41

Kent Friis wrote:

> Heromkring plejer "kommercielt" at betyde "vi supporterer kun
> browsere der har over 80% af markedet".

Det er netop derfor jeg anbefaler udm4, som
jeg selv bruger, og som dækker vildt mange browsere,
inklusive browsere til Mac og Linux, IE4, IE5, IE5.5
IE6 og IE 7.

Udm4 er baseret på lister i lister, har et
fremragende tastaturnavigationsmodel og
meget udmærkede vejledninger til konfiguration,
inkl. vejledning i konfiguration til skærmlæsere mv.

Når jeg anbefaler et kommercielt produkt til et
kommercielt websted er det fordi ikke mange af
os har mulighed for at teste vore egenudviklede
menusystemer på et bredt spektrum af OS'er og
browsere.

Jeg bruger den selv i forskellige konfigurationer,
se
http://www.webdesign101.dk/
eller
http://www.webdesign101.dk/design/index.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-06 19:47

Den Mon, 24 Jul 2006 13:41:28 +0200 skrev Jørgen Farum Jensen:

> [...]
> menusystemer på et bredt spektrum af OS'er og
> browsere.
>
> Jeg bruger den selv i forskellige konfigurationer,

Utroligt. Selv i Lynx virker menuen - selvom den kommer i bunden af
siden. Men det er måske et bevidst valg, for at få sidens egentlige
indhold frem i lyset?

Ja den virker endda bedre end min egen ren CSS menu, da man i
"din" kan se menu-strukturen, min lister bare alle menupunkterne
under hinanden. Gad vide om man også kan bruge <ul> til en ren CSS
menu...

Mvh
Kent

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-07-06 23:20

Kent Friis wrote:

> [...]
> "din" kan se menu-strukturen, min lister bare alle menupunkterne
> under hinanden. Gad vide om man også kan bruge <ul> til en ren CSS

Ja, se min artikel
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/

Men som allerede nævnt er det vanskeligt
for de fleste af os at sikre den optimale
virkning i et bredt spektrum af browsere,
så derfor foretrækker, jeg, når det virkelig
gælder, et kommercielt produkt som dette.

(Der dog er gratis for non-profot websites).

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..