Hvor kan man finde rigtige ældre Fender-gu~
Fra : Thomas Bruun

Dato : 17-07-06 17:39

Jeg tænker ikke på de dersens reissue osv fra Fender,men the real
thing - en af mine venner har en Fender Telecaster fra 1951,eller osse
er det en "no-caster",som han vist fandt i Sverige et sted...

Nogen der ved hvor man kan få fat i en gammel Fender?

Mvh Thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 17-07-06 19:42

On 17 Jul 2006 09:38:49 -0700, "Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>er det en "no-caster",som han vist fandt i Sverige et sted...
>
>Nogen der ved hvor man kan få fat i en gammel Fender?

Det er ikke sådan lige...

Det sker at en af musikforretningerne har en liggende, eller kender en
der kender en. Spørg dem. Ellers er der ebay, hvor der tit kommer
noget til slag, men det kan være svært at skille skidt fra kanel. Få
et serienummer, og check årgangen på
<http://www.fender.com/support/dating/fender_us_dating.php>

Vær forberedt på at betale godt, hvis du finder et velholdt original
eksemplar. Hvis du bare går efter lyden, kan det godt betale sig at
kigge efter noget, hvor nogle af delene er skiftet ud. De spiller tit
bedre end de gennemført originale, og koster det halve, men det er jo
heller ikke det samme.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 17-07-06 19:54

Thomas Bruun skrev i meddelelsen <1153154329.807428.78150@75g2000cwc.googlegroups.com>...
[...]

City Music har vist stadig en Tele fra `65, som de prøver at sælge for 50K eller sådan noget.
SuperSound har også ind Imellem en Strat eller en Tele fra 50´erne...

Der er mange grunde til at det er lidt meningsløst at efterstræbe gamle Fenders; ikke mindst
at de langtfra allesammen var smaddergode.

Som en lille pudsighed, så lad mig lige tilføje historien om Stevie Ray Vaughans no.1 Strat:
Da Stevie levede, påstod han at han havde skilt den ad, og at den var en 1959 model.
Allerede mens Stevie levede steg efterspørgslen på `59 Strats. I de sidste 16 år efter hans
død er priserne steget støt på `59 Strats, pga. en dødssyg trang hos så mange om at
emulere Stevies Store Fede Lyd.

Der er bare lige det, at efterhånden flere guitarbyggere, bl.a. hos Fender, da de skulle lave
en SRV Signature model, har haft lejlighed til at skille den ad og se datomærkerne.
Det viste sig, at det var en `63 krop med en `64 hals.

hvm
--
"...I am no Guitar Hero; I want to be a guitar's hero!"
--- Steve Hillage – 'New Age Synthesis (Unzipping The Zype)'

/ `-' / ,,,
|[ƒ=‡=‡|||||||||||[:::}
\__.-._\ ```

Fra : Thomas Bruun

Dato : 17-07-06 20:14

Henrik Veber Madsen skrev:

> [...]
>
> Der er mange grunde til at det er lidt meningsløst at efterstræbe gamle Fenders; ikke mindst
> at de langtfra allesammen var smaddergode.

Jeg har pengene og er mest interesseret i Fender fra før 1965,hvor Leo
Fender solgte firmaet til CBS.Herfra gik det vist ned af bakke,indtil
engang i 80´erene....

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 17-07-06 21:32

Thomas Bruun skrev i meddelelsen <1153163633.260911.138910@35g2000cwc.googlegroups.com>...

Henrik Veber Madsen skrev:

> [...]

Check disse links, især den første; det bliver vel temmelig vigtigt for dig, at du ikke hopper på en
forfalskning. Det rygtes at der er ret mange sirligt forfalskede Fenders i omløb, nu hvor priserne er
kommet så sindssygt højt op.
http://www.provide.net/~cfh/fender.html
http://www.stratcollector.com/
http://www.strat-central.com/

hvm
--
"Instant gratification takes too long..."

Fra : Davidsen

Dato : 25-07-06 20:54

"Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kunne prøve http://www.akushop.dk/group.asp?group=101&sub=101