Sende videre vil fil ikke fundet.
Fra : Bertel Brander

Dato : 19-07-06 19:50

Hej,

Jeg har (som det kan ses i signaturen) en hjemmeside
hos TDC, og det fungerer sådan set også ok.
Men nu er de kommet i tanke om at det fylder for meget,
og jeg er så nødt til at slette nogle filer.

Problemet er så, at hvis der er nogen der leder efter
filer der ikke findes på serveren længere, vil de
få en tåbelig side på dansk fra TDC der fortæller
at siden/filen ikke findes.
Jeg vil gerne erstatte denne side med min egen side.

Det er naturligvis ikke et problem med de filer
jeg selv linker til fra siden, dem kan jeg godt
styre, det er filer der linkes til fra andre
sider.

Så vidt jeg ved løser man normalt problemet ved at
lave en .htaccess fil, men den kan jeg ikke få lov
til at lave hos TDC

Er der nogen der ved hvad man så gør?

PS: Er der nogen der kender et stabilt og billigt
sted hvor man kan have sine ting til at ligge?

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-06 20:05

Den Wed, 19 Jul 2006 20:50:13 +0200 skrev Bertel Brander:

> [...]
>
> Så vidt jeg ved løser man normalt problemet ved at
> lave en .htaccess fil, men den kan jeg ikke få lov

Prøv at spørge i en intern TDC-gruppe, der har du nok større chance
for at finde folk der kender svaret.

Mvh
Kent

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-07-06 20:36

Kent Friis wrote:

> Prøv at spørge i en intern TDC-gruppe, der har du nok større chance
> for at finde folk der kender svaret.

Jeg sendte en mail til dem, de svarede at de ikke yder
support til hjemmeside kodning og henviste hertil
(eller rettere dk.edb.internet.webdesign, men jeg
synes at det hørte hjemme her).

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-06 22:49

Den Wed, 19 Jul 2006 21:36:00 +0200 skrev Bertel Brander:

> Jeg sendte en mail til dem,

Nu var det heller ikke TDC jeg mente, men en newsgroup i tele.*
(mener jeg de kalder det) hieratkiet, hvor TDC-kunderne holder
til.

> de svarede at de ikke yder
> support til hjemmeside kodning og henviste hertil
> (eller rettere dk.edb.internet.webdesign, men jeg
> synes at det hørte hjemme her).

Dit spørgsmål har intet med HTML at gøre.

Mvh
Kent

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-07-06 23:14

Kent Friis wrote:
> Dit spørgsmål har intet med HTML at gøre.

Ikke andet end at det skal laves i html.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-07-06 21:22

Bertel Brander skrev:

>Er der nogen der ved hvad man så gør?

Meget enkelt, det er ikke muligt, hvis linket går til f.eks. en
zipfil.

Er det til en htmlside, der linkes, så kan du godt redirecte til
en anden side.

Fer findes mange, f.eks. http://unoeuro.dk, ellers kig i
--
Kerim

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-06 22:51

Den Wed, 19 Jul 2006 22:21:50 +0200 skrev Kerim Ellentoft:

> Meget enkelt, det er ikke muligt, hvis linket går til f.eks. en
> zipfil.
>
> Er det til en htmlside, der linkes, så kan du godt redirecte til
> en anden side.

Hvis du tænker på noget i retning af <%response.redirect("http://...")%>
så virker det altså uanset filtypen.

Det kræver så blot at man kan overbevise serveren om at den
skal køre scriptet, om man kan det med TDC's server ved jeg
ikke.

Mvh
Kent

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-07-06 23:15

Kent Friis wrote:

> [...]
>
> Det kræver så blot at man kan overbevise serveren om at den
> skal køre scriptet, om man kan det med TDC's server ved jeg

Det virker ikke med f.ex. .zip-filer

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-06 09:22

Den Thu, 20 Jul 2006 00:15:10 +0200 skrev Bertel Brander:

> Det virker ikke med f.ex. .zip-filer

Hvilken del? <%response.redirect... virker fint med zip-filer. Men
det er muligt det ikke virker på TDCs server.

Mvh
Kent

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-07-06 16:53

Kent Friis skrev:

>Hvilken del? <%response.redirect... virker fint med zip-filer. Men
>det er muligt det ikke virker på TDCs server.

Det vil ikke virke på den hjemmesideplads hos TDC, derfor er
svaret ikke brugbart.

På den hjemmesideplads, der følger med et netabonnement kan man i
langt de fleste tilfælde ikke bruge noget serverside.
--
Kerim

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-06 17:38

Den Thu, 20 Jul 2006 17:53:27 +0200 skrev Kerim Ellentoft:

> Det vil ikke virke på den hjemmesideplads hos TDC, derfor er
> svaret ikke brugbart.

Ok, men det er så noget helt andet end:

Fra : Bertel Brander

Dato : 20-07-06 20:58

Kent Friis wrote:

> Ok, men det er så noget helt andet end:

Man kan godt lave redirigering på html-filer ved
at bruge html-versionen af koden, men man kan ikke
bruge det på andre filtyper.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-06 17:57

Kent Friis wrote:

> Hvilken del? <%response.redirect... virker fint med zip-filer. Men
> det er muligt det ikke virker på TDCs server.

Hvordan får du en webserver til at behandle en arkivfil som et aspscript?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-06 19:23

Den Fri, 21 Jul 2006 18:56:45 +0200 skrev Erik Ginnerskov:

> Hvordan får du en webserver til at behandle en arkivfil som et aspscript?

Det kommer an på webserveren. Ok, måske ikke lige ASP, for det kræver
(mere eller mindre) IIS, som nok er lige så afhængig af filnavne som
resten af Windows. Men så et andet sprog.

På thttpd som er den webserver jeg selv bruger, ville jeg enten sætte
execute-bit'en, eller lave et link til et script i /cgi-bin mappen
der gør det. Faktisk medfølger der et program til lige netop dette
formål, så man ikke engang behøver lave scriptet selv.

Men som sagt, det kommer an på webserveren. Og jeg ved ikke om TDC
bruger IIS, thttpd eller noget helt tredje.

Mvh
Kent

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-07-06 21:26

Bertel Brander skrev:
> PS: Er der nogen der kender et stabilt og billigt
> sted hvor man kan have sine ting til at ligge?

Både stabilt og billigt er utroligt mange ting, og egentlig burde du
over i udbydergruppen med det spørgsmål, men b-one leverer en OK vare
til 9 kr/md (www.b-one.dk), og hvis det må være lidt mere stabilt og
supportpræget så er jeg ret godt tilfreds med CSG, www.CSG.dk til ca 19
kr/md.

Jeg tror ikke du kan få lov til at lægge egen 404 side på TDC webhotel,
men det er måske bare mine fordomme om teledinosaurer.

Gratis muligheder: frac.dk og http://www.free-php-hosting.com/, er
sikkert lige knap så stabile som ovenstående betalingsmuligheder.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-07-06 22:02

Jesper Brunholm wrote:

> Jeg tror ikke du kan få lov til at lægge egen 404 side på TDC
> webhotel, men det er måske bare mine fordomme om teledinosaurer.

Nej, det er ikke kun en fordom. Det er der ikke mulighed for der.

> Gratis muligheder: frac.dk

De tillader ikke at man har filer liggende til downolad. Forsøger man at
forsynde sig, bliver man straks slettet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-07-06 23:17

Erik Ginnerskov wrote:

> Nej, det er ikke kun en fordom. Det er der ikke mulighed for der.

Øv

> De tillader ikke at man har filer liggende til downolad. Forsøger man at
> forsynde sig, bliver man straks slettet.

Jeg har også prøvet at lave en side hos frac, men det
er ikke sjovt når man ikke må have .zip eller .jpg
filer.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-07-06 23:39

Bertel Brander wrote:

> Jeg har også prøvet at lave en side hos frac, men det
> er ikke sjovt når man ikke må have .zip eller .jpg
> filer.

Du må da gerne have .jpg-filer liggende hos frac.dk - .jpg er et
standardelement i mange websider.

Men lægger du arkiv-filer (.zip, .rar, .tz osv.) eller eksekverbare filer
(.exe), lukker de din side omgående og giver dig 24 timer til at fjerne det
i deres øjne ulovlige materiale. Fjerner du det ikke, lukker de din konto og
du bliver sortlistet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-06 09:25

Den Thu, 20 Jul 2006 00:38:39 +0200 skrev Erik Ginnerskov:

> [...]
> i deres øjne ulovlige materiale. Fjerner du det ikke, lukker de din konto og

"I deres øjne ulovlige"?

Jeg vil da gerne se en henvisning til nogle paragraffer. Det må være
"lov mod visse komprimeringsformater" det drejer sig om?

"index.html.zip"

Mvh
Kent

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-07-06 16:56

Kent Friis skrev:

>"I deres øjne ulovlige"?

I henhold til de betingelser, som du/man har accepteret ved
oprettelsen.
--
Kerim

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-06 17:33

Den Thu, 20 Jul 2006 17:55:46 +0200 skrev Kerim Ellentoft:

> I henhold til de betingelser, som du/man har accepteret ved
> oprettelsen.

Altså ikke noget med ulovligt at gøre...

Mvh
Kent

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-07-06 18:42

Kent Friis skrev:

>Altså ikke noget med ulovligt at gøre...

Nej, det er for at forhindre at pladsen bliver brugt som et
filarkiv og derfor måske genererer stor trafik.
--
Kerim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-06 17:54

Kent Friis wrote:

> Altså ikke noget med ulovligt at gøre...

Nej, ikke strafferetsligt. Men en overtrædelse af frac.dk's regler for at
du/man gratis kan benytte deres webhotel. Så kan man da vist godt alligevel
kalde det "ulovligt".

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Brander

Dato : 19-07-06 23:20

Jesper Brunholm wrote:

> Både stabilt og billigt er utroligt mange ting, og egentlig burde du
> over i udbydergruppen med det spørgsmål, men b-one leverer en OK vare
> til 9 kr/md (www.b-one.dk)

Det er bare til mit eget sjov & ballade, så b-one er sikkert
ok til mit forbrug.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-06 00:18

Bertel Brander skrev:

> hos TDC, og det fungerer sådan set også ok.
> Men nu er de kommet i tanke om at det fylder for meget,
> og jeg er så nødt til at slette nogle filer.

Er din side blevet så stor at du kan fylde de 10 Mb man
får hos TDC, er det på tide at få sit egen webhotel, så
meget koster det heller ikke.

> [...]
> få en tåbelig side på dansk fra TDC der fortæller
> at siden/filen ikke findes.
> Jeg vil gerne erstatte denne side med min egen side.

Du sender bare brugeren videre til en anden side, se
http://html-faq.dk/1013.asp for de muligheder der findes.

> det er filer der linkes til fra andre sider.

De filer kan sagtens ligge et andet sted.

> PS: Er der nogen der kender et stabilt og billigt sted
> hvor man kan have sine ting til at ligge?

Jeg har mit liggende hos http://azero.dk, det er stabilt og
billigt[1]

[1] Pris kontra kvalitet er altid en svær størrelse, her
sætter
jeg kvalitet og stabilitet højt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-07-06 16:44

Bertel Brander wrote:

> Er der nogen der ved hvad man så gør?

http://www.webdesign101.dk/artikler/omdirigering.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-07-06 17:33

Jørgen Farum Jensen skrev:

>http://www.webdesign101.dk/artikler/omdirigering.php

Hvordan omdiririgerer du et link til en zipfil med dette?
--
Kerim
Har du brug for et Montana reolsystem?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-07-06 18:54

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvordan omdiririgerer du et link til en zipfil med dette?

Det ved jeg sandelig ikke, det er jo
ikke det jeg har skrevet om. Det har
forbigået min opmærksomhed at der
ikke var tale om websider.

Hvis det drejer sig om zip-filer (eller billeder
for den sags skyld) må der jo findes en reference
til dem på nogle websider. i Så fald ville jeg
nok overveje at forsyne linket med en onclick-event-
handler, der informerede om hvorfor filen ikke er
der mere.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-07-06 20:50

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Så fald ville jeg
>nok overveje at forsyne linket med en onclick-event-
>handler, der informerede om hvorfor filen ikke er
>der mere.

Det er jo detg, der er problemet.

Filerne har ligget på en homeserver, hvor der ikke kan bruges
noget serverside og det gør de så ikke længere p.gr.a.
pladsmangel.

Fra en fremmed side bliver så linket direkte til f.eks. en
zipfil, som så ikke virker mere og om jeg ser det, så kan man
ikke gøre noget ved det.